Onzeker

Chantal2109

New member
Hallo dames,

Misschien kan een van jullie mij helpen.

Afgelopen dinsdag heb ik een zwangerschapstest gedaan, deze was licht positief. Nu heb ik sinds woensdag af en aan wat bloedverlies. Het is vele malen minder dan ik normaal met een menstruatie heb. Ik heb 1 momentje gehad met behoorlijk buikpijn verder helemaal niks.

Mijn temperatuur is nu zelfs weer met 0.3 graden gestegen.

Zijn er dames die dit ook hebben gehad en uiteindelijk toch zwanger bleken?
 
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn.  Wat licht bloedverlies en af en toe wat krampen zijn echt super normaal. Als je twijfelt kun je altijd een nieuwe test doen en/of een verloskundige bellen, die kunnen een inwendige echo doen om te kijken of er wat zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel wat zekerheid hebt, ik begrijp dat zo'n situatie super eng kan zijn.
 
Hoi Chantal,

Als je positief getest heb ben je zwanger. Test reageert op hcg en dit heb je alleen maar in je lijf als je zwanger bent.

Snap dat je onzeker wordt van bloedverlies en buikpijn. Dit kunnen tekenen zijn van een miskraam, maar hoeft niet. Soms wordt je ook nog een keer soort van ongesteld terwijl je wel zwanger bent. En bloedverlies in het begin vd zwangerschap komt ook vaak voor. Vaak is t pas mis als je ook hevige buikkramp hebt. Mocht t wel misgaan hou dan in je achterhoofd dat het vruchtje niet goed was en dat je lichaam het daarom afstoot. Je hebt daar geen invloed op. (Opnieuw testen heeft weinig zin, positief is positief. En ook al zou je een miskraam krijgen blijft ie ook eerst positief. Al snap ik dat extra bevestiging misschien fijn zou zijn)

Vooralsnog zou ik me niet druk maken. Ik ben 38 wk zwanger en heb zowel een miskraam gehad als veelvuldig bloed verloren deze zwangerschap.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk. Hoop dat alles goed gaat.

Groetjes Lyn