onzeker.....

hallo damens

ik moet ff mn verhaal kwijt
ik ben nu 23weken zwanger
en de 20weken echo gehad alles was goed gelukkig!!
alleen me placenta ligt voor en daar door zou ik de kleine later voelen
ze zijden rond de 22/23 weken

maar ik voel de kleine nog steeds niet ben nu net 23 weken maar toch het duurt me te lang en wor er onzeker van zijn er meer damens die de kleine nog niet voelen of gevoeld hebben mee 23weken??????

liefs leentje

Hoi Leentje,

Is dit je eerste kindje? Want dan duurt het meestal  wel wat langer voordat je je kindje voelt.
Bij mij lag de placenta ook aan de voorzijde bij mijn eerste zwangerschap evenals nu. Bij Sven voelde ik hem ook pas ergens rond de 23/24 weken en dan maar heel af en toe.
Soms denk je dat het borrelende darmen zijn maar dan is het toch echt je kindje. Daarnaast ligt het ook nog helemaal aan de ligging van de kleine. Als je heel erg naar binnen draagt (richting ruggengraat, heb ik ook) dan is het ook moeilijker te voelen.
Ik weet niet precies vanaf welke week je je kleintje elke dag moet voelen maar als je vk zegt dat je je niet druk hoeft te maken, dan zou ik dat ook maar niet doen.
Natuurlijk ben je onzeker, dat was ik ook. Maar echt, het komt wel!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007, zwanger van nr. 2

Hoi leentje,

Bij mij ligt de placenta ook weer aan de voorkant, net als bij mijn eerste zwangerschap.
Bij mijn dochter Tessa voelde ik haar ook pas met 23/24 weken en dan was het echt af en toe een plopje.

Nu Ben ik 22 weken zwanger en voel ik de kleine ook pas sinds kort meestal sávonds overdag nog zowat niet, en voel het ook nog niet iedere dag, het is net hoe het kindje ligt.

Wees niet ongerust je zult het vast eerdaags voelen en misschien voel je soms iets maar denk je dat het je darmen zijn.

Bij Tessa voelde ik haar later in de zwangerschap soms overdag helemaal niet maar voelde en zag ik s'avonds mijn buik alle kanten op gaan met golfbewegingen en al.
Maar ik heb nooit 1 nacht wakker gelegen omdat ze me aan alle kanten schopte, en dat is wel weer lekker voor je nachtrust.

Ieder kindje is anders en ligt anders en de een is heel druk en de ander rustig in de buik dat speelt allemaal mee.

Geniet lekker van je zwangerschap en naarmate je kindje groeit ga je het zeker al beter voelen.

Groetjes paula, mamma van tessa

Hoi Leentje,

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn dochter ook pas rond de 21 / 22 wk , maar ik denk dat het komt omdat ik me heel erg ging concentreren op de plopjes.
Elke avond in bed ging ik liggen en deed mijn handen op mijn buik en voor de rest geen geluid (dus geen tv/ radio aan). en dan een beetje bewegen  en voelen.. na 2 dagen voelde ik duidelijk een plopje!!! Misschien een tip voor jou!!

En niet onzeker voelen hoor meid, komt vast helemaal goed.

gr. Ilone  

Bij m'n 2e lag de placenta ook aan de voorzijde.. normaal voel je de 2e al iets eerder maar dat was pas met 24 weken.. de een voelt het eerder dan de ander. Dus het kan allemaal nog komen..
Nu met de 3e ligt het weer aan de voorzijde.. maar nu voelde ik de kleine al een stuk eerder.. gewoon nog even afwachten..

Terug
Bovenaan