onzeker

Hoi,

Vandaag de echo gehad, van een kant ben ik heel blij, hartje klopt, kindje bewoog, maar ze zag op de echo een bredere nekplooi en dat zou kunnen betekenen dat ons kindje het syndroom van down heeft. Morgen moet ik terug om nog een echo en dan gaan ze ook bloed prikken. Mijn gevoel is dus erg dubbel, maar we kunnen even niets anders dan afwachten.

groetjes
Jade

Hee wat vervelend dit nieuws! Je hoopt toch dat je kindje gezond is!! Veel sterkte morgen!!
Weet je dat de nekplooimeting en bloedonderzoek (=combinatietest) alleen een kansberekening geeft op een kindje met Down en dat uiteindelijk een vruchtwaterpunctie of vlokkentest echt uitsluitsel geeft?? Bij deze laatste 2 testen heb je ook een kleine kans op een miskraam. Moeilijk! Heel veel sterkte dus!

Hoi Laura,

Ja dat klopt, we vinden het ook erg lastig, maar eerst de meting etc afwachten en dan kunnen we kijken of we nog verder willen met testen. Ik ging eigenlijk naar de echo zo van het is of goed of helemaal niet goed en hier eigenlijk geen rekening mee gehouden.

groetjes

Hoi Jade.

Dat maakt het allemaal wel extra spannend. Ik kan me indenken dat je nu een dubbel gevoel hebt. Ik ga ook altijd naar de echo met de hoop een hartje te zien dus ook ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat als het hartje wel klopt dat er dan toch nog een vorm van twijvel zou kunnen zijn. Afgelopen maandag kreeg ik een folder mee van de prenatale screening en toen ging ik er pas voor het eerst over nadenken. Ik ben nu 34 jaar vandaar dat ze mij die folder gaven. Het gaat idd over een kansberekening. Wij hebben onze keus gemaakt maar het lijkt me voor jullie een nog veel moeilijkere keus omdat er al een vermoeden bestaat over een ietswat verdikte nekplooi.

Liefs Petra

Vandaag nekplooimeting gehad en nu blijkt dat er een vlies rond het kindje zit, dat is normaal, maar dit zit er best ver vanaf en nu dacht ze dat dat de nekplooi was, nog een keer opnieuw gemeten en nu kwam ze ipv 3,7 mm op 2,8, is nog een beetje hoog, maar tot 3 is vrij normaal. Toch nog maar bloed laten prikken voor de zekerheid en daar krijg ik dan over een week de uitslag van. Ben wel weer een stuk opgeluchter, heb de hele nacht liggen malen. Vandaag ook echt het kindje goed gezien, bewoog lekker met de beentjes, super om te zien.

Het is fijn om hier je hart te kunnen luchten

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan