onzeker

Hallo Meiden,

Ik heb al even niets van me laten horen, ben druk geweest met vele andere dingen en ook lang niet altijd de puf om achter de pc te kruipen.

Zoals sommigen van jullie misschien nog weten ben ik na 2 missed abortions nu weer zwanger. Als het goed is ben ik vandaag precies 13 weken zwanger. Ik zag alles met redelijk vertrouwen tegemoet en was en ben  'lekker' moe en misselijk.
Gisteren echter had ik ineens bij het afvegen steeds wat bruinverlies. Dit is vandaag echter weer over. Toch maar even de vk gebeld en de assistente zei me dat ik me niet te veel zorgen moest maken, want het komt vaker voor. Ze zou het ook de vk nog even voorleggen en als die er hetzelfde over denkt hoor ik niets meer anders belt ze nog even. Omdat ik maandag al weer een afspraak heb staan raadde ze me aan gewoon af te wachten en me dus vooraal niet te druk te maken.

Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb alle doemscenario's al voorbij laten komen.

Goed om het weer even van me afgeschreven te hebben...

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat of snel weer komt!

Groeten,
Karin

Hoi Karin,

Het is een goed teken dat je nog lekker moe bent en zo. Het hoeft idd niets te betekenen en als het opgehouden is en niet meer terugkomt, zal het idd wel onschuldig zijn.
In ieder geval veel succes maandag, en we duimen dat alles goed blijft gaan. Hoop dat je snel van deze onzekerheid af bent en kunt gaan genieten van je zwangerschap.

groetjes,
Dion

Hallo Karin,

Zoals je weet, zit ik in hetzelfde schuitje. Ook na twee missed abortions weer zwanger, vandaag 13 weken en 5 dagen. Afgelopen vrijdag had ik weer een goede echo en ik was superblij en zag het eindelijk helemaal zitten. Toen kreeg ik ineens afgelopen maandag heftige steken in mijn zij een half uur lang en de dagen erna had ik weer zo'n zwaar gevoel in mijn buik. Volgens het ziekenhuis is dit waarschijnlijk bandenpijn. Ik baal er zo van. Van ieder steekje word ik al bang dat het fout gaat, terwijl mijn verstand zegt dat ik ook best wat mag voelen, want het is deze weken erg aan het groeien. Ik kijk er, net als jij waarschijnlijk, naar uit totdat ik het kindje zelf voel bewegen. Ik heb volgende week donderdag weer een echo en ga die zelfde nacht op vakantie. Hopelijk kan ik dan gerust genieten van onze welverdiende vakantie. (want wat hebben we dit afgelopen half jaar veel meegemaakt)
Heel veel sterkte en we horen het van je.

Groeten, Alexandra

He Dion en Alexandra,

Leuk weer van jullie te 'horen'. Ik ben er inmiddels iets meer gerust op. Er is vandaag echt niets meer te zien en ik had me dinsdag ook wel erg druk gemaakt door een paar uur in mijn eentje door de stad te slenteren om cadeautjes voor diverse mensen te kopen en op zoek naar positiemode. Misschien dat het een reactie daarop was, maar dat blijft natuurlijk gissen! Verder heb ik een abonnement op Kinderen genomen en daarbij een Angelsound (doppler) als welkomstgeschenk uitgezocht. Die heb ik gisteren binnengekregen. Hoewel ik me had voorgenomen eerst naar de vk te gaan voordat ik dat ding zelf zou gaan gebruiken konden we het natuurlijk toch niet laten. Gisteren wat mee zitten 'prutten', maar niets kunnen vinden. Hier maakte ik me nog niet heel druk om, want ik kon mij eigen hart niet of nauwelijks vindens laat staan het hartje van ons minimensje. Nu kwam ik vandaag thuis en ben ik er nog eens rustig voor gaan liggen en heb nu de doppler met (huid)olie ingesmeerd (gisteren alleen met water) en kon toen op een gegeven moment wel wat vinden, nog wel vaag maar er gebeurde wel degelijk wat. Nu heb ik me ook voorgenomen om dit niet dagelijks te gaan doen, want het moet weer geen obsessie worden. Vanavond nog even met manlief luisteren en dan maandag maar naar de vk en dan weer een tijdje niet.

Dion: hoe gaat het nu met je, ik las dat het weer mis is gegaan... Ik hoop zo voor jullie dat het nu ook eens goed mag gaan en dat jij ook kunt gaan genieten van het zwanger zijn.

