Onzeker

Op 3 november bleek tijdens de echo dat er geen hartje klopte. Ik stortte van m'n roze wolk af. Na een week volgde een curretage. Inmiddels zit ik in cyclus 5. Ik ben nog niet zwanger. Ik hoop eind komende week op een positieve zwangerschapstest....
Het vervelende is dat ik al twee keer heb gedacht dat ik zwanger was. In december was ik moe, emotioneel en had ik pijnlijke borsten. Ook mijn vriend dacht aan mijn gedrag te kunnen afleiden dat ik zwanger was. Helaas bleek dit niet het geval. Ik werd gewoon ongesteld. Wat voelde ik me door mijn lichaam bedrogen! De maand erna waren mijn borsten nog pijnlijker, maar nee, ik werd zelfs al twee dagen te vroeg ongesteld en niet zo'n klein beetje ook. De afgelopen maand voelde ik helemaal niets. Ik ging er al vanuit dat ik niet zwanger was. Tot de dag dat ik ongesteld moest worden. Ik heb een dag gewacht met testen, maar helaas: negatief. Een paar uur later was ik ongesteld. Mijn vriend en ik hebben afgesproken om er na deze cyclus even een tijdje mee te stoppen. Misschien dat dat wat rust brengt. Ik hoop natuurlijk dat het deze keer toch nog raak is. Ik ben moe en zeker afgelopen vrijdag was ik ronduit labiel te noemen. Ik heb het druk op m'n werk maar dat komt vaker voor. Wat me echter nog nooit gebeurd is, is dat ik onder de druk lijk te bezwijken. Ik zat met tranen in m'n ogen een poging te doen om m'n deadline te halen. Vervolgens zaten tijdens de lunch twee collega's met elkaar de zwangerschapskwaaltjes en onzekerheden te bespreken. Zat ik opeens te snotteren aan de lunch tafel..... Ik heb nu sinds 4 dagen last van gerommel in m'n buik en een slap gevoel in m'n benen. Er zijn volgens mij drie mogelijkheden: 1) ik begin overwerkt te raken, 2) ik word ziek, griep of zo, 3) ik ben zwanger. Ik hoop natuurlijk het laatste, maar m'n lichaam heeft me nu al zo vaak bedrogen. Ik word er gewoon een beetje onzeker van....

Lastig he, al die kwaaltjes... En je wil na een miskraam maar 1 ding en dat is zwanger raken!! Hopelijk word je nu niet voor de gek gehouden en ben je deze ronde zwanger!!!

Wat moet dat lastig voor je zijn. Maar heb ook gelezencdat als je zo graag zwanger wilt worden en er alleen maar mee bezig bent dat je lichaam je erg in de maling kan laten nemen.

Ik heb een miskraamgehad eind januari en ben nu alweer bijna 7 weken zwanger.

Gewoon om de dag klussen en geen ovulatie testen bij houden. Als je na een week nog niet ongesteld bent een digitale test doen die is het duidelijkst en neemt je ook niet in de maling. Met die streepjes testen zie je soms een streep omdat je het graag wilt zien.
En dit brengt wat meer rust met zich mee ipv gestress.

En een tip! Na het klussen blijven liggenc20 min met een kussen onder je billen. Niet meteen gaan plassen of douchen.

Bij mij heeft dit allemaal gewerkt!

Heel veel succes en sterkte

Ik ben zwanger! Ik durf het bijna niet te geloven. Natuurlijk voelde ik wel van alles, maar ik heb mezelf al eerder voor de gek gehouden.
Nu komt de volgende spannende periode. Zal het dit keer wel goed gaan? Afwachten dus. Ik weet wel dat ik heel wat minder relaxed zal zijn bij de 8 weken echo..... Maar daar zijn we voorlopig nog niet aan toe ;-)

Hoi vlindertje,

Ik wil je als eerste feliciteren met je zwangerschap en ik begrijp je helemaal in je onzekerheid.

Ik heb het ook meegemaakt in oktober,met de echo met 9 weken,wat krijg je een klap in je gezicht op zo'n moment.
Ik ben nu momenteel 17 weken in verwachting en ik heb nog steeds de onzekerheid...ik zal blij zijn als ik de kleine bewust ga voelen..

Hoop dat je een hele goede echo te zien krijgt en dat je lekker kan genieten van je zwangerschap..

Hoi vlindertje,

Wauw van harte! Dat is geweldig zeg.... Geniet er lekker van. Ik zit nu in de eerste ronde na mijn miskraam en ik hoop woensdag (dan heb ik denk ik mijn nod) een positieve zwangerschapstest te hebben! Spannend!

Geniet van t mooie nieuws!

Terug
Bovenaan