onzeker

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Mij man en ik hebben twee (heerlijke) weken vakantie gehad en hebben de zorg voor Isis helemal samen gedeeld. William is helemaal gek op zijn dochter en dat is wederzijds, een lol dat ze samen hebben. Hij doet weer ander dingen met Isis als ik, das op zich goed. Vanaf vandaag ben ik weer meer alleen met Isis. Vind ik toch weer spannend, doe ik het wel goed, vind ze de tijd met mij ook leuk enz. Ik laat haar meer alleen spelen als mijn man, begrijpt hij ook wel.  Maar hij wilde in de vakantie extra van haar genieten, pfffff,voel me soms zo onzeker!
x Esther

Ha Esther,

Natuurlijk vind je dochter de tijd met jou leuk! En ze moet toch ook leren dat mama niet heel de dag met haar bezig kan zijn; ze moet zichzelf ook (leren) vermaken.
Toen wij een tijdje geleden een week vakantie hadden, en m'n man ook een weeklang alle aandacht aan haar had gegeven, was het voor Naomi wel weer even wennen dat papa er niet was. De eerste maandag na de vakantie was ze wel wat jengeliger dan ik gewend was. Maar dat was maar 1 dag, toen had ze het weer door hoe het normale leven in elkaar steekt.

Groeten,
Wilmi

Hoi Esther,

Hihihi, vaders en dochters! Geniet er maar lekker van dat die twee zo goed kunnen spelen samen. En ben je gek, alsof moeders de hele dag de tijd hebben om achter hun kind aan te rennen. Ik niet in ieder geval! Kan me ook niet voorstellen dat die kindjes nou echt gelukkig worden van een moeder die de hele dag met ze loopt aan te frutselen. Ze hebben ook tijd nodig om zelf de wereld te ontdekken, om te kijken wat ze wel en niet kunnen (en mogen ). En als het nodig is, omdat Isis zich niet lekker voelt ofzo, dan ben je er toch voor haar?

Dus echt, volgens mij hoef je je helemaal nergens zorgen over te maken. Uit je andere berichtjes maak ik op dat je een hele leuke en relaxte dochter hebt, en ik denk dat je meisje wel anders was geweest als ze zich verwaarloost had gevoeld!!(Waarmee ik dus absoluut niet wil beweren dat moeders met een baby die niet lekker in het vel zit iets fout doen!)

Groetjes, KT

Wat zijn we allemaal voorzichtig met hoe we dingen opschrijven, netjes hoor.

Vervelend hé Esther, dat die onzekerheid blijft.
En ik moet je helaas vertellen dat ik het zelfs bij de oudste nog heb; ik kan 's nachts zo ontzettend piekeren over haar of ik het allemaal wel goed doe! En zij is al ruim 4,5, dus het zal altijd wel zo blijven.
Ik denk ook wel dat het goed is (mits het niet doorslaat), zo blijf je jezelf wel bewust van hoe je met je kind bezig bent en wordt het niet allemaal een automatisme.

Ook hier is papa anders bezig met zijn kinderen. Omdat hij nu eenmaal meer werkt als mij, en dus minder tijd met ze doorbrengt, wil hij de tijd die hij heeft dan ook goed benutten.
Ik vind het logisch dat je als moeder je kind wat vaker alleen laat spelen. Ik heb tenminste op een dag ook nog duizend-en-één andere dingen te doen.
Ik moet daarbij wel in de gaten houden dat ik regelmatig tijd neem om echt met haar bezig te zijn. Zowel met Chloë als Kyara.
Maar ik denk dat jij een hele lieve moeder bent, die het hardstikke goed doet en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken!
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan