onzeker

Hoi allemaal,

Ik zou eigenlijk moeten genieten, maar ik blijf zo onzeker. Bij elk pijntje wat ik voel, denk ik dat het weer mis gaat. Maar zolang ik geen bloedverlies heb, zou ik moeten genieten van mijn zwangerschap. Toch is dat moeilijk als je al twee keer 'pech' hebt gehad. Ik kijk uit naar de eerste echo volgende week vrijdag, als alles goed is zien we dan het hartje kloppen en tot die tijd blijf ik in die onzekerheid zitten. Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en mij gerust kan stellen?

Veel liefs,
SandraV

Hoi Sandra,

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik weet sinds dinsdagaovond dat ik weer zwanger ben na 2 miskramen, doodeng. Ik heb gisteren de gyneacoloog gebeld en mag 18 oktober al voor een echo. Waarschijnlijk te vroeg voor een hartactie, maar aan de andere kant heb ik wel zoiets van, dan weet ik in ieder geval dat er iets zit en of het er goed uit ziet voor 6 weken. Ben zo bang dat er bijv. alleen een vruchtzakje te zien is. Heb ook helemaal geen last van zwangerschapskwaaltjes, had ik de vorige keer ook niet trouwens. Volgens de gyneacoloog hoef ik me daarover niet druk te maken. Hoe oud ben je en hoe ver ben je? Nou meid, ik hoop dat het ons deze keer gegegund is, ik zou echt niet weten hoe ik een derde miskraam zou moeten verwerken, werd nu al gek! Hoop nog van je te horen!

Liefs Ingrid

Hoi Sandra,

Ik kan me heel goed voorstellen dat de angst overheerst maar probeer echt om dit van je af te zetten. Constant angst hebben is nl. niet goed voor jou maar ook niet voor je kindje. Mijn nichtje heeft 3x een mk gehad en is nu ruim een half jaar zwanger dus het kan goed zijn dat het nu allemaal prima is met het kindje. Succes bij de echo!

Groetjes F.

Hoi Ingrid,

Ik ben 29 en ik ben vandaag 6 weken en 4 dagen ver. Het is allemaal nog heel pril. Ik heb ook niet echt verschijnselen. Ja, mijn borsten zijn wat pijnlijker en ik heb een zeurend gevoel in mijn onderbuik, maar ik zou toch best eens boven de pot willen hangen (hoe gek dit ook klinkt!). Zolang er geen redenen zijn tot ongerustheid, zou ik me gewoon moeten ontspannen, maar het valt niet mee. Vrijdag heb ik de eerste echo en dan weten we meer. Ik zal nog van me laten horen!
Jij ook heel veel succes, en laten we hopen dat drie keer scheepsrecht is en dat we over een maand of acht mama zijn!

Liefs, Sandra

Terug
Bovenaan