Onzeker

Chantal2109

New member
Hallo dames,

Misschien kan een van jullie mij helpen.

Afgelopen dinsdag heb ik een zwangerschapstest gedaan, deze was licht positief. Nu heb ik sinds woensdag af en aan wat bloedverlies. Het is vele malen minder dan ik normaal met een menstruatie heb. Ik heb 1 momentje gehad met behoorlijk buikpijn verder helemaal niks.

Mijn temperatuur is nu zelfs weer met 0.3 graden gestegen.

Zijn er dames die dit ook hebben gehad en uiteindelijk toch zwanger bleken?
 
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn.  Wat licht bloedverlies en af en toe wat krampen zijn echt super normaal. Als je twijfelt kun je altijd een nieuwe test doen en/of een verloskundige bellen, die kunnen een inwendige echo doen om te kijken of er wat zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel wat zekerheid hebt, ik begrijp dat zo'n situatie super eng kan zijn.
 
Hoi Chantal,

Als je positief getest heb ben je zwanger. Test reageert op hcg en dit heb je alleen maar in je lijf als je zwanger bent.

Snap dat je onzeker wordt van bloedverlies en buikpijn. Dit kunnen tekenen zijn van een miskraam, maar hoeft niet. Soms wordt je ook nog een keer soort van ongesteld terwijl je wel zwanger bent. En bloedverlies in het begin vd zwangerschap komt ook vaak voor. Vaak is t pas mis als je ook hevige buikkramp hebt. Mocht t wel misgaan hou dan in je achterhoofd dat het vruchtje niet goed was en dat je lichaam het daarom afstoot. Je hebt daar geen invloed op. (Opnieuw testen heeft weinig zin, positief is positief. En ook al zou je een miskraam krijgen blijft ie ook eerst positief. Al snap ik dat extra bevestiging misschien fijn zou zijn)

Vooralsnog zou ik me niet druk maken. Ik ben 38 wk zwanger en heb zowel een miskraam gehad als veelvuldig bloed verloren deze zwangerschap.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk. Hoop dat alles goed gaat.

Groetjes Lyn
 
Hoi chantal, ik denk dat testen na de bloeding wel zin heeft want je had als ik mij goed herinner een licht streepje en als het gewoon een tussentijdse bloeding of innestelbloed is geweest dan moet je test nu veel duidelijker zijn omdat je meer hcg in je lichaam hebt.
 
Bel je huisarts als de bloeding erger wordt of als je het niet vertrouwd. Een vriendin van mij had dit ook. Zij had meteen de VK gebeld en dit bleek normaal te zijn ivm innesteling.
 
Ja dat denk ik ook. Gewoon voor mezelf even nog een test. Is die negatief ja dan is het toch mis gegaan maar vind ik de bloeding erg weinig voor dat het mis is gegaan. Is het positief dan kan ik een afspraak maken bij een verloskundige en daar me verhaal nog een keer neerleggen.

De bloeding is voor nu zoals het er uit ziet over. Heb dus kleine 3 dagen bloedverlies gehad.
<p style="text-align: right;"></p>
 
Helaas was vanmorgen de test negatief. Ga er dus vanuit dat het vroeg is mis gegaan.

Nu vol goeie moed op na de volgende ronde
 
Terug
Bovenaan