onzeker

Hoi allemaal

Ik  heb afgelopen maadag  mijn 1ste termijn echo gehad.
Volgens mijn berekingen zou ik 9weken en 5 dagen moeten zijn.
Bij de arts bleek dat het niet goed is of dat ik pas net
zwanger ben. Heb wel een onregelmatige cyclus. maar
denk dat het nu niet goed is. Kheb een afspraak moeten
maken voor over drie weken mits ik ga bloeden. Wie heeft
ook zoiets meegemaakt? Kben erg bang dat het mis gaat!!

Hoi,

Bij mijn laatste MK in december was de echo ook niet goed en ook ik kreeg als optie dat ik misschien minder ver zwanger zou zijn dan ik dacht. Het enige wat je nu kunt doen is op je gevoel vertrouwen. Mocht het wel een MK zijn neem dan de tijd voor jezelf, geef al je gevoelens een plekje, wees verdrietig.

Ik heb 4 keer een Mk gehad maar daarnaast heb ik nu 3 prachtige kindjes en ben ik zwanger van de 4e. Ondanks dat je wereld even in elkaar stort is er nog wel weer ergens een lichtpuntje.

Liefs Petra en heel veel sterkte voor jou en alle mensen om je heen.

Hai meis,
Dat heb ik ook gehad, dokter zei dat ik al 10 weken moest zijn toendertijd en ben naar de echo gegaan en daar zagen ze wel iets,maar dat was pas 6 weken 5 dagen.
Toen 2 dingen te horen gekregen: OF ik was pas 6.5 week, (met een onregelmatige cyclus kan dat) OF het was aan het foutgaan!
Afspraak gemaakt voor 3 weken later. Geweest, en het klopte precies, toen was ik 9 weken en 5 dagen. Dus me voor niets ongerust gemaakt!
Als je een bloeding krijgt, wel gelijk naar de vk bellen meis,maar probeer je rustig te houden en te genieten van je zwangerschap!

Sterkte!

Liefs

Hoi Boemeltje,

Wij hebben vorige week ook zoiets naars meegemaakt! We kregen op 11 juni onze eerste echo. Eerst deed de gynecoloog hem uitwendig en ik dacht dat ik toen in m'n baarmoeder een grijs vruchtje zag, wel onduidelijk maar ik was er van overtuigd.
De gynecoloog zei dat dat de vrucht niet was maar ik was wel zwanger, dat was duidelijk!
Hij deed toen een inwendige echo en zag toen helemaal niks!! Hij zoeken en zoeken, ging wat hoger en naar links en rechts maar niks te zien, zo raar!
Hij gaf dus de uitslag dat de echo niet goed was maar ook niet fout! Tsja, wat kun je daar nu mee!!??
Verder moest ik 19 juni terug komen voor weer een echo maar hij hield zijn hart vast! Ook zei hij op het laatst dat we met het ergste rekening moesten houden. We waren natuurlijk helemaal perplex en wisten niet wat we moesten vragen. Die dag heb ik alleen nog maar gehuild en in m'n bed gelegen!

De volgende dag ben ik naar mijn huisarts gegaan want ik had zoveel vragen. Het kon betekenen dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, of dat het een vroege miskraam is geweest die (nog) niet spontaan afgekomen was. Maar het kon gelukkig ook beteken dat de zwangerschap minder ver is (hoewel dat maar een paar dagen kan schelen, dat weten we heel zeker) of dat de baarmoeder niet goed of te hoog is waardoor het vruchtje niet te zien was.

Ik mocht afgelopen vrijdag bloed laten prikken om de HCG waarde in mijn bloed te bepalen. Die was (vanmorgen gebeld voor de uitslag) 63.000. Dat stond gelijk aan een zwangerschap tussen de 9 en 12 weken. In de eerste instantie was ik hier heel blij mee maar het kan nog steeds een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekenen! Dan is ook de HCG waarde normaal en heb je normale zwangerschapsklachten. De verschijnselen zoals bloed verlies en erge buikpijn uiten zich meesteal rond de 7de a 8ste week maar kunnen ook later komen, tot 12 weken zelfs!
Nog steeds onzekerheid dus! We kunnen alleen nog maar afwachten en  hopen en bidden dat het allemaal goed zit en dat de kleine helemaal gezond ronddoppert in m'n buik!

Hoe is het precies bij jou gegaan? Ben erg benieuwd naar jou verhaal!!
In ieder geval veel sterkte, ik leef met je mee!

Groetjes Viola!

Hoi Viola,

Ik dacht dus dat ik 9 weken en vijf dagen zwanger zou zijn. De Gyn deed
gelijk een inwendige echo, duurde eerst  ook even voordat hij het vond,  trok een heel raar gezicht en zei Wanneer heb je een test gedaan.
Kschrok echt want dacht gelijk dit is niet goed. Maar had in diezelfde
week nog een test gedaan dus moest zwanger zijn!!    Gyn zei verder helemaal niet
hoe ver ik zou zijn ofzo. Wij zagen alleen een heel klein stipje.  
Kheb toen bloed laten prikken voor HCG.

Kon vandaag voor de uitslag bellen.

en weet je wat ze zeiden: JE BENT ZWANGER!! Alleen nog maar net!!!
Kan het eigenlijk niet geloven want had echt gedacht dat het niet goed was
Heb de dag dat we de echo gemaakt hadden de hele dag zitten huilen..
En nu hoor je dit!! Wil alleen nog niet te veel hopen. Moet 30 juni weer voor
echo ben echt benieuwd of  het toch allemaal goed is, en hoe ver ik ben.

Khoop zo voor je dat je toch zwanger bent!!  
Als het toch niet zo is wens ik je heel veel sterkte toe in het verwerken en ook
met de mensen die om je heen staan!!

Groetjes

Hoi Boemeltje,

Jeetje zeg dat was ook schrikken! Konden ze dan wel al een hartje zien?
Ik snap dat je hier ook erg onzeker van wordt, je weet nu dus niet hoever je zwanger bent? Wanneer moet je terug komen?

Bij mij zijn er maar twee opties over, of ik ben nog (echt) zwanger of het vruchtje zit buiten de baarmoeder. Ik kan niet korter zwanger zijn want we hebben na de periode dat ik zwanger ben geen gemeenschap meer gehad.

Het is echt aftellen nu joh, nog twee dagen en dan weer een echo, dan weten we het zeker!
Ik ben in ieder geval heel blij voor dat jij echt zwanger bent!! Hoe kwam je dan eigenlijk de vorige keer aan een positieve test of hebben ze daar niks van gezegt? Of zou je dan tussendoor een miskraam gehad kunnen hebben en nu opnieuw zwanger? Wat zit ons lichaam toch ingewikkeld in elkaar he!

Hoop je nog eens te spreken hier, jij ook veel succes met alles!!

Liefs Viola.

Terug
Bovenaan