onzeker!!

hallo dames,

Ik ben dipsy en ben 6,5 week zwanger.
Ik heb mijn eerste echo op 4 november zowel mijn intake en echo op de zelfde dag.
Dan ben ik negen weken. Dit kon op de zelfde dag omdat ik afgelopen zondag avond wat bloed heb verloren alleen met afvegen dus niet veel bloed en vanmorgen weer een klein propje heb verloren met wat oud bloed ook alleen met afvegen.
Natuurlijk direct weer gebeld met de VK maar moest me niet al te ongerust maken want dit zijn niet direct tekenen voor een mk. Heb ook niet veel bloed verloren en het is ook direct weer gestopt ook geen buikpijnen van dat alles. Ben nu wel erg ongerust. Een van julie misschien ervaring??
Nog twee weken wachten op de echo dat worden lange weken.

Groetjes dipsy (ben nu 6,5 week zwanger)

Jazeker ervaring mee.Ik had met 6,3 wk heldere veeg met bloed,was ook niet veel en geen buikkrampen.Dit heb ik 2x gehad ook later die week nog 1x.Was super ongerust en heb savonds huisartsenpost gebeld.Mocht toen gelukkig voor een echo komen diezelfde avond.En alles was goed.Mooi kloppend hartje toen al gezien.
Volgens arts komt het heel vaak voor.Ik heb IVF gehad en daar schijnt het ook vaak bij voor te komen.Zolang je geen krampen heb en veel bloedverlies hebt hoeft het niks te betekenen.Kan ook een contactbloeding zijn dag na vrijen.Weet niet of dat mischien het geval is.Je baarmoeder is tijdens zwangerschap meer doorbloed.
Als je je ongerust maakt.Wat ik heel goed begrijp zou je kunnen proberen eerder de echo te kunnen krijgen.

Gr. Suusje

hey suusje,

Bedankt voor je berichtje.
Geeft me wel iets meer hoop weet jij misschien hoe ik eerder een echo zou kunnen regelen??
Zou ik dit gewoon via de VK moeten doen.

groetjes dipsy

Geen ervaring met bloedverlies maar begrijp wel je onzekerheid. Zolang je geen erge buikkrampen hebt of heel veel bloed verliest zou ik proberen je toch geen zorgen te maken...en ja, ik weet hoe moeilijk dat is:) Maar als het misgaat, denk ik dat je dat of de een of andere manier wel weet en voelt. Dan is het vroeg genoeg om je zo'n zorgen te maken. Tot die tijd...genieten!

Maar die 2 weken..pfff...inderdaad. Misschien morgen nog een keer bellen en zeggen dat je je toch heel ongerust maakt en of je echt niet even langs mag komen?

Succes met wachten in ieder geval en probeer je toch niet al te druk te maken.

Hallo dames,

Bedankt voor de lieve reacties.
Ik ben vanmorgen naar mijn huisarts geweest en heeft zelf een inwendige echo gemaakt.
En het is allemaal goed!!! Het hartje zag je kloppen dus het gaat allemaal prima.
Ben zo super op gelucht ben vandaag verder een dagje vrij. Kan ik er extra van genieten.

Groetjes dipsy

Wat fijn dispy dat je eerder een echo hebt gehad.Zie je als je vraagt doen ze er vaak niet zo moeilijk over.Wat een opluchting hè meid.
Ik was ook zo blij toen ik hoorde dat alles goed was.In week 6 en 7 komt het vaak voor dat je wat bloed verliest.Na de echo heb ik het nog 1x gehad.Was toen ook een klein veegje maar maak mij er nu niet meer druk over.Ben morgen alweer 8wk en gelukkig geen bloedverlies meer gehad.
Nu lekker gaan genieten meid!!

Gr. suusje

Terug
Bovenaan