onzeker

Vanochtend de groeieho gehad en zoals jullie weten ben ik geen fan van echo's. Ik heb dan zoveel last van spanning, dat ik er gewoon gek van word. Maar, na de echo ben ik nog onzekerder dan ervoor. De metingen lopen uiteen van 28 weken t/m 30 weken, Verder was op de 20-weken echo te zien dat 1 niertje vergroot was, nu zijn ze allebei vergroot. Nog wel binnen de marge, maar het moet wel gevolgd worden. En nu ben ik dus heel onzeker. Gaat het allemaal nog wel goed, is er niet meer aan de hand? Manlief zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar ik kan het niet loslaten. Ik ben momenteel heel emotioneel, wat natuurlijk ook weer niet goed is voor de baby. Voor mijn gevoel zit het allemaal even tegen. De zwangerschap zelf is al heel zwaar, last van bekkenpijn,, nog steeds misseljke en overgeven, volgende week weer een test voor zwangerschapssuiker en nu dit weer. Waarom kan het bij mij ook niet eens een keertje gewoon volgens het boekje gaan?? Ik ben er even helemaal klaar mee. Hopelijk lucht een potje huilen heel erg op.
 
Ik kan je angsten niet wegnemen meisie, kan je alleen maar veel sterkte wensen. Als ze het in het ziekenhuis niet vertrouwen, hadden ze heus wel meer onderzoeken of controles genomen, maar snap je angst!

Liefs Kirsten
 
Das heel vervelend zeg. En vooral dat alles tegen zit vanaf het begin af aan. Kan je helaas geen raad geven, ik zou zelf ook niet zo goed weten hoe ik zou moeten reageren. Rustig aan en probeer er niet teveel aan te denken, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan!!!

Sterkte!
 
Hier een augustusmamma die je wb de metingen wel een beetje gerust kan stellen, hoop ik. Ik heb inmiddels 3 gezonde kindjes en bij alledrie de kindjes liepen de metingen bij de verschillende echo's nogal uiteen. Het extreemst was het bij de echo die ik met 28 weken had van mijn jongste dochter. De metingen liepen toen uiteen van 27 tot 31,5 weken. Ik kon dit gelukkig van me afzetten, de gynaecoloog zei ook meteen dat alles er goed uitzag en dat kindjes nu eenmaal erg verschillen en dat lange benen (31,5 weken) erg mooi zijn ;-) Het gaat nu eenmaal om gemiddelden en het ene kindje dat keurig rond de uitgerekende datum wordt geboren is soms wel 1,5 kilo (50%) zwaarder dan het andere kindje.
 
Terug
Bovenaan