Alexandra: Tja we gaan bijna gelijk op en hebben ook nog eens een soortgelijke achtergrond. Het blijft jammer dat we ons nu bij ieder pijntje of in mijn geval bruinverlies onzeker voelen. Maar wat zou het leuk zijn een (januari of) februari kindje. Houden jullie je al bezig met kinderkamer, wagen etc? Wij zijn nog erg orienterend, hebben al wel rondgekeken, maar gaan pas echt tot aanschaf over als we ietsje verder zijn en weer iets zekerder (na maandag?). Over het meeste gaan we het denk ik wel eens worden, maar alleen de meubeltjes voor het kamertje.... Hij wil iets met kleur en ik vind witte meubeltjes leuk en dan de kleur aanbrengen met accesoires en op de muur. Ach als dit ons enige probleem is, we komen er vast uit.

Dames geniet van het vooruitzicht van het mooie weer en eventuele vakanties, wij gaan pas in september dus nog iets om naar uit te kijken!

Groeten,
Karin

Hoi Karin,

Hier gaat het wel goed hoor. Nog 1 dag werken en dan lekker een week op vakantie. We gaan 3 dagen naar de Ardennen (Nassogne) en dan nog 3 dagen naar Lockweiler (Saarland/Duitsland) Lekker ff met z'n 2en weg, wandelen in de natuur. Uitwaaien en gedachten verzetten.
27aug krijgen we de laatste uitslag van alle onderzoeken, maar ook hiervan verwacht de gyn niet dat er iets uitkomt. Dus we weten dat het geen echte "oorzaak" heeft, maar toch gaat het keer op keer mis. Zijn nu aan het zoeken naar en gyn die aspirine wil voorschrijven omdat ik daar wel veel positieve verhalen over gehoord heb. Alleen wil mijn eigen gyn er niet aan meewerken, en dat vind ik erg jammer. Volgens hem is niet aangetoond dat het helpt om zwanger te blijven. Ons motto: baadt het niet, dan schaadt het niet. (dat is namelijk wel aangetoond dat het niet schadelijk is).  Dus we willen het graag proberen, want op deze manier valt het er steeds tussen de 4,5 en 6,5 week uit. Het nesteld blijkbaar niet (goed) in.

Jij nog heel veel succes gewenst met je zwangerschap en geniet er maar lekker van. Super als je idd zo gerust bent dat je spulletjes kunt gaan uitzoeken. Kan niet wachten totdat wij jullie mogen volgen!

groetjes,
Dion

Hoi Dion.

Ik wil je even een fijne vakantie wensen.
Hopelijk kunnen jullie lekker genieten samen.
Even een andere omgeving alleen is al fijn.
Het weer beloofd ook goed te zijn.
Maak er wat van!!!

Gr. Ccor.

Hoi Karin en anderen,

Wij hebben symbolisch een babypakje gekocht, maar verder wagen we  ons nog niet aan het kopen van spulletjes. We hebben afgesproken pas na de 20-weken echo naar spulletjes uit te kijken. Komende donderdag heb ik weer een echo en diezelfde nacht gaan we eerst drie weken op vakantie. Een paar dagen na terugkomst heb ik weer een echo en dan zou ik al ruim 18 weken zijn! Oh, ik zou bijna willen dat het al zo ver was, maar toch eerst maar even genieten van een welverdiende vakantie.
Ik wens jullie allemaal ook nog een fijne vakantie toe. Tot horens!

Alexandra

Hallo Allemaal,

Gisteren weer bij de verloskundige geweest en alles is goed!!
We kwamen binnen, ze vroeg hoe het met het bloedverlies gegaan was en zei daarna meteen 'zullen we dan maar gauw een echo maken'. Dat liet ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen. En al direct was te zien dat het hartje klopte en dat de kleine (nu zo'n 7 cm) er al flink op los aan het trappen was, ben benieuwd wat dat over een paar weken met me doet. Op een gegeven moment zwaaide er ook een armpje naar ons.Ze nam er uitgebreid de tijd voor en ze heeft echt haar best gedaan om wat mooie foto's te maken.
Natuurlijk zorgt mijn verleden, met 2 missed abortions, voor een hoop onzekerheid en ik ben dan ook erg blij dat ze daar erg goed mee om gaan bijn mijn praktijk. Ik heb nu vier afspraken gehad en ook 4 (!) echo's.

Ik hoop zo voor jullie dat jullie dit binnenkort ook mee mogen gaan maken. Hoewel we het al wisten, een kindje is echt een klein wonder.

Liefs,
Karin

Terug
Bovenaan