Onzekere eerste echo

<p>Hallo allemaal,  </p><p>Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en daar zijn we heel blij mee! Alleen nou hebben we toch wat zorgen die we graag met jullie willen delen. </p><p>31 december hebben we onze eerste echo gehad. Ik zou dan uitgaande van de eerste dag van de laatste mentruatie ruim 8 weken moeten zijn. Hier was in eerste instantie niets op te zien, later een vruchtje en het was onduidelijk of ze een kloppend hartje zag. Volgens de echo zou ik 6 weken zijn. Nou moet ik over 2 weken terug komen maar moet rekening houden met een miskraam. </p><p>Zou het kunnen dat we toch minder lang in verwachting zijn? Rond 25 november heb ik een eisprong gehad en 13 december gaf de clear blue test 1-2 weken aan. Iemand hier ervaringen mee? </p><p>Hoor graag van jullie! xx</p>

Hoi! Ik heb hier geen ervaring mee maar snap dat dit een hele vervelende situatie moet zijn.
Ik heb even terug geteld voor je maar volgens mij kom ik op 7 weken. Kan dat? 
Volgens de Clearblue test had de bevruchting dus 1-2 weken daarvoor plaatsgevonden. Als we uitgaan van 2 weken dan is dat (de week van) 29 november. Kan het dat je eisprong toch een paar dagen later was? Anders heb ik het gevoel dat hij misschien wel 2-3 weken zou aangeven.
Natuurlijk blijft het gissen want het kan ook dat je gewoon minder HCG aanmaakt. 
Als we uitgaan van bevruchting op of rond 29 november zal het nu 7 weken zijn en de 31ste dus 6 en een beetje.
Ik zou me dus in de eerste instantie nog niet te druk maken. Al voelt dat misschien als loos advies want natuurlijk doe je dat! 

Hopelijk helpt dit een klein beetje.. het enige wat ik kon doen was even meedenken.
Sterkte en hopelijk groeit hij komende tijd goed en komt het helemaal goed ❤️

Lauz heel erg bedankt voor het mee denken! Het zou inderdaad kunnen dat de eisprong en bevruchting later heeft plaats gevonden. Ik vind het alleen vreemd dat tussen de eerste dag van de laatste mentruatie en de clear blue test zoveel weken verschil zit. Dat maakt me erg ongerust. 

Ik zag dat hier al gereageerd was, doe ik m ook even hier:
Hoi gebruiker,
Als ik verhaal goed volg zou je op de echo pas 7 weken zijn, uitgaande van je eisprong. De datum van je eisprong was 5 weken daarvoor, en daar tel je twee weken bij op. Als je dan ook nog een trage of late innesteling had, kan het kloppen dat je pas 6 weken bent. 
Ik wil je geen valse hoop geven, maar mijn verhaal is misschien wel vergelijkbaar en een positief geluid in zo’n onzekere tijd. Ik had een echo met 7 weken en toen schatten ze het vruchtje ook op 5.5/6 weken. Een week later had ik weer een echo en zagen we een prachtig boontje met kloppend hartje! Volgens de vk komt het vaker voor dat bevruchte eitjes gewoon even een weekje niks doen, voordat ze gaan innestelen.
Heel veel sterkte de komende twee weken, die tijd afwachten vond ik zo rot! Het hielp mij om te blijven geloven in de zwangerschap en toch proberen om te genieten van het zwanger zijn, want je weet 100% zeker dat je dat bent. Wat er verder gebeurt daarbinnen, daar heb je geen controle op. Ik duim voor je dat de tweede echo goed is.

Ik heb altijd een regelmatige cyclus. We staan er opzich wel positief in en proberen ervan te blijven genieten. Voel me ook echt zwanger, zere borsten/misselijk. Maar de verloskundige was vrij negatief, ze had het misschien anders kunnen formuleren.
"Volgens de vk komt het vaker voor dat bevruchte eitjes gewoon even een weekje niks doen, voordat ze gaan innestelen" 
Dit geeft wel hoop! ♡ 

Terug
Bovenaan