onzeker

Soms denk ik wel eens, wat ben ik toch stom, om me zo onzeker te voelen, maar het gaat niet weg, het gevoel ligt als een harde steen opmijn maag. Onze dochter is helemaal fantastisch en is nog maar twee weken oud. Gaat dit gevoel nog over? Ik hoop niet dat ik de enige ben en kan wat steun best gebruiken.
alvast bedankt elke reactie is welkom!
 
Ja hoor,mijn dochter is nu 4 maand,ik ben nog steeds wel onzeker,maar het gaat al wel beter hoor,ik denk dat het bij het ontzwangeren hoort,je ziet allerlei andere supermoeders alles perfect doen en daar wordt je onzeker van,gaat wel beter hoor,na een tijdje,
succes!
 
hoi anoniem,

het gevoel van onzekerheid wordt zeker wel minder, maar ook bij mij duurt dat al een tijdje. Mijn dochtertje is nu 4 mnd en ik voel me nog bij tijd en wijle erg onzeker. vooral als we op stap gaan met haar, thuis is alles zo lekker veilig en hebben we alles bijdehand. Het is ook niet niks zo'n klein mensje wat je helemaal moet leren kennen. En elke nieuwe fase brengt weer onzekerheden met zich mee. Het gaat met mij nu al stukken beter. Ik ben net weer begonnen met werken en daar begint de onzerkerheid weer: kunnen andere mensen wel goed voor haar zorgen (in dit geval haar opa's en oma) enz enz. Geef er gewoon aan toe en praat er met je partner over, dat neemt al wat onzekerheid weg.
Niets om je voor te schamen hoor, ik denk dat heel veel moeder dat hebben.
Ik zeg vaak dat een stukje uit mijn hart verder leeft in mijn dochtertje, en voor vaders is dat gevoel bijvoorbeeld toch net even anders!!

groetjes sandra
 
Hoi,

Allemaal mee eens. Heb ik ook last van (onze zoon is 9 weken). Wat ik wel heb gemerkt is dat je moet oppassen bij wie je onzekerheid uit. Die mensen kunnen dan wel eens ongewenste adviezen gaan geven waardoor je je nog meer onzeker gaat voelen. Dat heb ik in ieder geval ervaren. Dus spreek erover met je partner als dat de juiste persoon daarvoor is. En doe gewoon waar je jezelf lekker bij voelt: je bent immeers zelf de moeder van je kind en jij kent je kind het beste!
Groetjes
 
denk dat iedere moeder die gevoelens wel heeft...hebben ze het niet te warm..te koud..eten ze voldoende etc. etc...Liggen ze te gillen dan denk je vaak direct dat er wat aan de hand is terwijl sommige babies ook gewoon eventjes lekker willen huilen...
Je kindje is pas 2 weken..alles is nieuw en jij bent degene die het meeste voor het kindje zorgt, dit kindje is helemaal afhankelijk van jouw en dat is en blijft altijd wel moeilijk..
Straks komt er een tijd dat je echt kunt genieten..bij mij heeft het ook enkele weken stress en tranen gekost (bij de 1ste en de 2e)voordat ik doorhad wat voor wondertjes ik heb!!!en dat komt bij jouw ook echt waar!!
 
Hoi, Ik heb er al 1 van 3 en sta op het punt te bevallen van mijn 2e. Ik ben ook weer onzeker over deze nieuwe baby, het is toch weer nieuw. Maar het gaat over ( nooit helemaal geloof ik hoor). Veel praten, en af en toe lekker tegen iemand uitvallen heeft bij mij geholpen. succes en veel plezier met de kleine.
 
Hoi onzekere moeder,

Logisch dat je onzeker bent. Dat was ik ook bij mijn eerste. Nu bij mijn tweede gaat alles veel natuurlijker en daardoor gemakkelijker.

Bij de eerste komen zoveel factoren kijken. Je gaat ineens van veel werken, helemaal niet werken ... afkicken dus. Je was altijd minnares en nu wordt je ook nog moeder. Wat is moeder zijn eigenlijk? Je hebt een wondertje dat totaal afhankelijk van je. Aan de ene kant heerlijk, maar tegelijkertijd benauwend. Je eigen ritme wordt verstoord. Dat doe je met liefde, maar toch .... Je kunt ineens niet meer op stel en sprong de deur uit. Gaat de borstvoeding goed? Et cetera. Ik vond de eerste maanden niet echt super. Alles was anders en ik moest er echt aan wennen. Ik praatte hier wel over tegen en met anderen. En weet je wat bleek ... iedereen had er last van, maar er ligt een taboe op en werd nauwelijks over gesproken. Als ik ergens mee zat, gooide ik het eruit en kreeg tips. Als mij zo'n tip wat leek, dan deed ik er wat mee. Als het me niets leek, ging het mijn ene oor in en het andere uit. Vriendinnen die later dan mij hun eerste kregen, kwamen mede door mijn houding, ook naar buiten met hun onzekerheden.

Nu heb ik vorige week mijn tweede gekregen. Een wereld van verschil. Ik weet nu dat ik naast een goede moeder, ook een goede vrouw en minnares ben. Ik ben al gewend aan het ritme van kinderen. Ik weet mijn eigen uurtjes te creeren. Ik weet wat parttime werken is. Nu is het vooral alleen maar genieten. Natuurlijk heb ik mijn zorgen, maar die zijn te verwaarlozen. Nu zijn het weetjes die ik niet meer weet. Hoe warm moet het badwater zijn, moet hij een jasje aan in de wandelwagen. moet ik 1 of 2 dekentjes gebruiken en dergelijke. Allemaal vragen die je op internet of boek kunt vinden.

Als je ergens mee zit, gooi het eruit bij mensen die je vertrouwt of op dit forum. Je zult zien dat je niet de enige bent!!!!!

Ga genieten en vertrouw vooral op je eigen gevoel.

Groet Mirella
 
Terug
Bovenaan