Onzeker

Hoi meiden,
Ik heb sinds 2 dagen last van donkere afscheiding... Het was telkens een klein beetje maar vanmiddag was het aardig wat. Het is niet helder rood en heb verder ook geen last van mijn buik, maar toch ben ik heel bang voor een miskraam. Iemand van jullie ervaring hiermee?
We zitten nu op Mallorca, dus even de vk bellen is ook wat lastiger nu... Ik hoop maar dat er niets aan de hand is, helemaal nu we op vakantie zijn.
Ik hoop dat jullie heeeeeel veel opbeurende woorden hebben ;-)

Hey Syllie,

Het hoeft helemaal niets te betekenen want het kan ook oud bloed zijn van de innesteling.
Op alle websites van verloskundigen staat dat een beetje bloed niet altijd een miskraam hoeft te betekenen en je geeft aan dat je ook geen krampen hebt toch?

Hou het goed in de gaten meid....ik ga voor je duimen hier in Nederland.
Probeer jij ondertussen nog een beetje te genieten van je vakantie (al zal dat moeilijk gaan).

liefs mamajb

Hoi syllie,

1 op de 3 vrouwen heeft bloedingen tijdens de zwangerschap waarbij er geen sprake is van een miskraam. Best een hoop hè. Ik heb vorige week een miskraam gehad en dat was echt meteen duidelijk dat het niet goed was. Als een eerste dag menstruatie voelde dat. Erge buikpijn en veel bloedverlies.

Ik zou lekker genieten van je vakantie, grote kans dat alles goed is.

Liefs suisje

Dank jullie wel! Vanmorgen leek het weer rustiger, maar zonet zag ik wat helder rood slijm/bloed. Het genieten is wel erg moeilijk nu, dinsdag avond laat weer naar huis en dan maar de vk bellen.

Inderdaad wel veel 1 op 3. Mijn hoop is wel wat kleiner geworden, maar de tijd zal het leren...

Zou ook nog een hematoom kunnen zijn. Dat had ik de 1ste zwangerschap niks ernstig.. Maar een bloedprop in of naast de baarmoeder die langzaam meestal verdweind dan kan het dus zijn dat je oud bloed maar soms ook wat roder verliest zonder krampen. Niet schadelijk voor de baby.

Als je het echt niet vertrouwd: ze hebben daar vast ook artsen! Je kunt natuurlijk altijd even telefonisch overleggen met je verloskundige ;-) Maar waarschijnlijk gaat het "gewoon" goed.

Succes!
(mrt 14)

Gisteren werd het bloedverlies ineens stukken erger, zoals bij menstruatie. Heb geen krampen gehad. Vanmorgen vk gebeld, omdat het nog vrij vroeg is kunnen ze nu misschien nog niets zien. Nu voor vrijdag een echo om 14.15 gepland staan en dan gaan we kijken of het vruchtje er nog is. Zelf weet ik het echt niet meer, doordat ik geen krampen heb gehad weet ik niet zeker of het een miskraam is. We zullen het wel zien vrijdag....

Terug
Bovenaan