onzeker

ik dacht dat zwanger zijn heel leuk was, maar ik vind het echt niet allemaal leuk.

behalve het ziek zijn waar ik op zich nog niet zo heel veel over te klagen heb, heb ik wel echt heel veel last van mijn hormonen.

ik ben heel blij dat ik zwanger ben en kan ook echt niet wachten tot de kleine er is. ik ben veel met mijn zwangerschap bezig en zie ook niet zo op tegen de bevalling.
ik voel me alleen heel de tijd down. ik kan zo in huilen uit barsten en ben over alles onzeker,
wat staat me straks te wachten als de kleine er is kan ik het allemaal wel aan.
over alle kleine normale dingen waar ik me normaal helemaal geen zorgen over maak word ik nou onzeker.
ik ben niet te genieten naar mijn vriend toe en kan ook echt niet vrolijk zijn.
ik krijg thuis niks gedaan en heb ook geen zin om maar iets te gaan doen.
normaal heb ik hier echt geen last van en ik weet niet wat ik er mee moet.
als ik het tegen iemand zeg snappen ze me niet en zeggen ze dat ik me niet druk moet maken.
maar ik kan er niks aan doen. ik zal het liefste ook genieten en op een roze wolk leven maar dat lukt me gewoon niet.
ik kan gewoon niet wachten tot de kleine er is en ik heb het gevoel dat ik me tot die tijd onzeker blijf voelen

hoi mamainmaart,
ik herken heel erg wat jij hier vertelt.
ben zelf ook erg onzeker en vooral heel erg humeurig en daar heeft het gezin aardig onder te lijden.
ik denk alleen dat er heel erg weinig aan te doen is en zoals ze dat zo leuk zeggen het hoort erbij.
en het is helemaal niet erg dat je niet altijd op die roze wolk zit omdat zwanger zijn gewoon niet altijd leuk is met alle kwaaltjes en hormoon aanvallen (zo noem ik het maar)
het enige wat ik je aan kan raden zoek iets wat je echt ontspant dat helpt bij mij goed en zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam

heel veel succes
prinsesje31

Misschien moet je dit bespreken met je vk? Je gevoelens zijn namelijk niet ongewoon en zij weet vast wat je er aan kunt doen of waar je eventueel terecht kan. Je hormoontjes moeten namelijk niet continue de zwangerschap gaan bepalen ;-) veel succes, het komt vast allemaal goed!

Hoi hoi!

Hier mama uit December.
Ik had precies hetzelfde gevoel! Je gaat nu even door een vervelende periode heen... En geloof me je gaat je over een tijdje echt beter voelen. Daarna wordt het weer minder!
Zoals andere mensen al tegen je zeggen maak je niet te druk. En probeer jezelf erbij neer te leggen. Ik heb dit zelf ook moeten doen, ben ook minder gaan werken omdat ik niet kon genieten van de zwangerschap en gefrustreerd was zodra ik thuis was. Want ik deed helemaal niks thuis, was moe, chagrijnig en nergens zin in!
Luister naar je lichaam en ga met je baas praten of je evt minder kan gaan werken als dit mee speelt!
Veel succes de komende tijd.
En probeer toch lekker te genieten.

Groetjes

Terug
Bovenaan