Onzeker!

Ondanks dat dit onze tweede zwangerschap is ben ik toch weer onzeker. Ik ben nu 5 weken en de ene dag heb ik wel last van mijn borsten en de andere dag helemaal niet. Dan ben ik ineens bang dat het toch niet goed zal gaan. Ik heb ooit eens een miskraam gehad, al is het nu drie jaar geleden, toch raak je dat gevoel niet kwijt... zucht... ik wilde het dit keer relaxed gaan doen, maar ik vind het toch weer heel moeilijk. Herkenbaar voor jullie?
 

Hey Bloempje,

Ik vind het zo grappig..we hebben allebei een meisje van 1,5 jaar en we zijn tegelijk zwanger van ons 2de kindje.
Maar meid,ik snap dat je af en toe onzeker bent over de zwangerschap.
Dat hebben wij ook..ik ben nu ongeveer 4,5 week zwanger en soms denken we"als de zwangerschap maar goed gaat"
Maar heb vertrouwen..af en toe heb ik ook geen last van mijn borsten maar ook wel dagen dat ik wel last van mijn borsten heb.
Probeer niet teveel om je lichaam te letten,het komt allemaal goed zo moet je denken.
Zo denken wij ook en we genieten dan ook volop van onze zwangerschap.

Liefs
 
Hoi,

Ik herken het helemaal. Bij onze 2e dacht ik ook, nu zal ik me wel veel zekerder voelen, maar het tegendeel was waar. Ik was voor mijn gevoel onzekerder dan met mijn 1e zwangerschap. Overal maakte ik me zorgen om. Om de stomste dingen.
Gelukkig werd dit wel minder naarmate de zwangerschap vorderde.

Groetjes Corina
 
heel herkenbaar, ik was tot aan afgelopen zaterdag ook heel onzeker ik was zaterdag namelijk 6 week zwanger, in juni heb ik een miskraam gehad bij 6 week, nu ik de 6 weeek gepasseerd ben gaat het wat beter, la moet ik wel zeggen dat ik dnek ik pas echt blij kan zijn als we aankomende dinsdag een goede echo hebben en ook echt wat zien. jammer he dat door zo'n miskraam je niet meer direct kan genieten van je zwangerschap. voor mij is dit het eerste kindje.
ik ben blij dat ik elke dag inderdaad nog last heb van mijn borsten haha.

succes, liefs Kaatje
 
hier hetzelfde. Vandaag 6 weken van de 2de. Bij de eerste heb ik me eigenlijk niet echt druk gemaakt. Ik maakte me (ja erg vroeg) meer zorgen om de bevalling. Nu ik het allemaal al eens heb meegemaakt maar ik me daar geen zorgen om.
Maar nu ben ik ook elke dag onzeker en bang.
Heb vanacht gedroomt dat ik mijn bikini wilde gaan aantrekken en toe ik dus mijn kleren uitdeed om me om te kleden was mijn ondergoed onder het bloed en zag ik het vruchtje liggen. Miskraam. Nou daar ben ik dus echt goed wakker van geschrokken.
Gelukkig was het een nachtmerrie en is verder alles goed met mij en de kleine.

Maar ik kan niet wachten dat die eerste 12 weken voorbij zijn en er meer zekerheid is.
Dan kan ik me gaan druk maken om de vruchtwaterpunctie....het is ook altijd wat hé. Daarna zal wel weer wat zijn om je druk om te maken. En als ze eenmaal gezond te wereld komen maak je je alleen nog maar zorgen. Wat doen we onszelf aan, hihihi

nou iedereen sterkte en we tellen de dagen af naar de 12 weken.

Liefs jeanine
 
Gelukkig ben ik niet de enige! Ik voel me gewoon zo anders dan bij Loïs. Bij mijn weten had ik toen wel elke dag last van mijn borsten en nu een klein beetje of zelfs helemaal niet. Al heb ik nu wel weer wat last van mijn tepels en dat had ik bij Loïs weer niet.
Ik was vanmorgen helemaal in de stress geschoten door het piekeren. Toch er maar een test tegenaan gegooid. Ik was er bijna zeker van dat die niet of nauwelijks positief zou zijn. maar raad eens: een dikke knaltest... de streep was nog donkerder dan de controlestreep. Dus ja... het hormoon is wel aan het werk al heb ik er dan geen last van! Misschien is het volgende week wel allemaal heel anders en hang ik kotsend boven de pot... je weet het nooit!

Dus... ik probeer niet op mijn lichaam te letten en uit te gaan van het feit dat alles goed gaat zolang ik niet bloed! Vind ik wel heel moeilijk! Wie heeft daar tips voor?
 
Hoi Bloempje,

Ik heb gelukkig nooit een miskraam gehad, maar bij de 2e was ik ook onzekerder. Ik had ook nauwelijks kwaaltjes, dat maakte het lastiger. Maar ja, aan de andere kant heerlijk dat ik geen 12 weken misselijk was!
Nu ik verder ben (23 weken) en een kleine rond heb lopen ben ik er veel minder mee bezig dan bij de eerste.

Hopelijk ben je snel de kritieke fase door en kan je gaan genieten! Succes!

Groetjes, Irene
 
Hallo allemaal,

Ik moet het even kwijt en dacht meteen aan dit form waar ik 5 jaar geleden ook zoveel aan had !

Vandaag de test gedaan en wat blijkt IK BEN ZWANGER !! Het is de 2e en niet echt gepland. Ik moet alles ook nog even verwerken want leuk ja dat vindt ik dit onverwachte kadootje wel !

Niemand weet het nog ik ga even rustig afwachten want het is nog zo pril ...
 
Terug
Bovenaan