onzeker

Hi Dames,

Het lijkt wel alsof het ook nooit goed is. Van de week zag ik door de bomen het bos niet meer van ellende en nu lijken het merendeel van de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.

En dat maakt me weer onwijs onzeker.

Misselijkheid verdwijnt, krijg alweer energie en ben ook een stuk minder chagerijnig....

Ben nu 10 weken zwanger. Is er iemand bij wie de klachten ook echt minder werden in de tiende week. Het lijkt me zo vroeg. (begrijp me niet verkeerd: dit natuurlijk veel liever dan het zieke gevoel, maar ben ook een beetje bang dat het misschien wel niet goed zal zijn met het baby'tje en dat ik daarom ineens minder klachten heb.)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes "een onzekere zwangere van nummer 2"
 
Dat had ik dus ook. De eerste 10 weken van mijn zwangerschap waren geen pretje; moe, beroerd, elke dag overgeven. Na de 10de week waren al die klachten vrijwel voorbij. Ik had het gevoel dat het niet goed was, ik dacht bij mezelf; zolang ik de klachten heb zit het goed. Iedereen in mijn omgeving zei dat het harstikke normaal was dat de klachten rond die tijd verdwenen. Ben inmiddels 25 weken zwanger en nu beginnen de kwalen van het laatste trimester aan te komen. Dus ik zou zeggen geniet maar van die paar klachtenloze maanden ;-)

gr.

Anjuli
 
`Hoi,
Ik ben van de week voor mijn eerste echo weg geweest en bij mij zijn de klachten ook verminderd. De piek van klachten schijnt te liggen bij 8 weken, dus vandaar dat het nu minder wordt. Ben daardoor wel gerustgesteld door de verloskundige
 
Hoi,

heel herkenbaar hoor. Tot 10 weken voelde ik me heel beroerd, heel moe en nergens zin in. Ik werkte ook tijdelijk wat minder omdat ik het allemaal niet vol kon houden. Na die 10 weken werd het allemaal minder en nu sinds vorige week (13e week) voel ik me in een keer op en top fit. Ik heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Ik pak een hoop aan en heb geen zin om stil te zitten. Het kan dus heel snel veranderen.

Groetjes Danielle
 
nou k merk zeker wel verschil..
en bij mij is het nog supervroeg
en elke week is anders.

eerst veel buikpijn,
tot flauwvallen toe..

toen mijn hormonen die alle kanten op vlogen
en die zijn er nog steeds..

wist niet dat een mens zoveel hormonen met zich meedraagt

nu ben ik vaker misselijk en moe, en geen honger,
maar die vreselijke buikpijnen
bij de eerste weken
die heb ik gelukkig nietmeer..

en ik ben net 8 weken..
dus ben nog benieuwd wat me te wachten staat..
of het weer terug komt of dat alle klachten minder worden
 
Als je er zo onzeker van word kan je toch even de verloskundige bellen... Bij mij is vanaf dag 1 gezegd (omdat ik zo onzeker was) dat ik altijd kon bellen om heel even langs te komen om naar het hartje te luisteren ofzo... Laat je niet gek maken door de 16miljoen verloskundigen in nl want het is jou lichaam en het is hartstikke normaal dat het zo goed met je gaat nu... Maar soms is wat zekerheid van de verloskundige het meestgeruststellend!!! X
 
Terug
Bovenaan