onzeker?!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik merk dat nu het einde nadert ik weer wat onzekerder begin te worden...zo van 'heb ik het bijna gehaald zul je net zien...'   Hebben jullie daar ook last van?!
Nu de baby is ingedaald en zo'n beetje op z'n grootst is voel ik hem minder en dat vind ik soms een beetje akelig...vanmorgen heb ik zelfs de VK gebeld omdat ik gisteren en vanmorgen de baby amper heb gevoeld...ik kon meteen langs komen en gelukkig hoorde we een goede hartslag...omdat de VK toch wel vond dat ik de baby zo'n 10x per dag zou moeten voelen wilde ze geen risico nemen en me doorsturen naar het zkh om en half uurtje aan de ctg te liggen...natuurlijk nog nooit zoveel activiteit gevoeld als met die banden om m'n buik ...alles is nog even gecheckt en gelukkig maakt de baby het uitstekend!
Ik wil nu eigenlijk wel zo snel mogelijk bevallen....dan heb ik hem tenminste in m'n armen! (en dan beginnen er weer hele andere onzekerheden weet ik uit ervaring! )
Hallo kinderen, dag onbezorgd leventje...!!

Groetjes Rian 39 weken  

Alsof  ze het erom doen! Alle keren dat ik zwanger was en een extra controle kreeg omdat ik weinig leven voelde werd het bijna een gevalletje ADHD zodra ik bij de vk of gyn was. Maar goed, liever het zekere voor het onzekere.

Dat je nu onzeker bent is heel normaal. Het komt nu zo dichtbij en het wordt erg spannend. Je gaat er vanuit dat het allemaal wel goed is maar omdat je ook andere verhalen hoort ga je je toch afvragen of alles wel goed is.

Zijn allemaal dingen die bij het einde horen, niks om je zorgen m te maken.

Syl

Hoi Rian,

Dat onzekere hoort er helemaal bij. Ik heb dat ook heel vaak.
Nou ligt mijn placenta ook aan de voorkant dus ik voel toch al minder leven dan een ander die dit niet heeft. Ik heb ook momenten dat ik denk; HALLOOOOOO, klop, klop, doe je het nog en wat ik ook probeer, hoe ik ook ga liggen....... geen reactie.
Mijn man legt dan zijn oor op mijn buik, aan de kant van het ruggetje en luisterd dan  naar het hartslagje (tip van de VK). Dit werkt echt heel goed en geruststellend. Meestal wacht ik dan nog even af en op een gegeven moment krijg ik toch wel weer een paar trappen.

Maar ik word ook vaak bang van alle horror verhalen. Op het zwanger zijn forum stond er vandaag ook weer 1. Ik ga niet vertellen waar die over ging  maar ik kreeg het er helemaal warm van.
Zou blij zijn als hij / zij veilig in  het wiegje ligt en dan maak je je weer over andere dingen zorgen.

Kruimel

Hoi Rian,

Heel goed dat je meteen de vk belt om het even te laten controleren. Het heeft geen zin om thuis te gaan stressen.
Ik vind het ook wel spannend worden (vandaag 37 weken). Je haalt je van alles in je hoofd als je niet oppast.
We moeten nog even doorbijten en dan zijn de kleintjes er. En inderdaad, dan heb je weer heel andere zorgen haha. Het zal er wel bij horen.

Groetjes Empe

hey rian,
ben vandaag 36 w van mijn 5E kindje
heb al twee meiden en twee zoons
en zelfs ik heb het nog steeds, heb soms ook
dat ik de kleine niet voel of dat ik me zo slecht voel,
dat ik denk hallo, je gaat nu bewegen......
vind het goed van je dat je de vk heb gebeld
dat durf ik steeds niet want heb zo iets dadelijk doet
ze het wel weer, gelukkig was bij jou kleintje alles goed
nog eventjes en dan mogen we ze vast houden,
en dan beginnen inderdaad weer andere zorgen

liefs ramona

Terug
Bovenaan