onzeker

Ha!

Even mijn verhaal. Toen is 6 wk zwanger was heb ik een bloeding gehad. Na een week had ik een echo en op die echo bleek alles in orde, een kloppend hartje was te zien. Toen ik met 11 weken weer een echo had was er geen kloppend hartje meer te zien. Het vruchtje was met 9 wk gestopt met groeien. Ik heb een week afgewacht of het vruchtje vanzelf zou afstoten maar uiteindelijk heb ik pillen ingebracht gekregen bij de gyn en toen is het opgewekt. Ik heb toen een soort minibevalling gehad waarbij ik heel veel bloed heb verloren. Het bloeden was pas na 2 wk gestopt. Na 2 wk was ik weer ongesteld, een gewone menstruatie. Gelukkig want ik was zo ontzettend onzeker over mijn lijf, ik wist niet meer wat ik voelde of moest voelen.  Die menstruatie was een soort bewijs dat ik weer normaal functioneerde en we gaan er weer voor.  Na een wk was het vloeien gestopt en in afwachting  van een eisprong (wat nu ongeveer moet plaatsvinden) heb ik gisteren weer een soort bloeding gehad (donkerrood bloed). Ik snap er niks van. Heb nog nooit tussen 2 menstruaties een bloeding gehad??
Ik ben nu bang dat er wat mis is met mijn lijf en dat ik geen eisprong heb.
Komt iemand dit bekent voor?

Groeten lies

Hoi Lies,

Na een miskraam is je lichaam meestal even van slag.
Ik heb na mijn eerste miskraam 2 weken gebloed en daarna 7 weken niets en daarna als van ouds om de 28 dagen.
Na de tweede miskraam heb ik in totaal 8 weken gevloeid. Ik dacht dat het nooit ophield.
Daarna zat ik te wachten op mijn volgende menstruatie want ik kon bijna neit wachten tot ik weer zwanger was.
Maar ik bleek al weer zwanger te zijn. Gelukkig ...........en ben nu net twee weken moeder van ons tweede kindje anouk.

Je lichaam is gewoon even van slag, je bent zwanger geweest en je lichaam moet toch weer herstellen.
Er gebeurd al zoveel in de eerste paar weken met een kindje en dus ook met je lichaam.
Heel moeilijk maar wacht   het rustig af, wie weet is je cyclus straks weefr helemaal goed of ben je al weer zwanger,
heel veel succes en ik hoop dat je snel goed nieuws zal krijgen.

liselore

Ha Liselore,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter en bedankt voor je bericht. Mijn lichaam  zal inderdaad wel  van slag zijn,  mijn darmen hebben het ook zwaar te verduren.  Al hoop ik dat ik snel weer zwanger ben,  vind ik het toch  ook wel heel spannend. Misschien is mijn lichaam nog niet klaar voor een volgende  zwangerschap en is de kans op  een tweede miskraam groot. Hoe heb jij dit ervaren?

Geniet  van je kleine meid, wij hebben gelukkig ook al een  dochter  waar  we nu extra van genieten.

Lies  

Hoi Lies,

Ik werd na 4,5 week weer ongesteld maar mijn cyclus was heel onregelmatig geworden na mijn miskraam dus ik kon er ook geen pijl meer op trekken waneer de eisprong nu was en dat was natuurlijk erg lastig als je weer probeert om zwanger te raken. Ik heb ovulatietesten gebruikt en dat vond ik ideaal want je lijf is idd helemaal van slag na een miskraam, de ovulatietesten hebben hun werk gedaan want ik ben sinds 3 weken de trotse mama van Justin! Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd en probeer een beetje vertrouwen te hebben in je lijf het kan meer hebben dan wij denken!

Liefs,

Puk

Terug
Bovenaan