Onzeker....

Hoi.
Ik ben moeder van een lieve zoon van 14 maanden en ben nu ruim 5 weken zwanger. Maar het voelt niet zoals het zou moeten voelen, tenminste zoals ik denk dat het zou moeten voelen. Heb andere pijntjes en voel me niet zo zwanger als dat ik me gevoeld heb toen ik de eerste keer zwanger was. zou het komen door de test (Nou ja de drie testen) die ik gedaan heb? De eerste 2 hadden namelijk een heeeel vaag streepje en dat heeft me toen erg aan het twijfelen gebracht.
Is er iemand die dit ook zo voelt, of gevoeld heeft? Of stel ik me nu aan en moet ik gewoon blij zijn!!

Groetjes mama van Ruben.

P.s: ik heb de eerste echo als ik ruim 7 weken ben, is dat niet vroeg?? Kan je dan wel al wat zien?? Heb namelijk ook zelf een laagje (hihi) op mijn buik dus je met extra ver kijken of zoiets.....

Hoi,

Ik ben ook zwanger (17 weken) van onze 2e. Kan het niet omschrijven als onzeker maar ik ben nu wel bezorgder. De 1e 12 weken ben ik bang geweest dat het mis ging. Nu maak ik me weer zorgen over de 20 weken echo die er aan zit te komen. Ik denk dat het de 2e keer anders is omdat je toch iets minder op de roze wolk zit en verder nadenkt. In mijn omgeving hoor ik die verhalen meer dus het zal wel normaal zijn. Ik probeer zo veel mogelijk toch onbezorgd te genieten, doe jij dat ook maar lekker.
En wat die echo betreft, ik heb met 6 weken er 1 gehad, maar dat was omdat ik met medische hulp zwanger ben geraakt. Deze echo is inwendig want uitwendig kunnen ze rond de 10 weken pas iets zien. Dus ik denk dat jij 'm ook inwendig gaat krijgen.

Groetjes van Corina

Dit is ook mijn tweede. Een tweede zwangerschap voelt heel vaak anders aan dan de eerste. Wat dat betreft kun je ze moeilijk vergelijken. Tuurlijk hou je bepaalde dingen wel bij, maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Ik dacht bij deze zwangerschap in het begin 'ik ben helemaal niet misselijk', maar dat heb ik een aantal weken later enorm ingehaald! Het begon gewoon iets later dan bij de eerste.

Probeer je zinnen een beetje te verzetten. Ik weet dat het moeilijk is, want ook ik heb met spanning de eerste 12 weken afgewacht. Achteraf gezien is het allemaal zo weer voorbij, maar nu zit je er even mee.

Met 7 weken krijg je inderdaad een inwendige echo.

Groetjes, Marisa

Ha meid,

JA onzkerheid hoort erbij. Want je weet niet wat er binnenin je gebeurt. Nu je testen niet echt duidelijk genoeg waren voor je ben je bang dat het misschien wel mis is. maar hoe lang is het geleden dat je die testen deed? Want elke 2 dagen verdubbeld je hormoon en dan moet de test een week later zeker veel duidelijker zijn. test dus gewoon nog eens opnieuw als je dat wat rust geeft. en gebruik dan de kruidvattesten (2 voor E 5,-) die zijn heel gevoelig en lekker duidelijk. vind ik tenminste.
En ja met 7 weken een echo is wel heel vroeg. als je korter zwanger bent dan je denkt, is er een kans dat ze bijna niets zien en zelf misschien nog geen hartactie zien (hartje gaat kloppen met ongeveer 6 weken). Dus ik zou er vanuit gaan dat je met 7 weken nog niet echt veel duidelijkheid krijgt. ook omdat je eerste 2 testen heel licht waren (was je toen al overtijd, of heb je voor je NOD getest?) En daarbij komt dat de kritieke fase pas ongeveer met 12 weken voorbij, zoals je al wel weet. Zelfs bij een goede echo kan het dan nog misgaan. Niet om je nog onzekerder te maken, maar je moet geduld hebben. Ik kon ook pas met 12 weken ademhalen.... ik had daarvoor nl een miskraam gehad.

Maaar zolang je niet bloed....... hoef je je geen zorgen te maken... dan ben je gewoon hartstikke zwanger! En al die kwalen..... de ene dag heb je ze wel en de andere dag niet.... dat hoort erbij.... mijn vk zei: " Geniet ervan als je je goed voelt, want er kunnen nog andere dagen komen!" Enne, pas na 7 weken komen de echte klachten pas, dan is je hormoon zo hoog dat je er ook echt last van krijgt.... tenminste bij de meeste vrouwen.

Nou, probeer te ontspannen en afleiding te zoeken.... de kans is veel groter dat het goed gaat dan andersom!!!

Bedankt voor jullie fijne reacties, en het zal ook wel zijn dat de tweede zwangerschap anders is dan de eerste. En ik heb 3 keer getest en de derde test was ook heel duidelijk maar ja door de twee niet duidelijke testen ben ik onzeker geworden. Toch maar gewoon genieten!!
En ik snap niet waarom ik dan zo vroeg een echo krijg?? Er is geen (medische) rede voor.... Toch maar even de VK bellen om te vragen.
Thanx!!

Grzz Mama van Ruben.

Hoi,

jouw verhaal lijkt wel door mij geschreven. exact dezelfde klachten. Ook zwanger van de tweede, allemaal vage streepjes op de testen gehad.
Alles is nu veel gevoeliger. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nergens last van gehad en nu voel ik van alles. Ben ook veel onzekerder als de eerste keer.
Ik heb vorige week een echo gehad (was toen bijna 9 weken) en het zag er gelukkig allemaal goed uit. (er werd gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zw'schap, maar alles oke)
Nu heb ik wel een hartje zien kloppen, maar toch blijf ik onzeker hoor. Ik moet nog 2 weken geduld hebben, dan hebben we de 12 weken echo en hopelijk valt er dan weer een beetje spanning van me af.
Ik wens je in ieder geval veel succes en waarschijnlijk zit het gewoon allemaal helemaal goed!!

Groetjes Mellow (ook dit is hetzelfde...ook mama van R.)

Terug
Bovenaan