onzeker

hallo meiden,

ik kom af en toe wel eens hier kijken wat jullie allemaal moeten meemaken.
en ik krijg er hier kippevel van!
ik zelf ben van de december forum
maar ik voel me zoooooo onzeker alles is zo pril maar toch.
ik heb twee weken geleden postief getest en nu ben ik al 8 weken zwanger volgens mijn berekeningen maar ik voel niets helemaal niets. oke men borsten zijn wel af en toe wat gespannen en dat is alles. bloed verlies heb ik niet gehad maar moet dat perse als je een miskraam zou krijgen. ik heb pas over 3 weken een echo misschien dat ik dan wat zekerheid krijg.maar mijn vraag is nou wie heeft dit meegemaakt naar de echo en de hartje niet kunnen horen omdat het vruchtje niet is gegroeid en ook geen bloedverlies gehad of krampen.
ik had namelijk mijn huisarts gebeld hierover en hij zei een miskraam is buikkrampen met ernstige bloedverlies.
kunnen jullie mij een beetje helpen aub
want ja jullie begrijpen men angst wel toch!

veel liefs

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ikzelf heb de test gedaan met ongeveer acht weken, kon pas met twaalf weken naar de huisarts en daarna pas met vijftien weken voor een echo. Toen bleek dat het niet goed was en dat het vruchtje in de zesde week al gestopt was met groeien. De curretage volgde een week later, dus ik ben tien weken "ten onrechte" zwanger geweest. Natuurlijk zou ik je het liefst moed inpraten, maar dat hebben heel veel mensen bij mij ook gedaan. Waarom zou hij niet goed zijn bij mij? Ik heb geen drup bloedverlies gehad en ik had wel zwangerschapstekenen. Toen bij de echo bleek dat het niet goed was, zei ik: "Ik WIST het gewoon". Toch heb ik er heel veel verdriet van (gehad) en gaat het heel slecht met mij. Aan jou wil ik zeggen dat ik hoop dat het goed is, maar ik herken je verhaal zo ontzettend goed en bij mij was het niet goed.

wij waren bezig met zwanger worden entoen mijn ongi it bleef had ik een test gedaan en was posi maar ik had ook niets geen simtonen van zwanger zijn. en de eerste 11 weken ook in onzekerheid gezeten en ook echt gedacht als ik bij de vk ben en een ego krijg zit er misschien wel niets in (gelukkig wel) maar echt tot de tijd dat ik de baby voelde was en bleef ik onzeker of ik echt wel zwanger was.

mijn 2e zwangerschap is helaas ook een miskraam geworden en zoals een vorige reactie:ik wist het.van het begin af aan had ik het gevoel dat het niet goed was.ik had al een zwangerschap gehad die gewoon normaal was en toen had ik dat gevoel helemaal niet.met 12 weken kwam ik bij de verloskundige.ze ging naar het hartje luisteren maar hoorde niks.ze vroeg of ik bloedverlies of buikkrampen had gehad,niet dus.ze stuurde me meteen door naar het ziekenhuis,misschien dat het nog net iets te vroeg was om met de doptone iets te horen en zou er op de echo wel wat te zien zijn.in het ziekenhuis zeiden ze dat er geen hartje kmeer klopte en het vruchtje maar een grote had van 7 weken.ik moest naar huis gaan en wachten tot het los zou komen.dat gebeurde 4 dagen later.maar ik had veel te veel bloedverlies en moest met spoed naar het ziekenhuis voor een curatage.ik was erg opgelucht toen dat allemaal voorbij was.ik wist gewoon dat het niet goed zat,dus het was alleen een bevestiging van mijn gevoel en ergens was ik blij dat ik nog op mijn intuitie kon vertrouwen.het kindje was niet gezond geweest en mijn lichaam had dus precies gedaan wat het moest doen.het is nu 4,5 jaar geleden en ik heb er ondertussen 2 gezonde dochters bij gekregen,maar op de uitreken datum van de miskraam en de dag dat het fout ging(de verjaardag van mijn zoon)sta ik er nog wel altijd bij stil.ik wens je heel veel succes en hoop dat alles goed is bij de echo.ik zal voor je duimen

Ben op 30/4 naar echo geweest. Was acht weken zwanger en maakte me geen zorgen. Jammer genoeg waren er geen harttonen. Vruchtje was al twee weken voordien gestopt met groeien. Niets van gemerkt, geen krampen, geen bloedverlies. Kan je dus niet gerust stellen, maar verlies de hoop niet. Er zijn zeker ook mensen die geen kwaaltjes hebben, maar wel een goede zwangerschap. Veel succes!

Hoi meis,

Ook ik kom van het december forum af. Ik heb vorige week een miskraam gehad. Waarschijnlijk ken je mijn verhaal dus al. Ook ik voelde me totaal niet zwanger. Maar dit hoeft dus niet te betekenen dat het mis is. Ik ken genoeg vrouwen bij wie het wel goed is gegaan en die ook de bekende kenmerken niet hadden. Heel veel sterkte meis de komende weken. Ik hoop voor je dat alles goed blijkt te zijn!!

groetjes Frederique

Hallo,

Toen ik 14 weken zwanger was moest voor de tweedemaal op controle en hebben ze vastgesteld dat ons kindje maar tot 9 weken heeft gegroeid. Maar dat betwijfel ik ... toen ik de eerstemaal op controle ging was ik 9 weken en ik kon geen enkele hartactiviteit waarnemen ... volgens mij liep het dan al fout, maar heeft de gyneacoloog er niets van gezegd dat ze dacht dat het mss spontaan ging afkomen. Ik heb ook geen enkel teken gehad van de slechte afloop, geen bloedverlies, geen krampen, ...
Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw fout is gelopen hé!!!! Mijn reactie is mss negatief, maar hier boven staan er verhalen van mensen waarbij het wel goed is gelopen ...

Veel sterkte xxx

Terug
Bovenaan