Onzekere ikke.......

Hallo meiden,

Nu ruim vijf weken geleden ben ik na een miskraam gecurrateerd. Nog steeds ben ik niet ongesteld. De test geeft wel negatief aan, dat is een teken dat mijn HCG verdwenen is en dus mijn lichaam aan het herstellen is van dit alles. Het maakt me zo onzeker dat het zo lang duurt. Vraag me steeds af: weet mijn lichaam nog wel hoe het moet? Hebben ze misschien iets beschadigd? Ben ik misschien toch weer zwanger? Zal ik ooit moeder worden? Kan het zijn dat ze niet alles hebben weggehaald waardoor ik nog een keer moet straks?

Over ruim een week moet ik voor controle naar het ziekenhuis. Krijg je dan alleen een echo als je nog niet ongesteld bent?

Vreselijk dat onzekere gedoe!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx me

Hi Micromuis,

Ik heb half nov een curretage gehad en 2 weken geleden pas voor het eerst weer ongesteld geworden. Dus ruim 7 weken na de curretage. Toen ik voor controle naar het ziekenhuis moest was ik ook nog niet ongesteld. Heb toen gewoon een echo gekregen en het zag er gelukkig allemaal goed uit. De gyn gaf toen aan dat heel normaal was dat de ongesteldheid even uitbleef.

Maak je dus niet te druk, het komt vast allemaal weer goed. Heb net weer voor het eerst m'n eisprong gehad, dus ben benieuwd!

Succes met afwachten...

Liefs,

Hey,

Wat vervelend dat je zo in onzekerheid zit!

Ik kan niet uit eigen ervaring antwoorden aangezien ik niet gecurrateerd ben.
Een goede vriendin van mij wel. Zij werd na 6 weken weer ongesteld.
Ook zij heeft een echo gehad en vond het toen erg prettig om te horen dat alles er goed uit zag. Zo konden ze zien dat er al weer een eitje aan het "klaarmaken" was en o.a. dat het cervixslijm voldoende aanwezig was.

De echo heeft haar veel rust gegeven. Ik hoop voor jou het zelfde.

Liefs Lisette

Wat vervelend om zo onzeker te zijn!
Ik heb zelf bijna 7 weken moeten wachten op mijn menstruatie na de curettage.
Wel fijn dat je straks na de controle weet of echt alles weg is.
En je lichaam weet echt wel hoe het moet, het is nu zelfs extra vruchtbaar!!!!
Even afwachten en dan kun je weer hard aan het klussen!
Ik heb nog niet gehhord dat iemand een miskraam heeft gehad en daarna nooit meer zwanger raakte. Dat heb ik mezelf ook steeds voorgehouden.

En nu om je te laten zien hoe snel het kan gaan: ik heb eind juli een miskraam gehad en was 29 augustus alweer zwanger. Nu dus intussen bijna 22 weken!!

Heel veel sterkte en geluk!

Hey micromuis,
We kennen elkaar van het juli forum.
Mijn verloskundige vertelde mij dat het ook wel 8 weken kan duren voordat je weer ongesteld wordt. Gelukkig ben ik na 5 weken alweer ongesteld geworden. Dus ik zou nog even afwachten.
In ieder geval succes en hopelijk zijn we allebei snel weer zwanger.

Terug
Bovenaan