Onzeker

Ik zal me even voorstellen ik ben Tessa, 27 jaar en moeder van een zoontje (ruim 1,5 jaar). Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.
Ik ben deze hele zwangerschap al heel onzeker. We hebben ruim een half jaar geleden een miskraam gehad bij 6 weken en dat maakt het nu extra spannend. Ik weet dat ik over de 3 maanden ben en heb ik goeie echo gehad maar mijn onzekerheid blijft. Gaat alles goed? Waarom voel ik nog niks? Groeit m'n buik wel hard genoeg...zijn vragen die dagelijks door m'n hoofd spoken en daardoor merk ik dat ik er niet echt van kan genieten. Ik had dit lang zo erg niet met m'n vorige zwangerschap. Het voelt nu ook minder echt omdat we er minder mee bezig zijn dan bij de eerste. Toen moesten er natuurlijk allerlei dingen gekocht worden. Dat hoeft nu natuurlijk niet.
Wie herkend dit gevoel??

Hi Tessa,

Zelf ben ik nu 18 weken zwanger en heb die gevoelens die jij hebt ook hoor! Het is en blijft ontzettend eng om zo'n kindje in je buik te hebben groeien, je voelt je ontzettend verantwoordelijk ervoor!

Gelukkig moeten wij wel alles nieuw kopen, dus dat is nogal wat afleiding af en toe!

Inmiddels is het wel al stukken minder dan een aantal weken geleden, maar wellicht komt dat door de echo die wij 2 dagen geleden hebben gehad!

Sterkte en genieten he!

ik herken die onzekerheid ook heel erg. ik heb ook een miskraam voor mijn dochtertje gehad nu inmiddels 3 jaar oud en ben nu zwanger van de tweede en de onzekerheid blijft als je een miskraam hebt gehad. ik was blij toen ik haar in mijn armen had en dat gevoel heb ik nu ook bij de tweede.

Die onzekerheid is er denk ik niet alleen als je een miskraam hebt gehad. Ik ben 9 weken geleden bevallen van onze 2e zoon, maar ook de 2e zwangerschap zat vol onzekerheiden en spannende perioden of momenten. Denk dat je zeker bij een 2e nog meer met je neus op de feiten gedrukt wordt dat het niet vanzelfsprekend is dat het allemaal goed gaat of zal gaan. Denk ook wel dat het heel natuurlijk is dat je die onzekerheden hebt omdat het een kindje van jezelf is en je er nu al van houdt en het niet kwijt wilt. Probeer wel zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap, want voor je het weet heb je je kleintje in je armen.

onzekerheid blijft, ik heb in mrt ong een mk gehad praktisch direct na bevruchting. en nu ook 15 weken zwanger. maar ikheb iedereen al vanaf week 5 verteld en was niet bang voor een mk. heel raar onzeker over alles behalve dat. ik voel dat het goed komt. net zoals ik in maart wist dat het een mk was ook al werd dat later pas bevestigd. soms weet ik dingen en op dit moment ben ik daar blij om. Het is wel raar dat ik de 12/13 weken voorbij bent en minder klachten hebt. dan ga ik ook even denken, maar ik kokhals nog steeds bij elke ochtend tanden poetsen en als ik teveel wandel doet mijn buik pijn en na 1 handje drop ben ik misselijk. dus dan ben ik weer gerustgesteld. Je 1e zwangerschap ging goed, vergeet die niet en neem eens een middagje rust voor jezelf om jezelf te verwennen en te genieten van je zwangershcap. succes

Terug
Bovenaan