onzekere mama in spe, wie herkent mijn verhaal??

Lieve allemaal,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
ook ik ben inmiddels zo'n 6 weken zwanger.
vorig jaar zijn wij na 18 weken zwangerschap ons kindje verloren. Door omstandigheden heeft het even moeten duren voordat we weer zwanger mochten worden, maar nu is het dan eindelijk zover.

Wel heb ik mega angst dat er iets niet goed zou zijn. afgelopen zondag na vrijen heb ik licht bloedverlies gehad. maandag VK gebeld en mocht gelijk 's middags komen. meteen een inwendige echo gehad en na even zoeken een klein vruchtje te zien, waarschijnlijk net of net geen 6 weken. na een korte zoekactie was er zelfs een ini-mini knipperlichtje te zien, oftewel het hartje. wat een opluchting.

nu heb ik bij het naar de toilet gaan soms wel en soms geen licht bruinverlies. nu ishet vandaag al de hele dag, dat ik bij het afvegen soms een klein (heel klein)  slijmdraadje zie. ook ligt er in het toilet dan wat "vlokken" of zoiets. (sorry voor details) heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?????

Ben best angstig dat er weer iets niet goed zou zijn.

Liefs
Sylvia mama van *Angel

Hoi

Je hoort wel vaker dat sommige vrouwen wat licht bloedverlies hebben. het hoeft helemaal niks ergs te zijn, maar ja natuurlijk niet fijn voor je gemoeds rust...... Gewoon in de gaten houden en bij meer verlies gewoon verloskundige bellen en informeren... Vaak mag je dan wel even komen voor controle.

hoi,

Als die vlokken wit zijn, is het niet erg. Dat is gewoon afscheiding die door je urinestroom in de pot belandt. Tijdens je zwangerschap heb je meer afscheiding, dus ook meer kans op die 'vlokken'. Ik heb het ook altijd tijdens mijn eisprong, en het werd tijdens mijn zwangerschap nog erger.

Bruinverlies heb ik ook gehad in mijn zwangerschap. Van week 5 tot week 11 wel elke dag. Mijn dochter is ondertussen al 5 maanden, en ik heb een superzwangerschap gehad. Alle controles altijd super. Bloedverlies hoeft dus niets te betekenen.

Maar als je twijfelt moet je echt de vk of gyn bellen hoor. Beter 10 keer teveel, dan 1 keer te weinig.

xxx
Mama van Navara

hallo,
ik herken alles in je verhaal.ik ben morgen 12 welen zwanger en heb t zelfde.heb vorige week helder rood bloed verloren.op de echo bleek alles in orde te zijn.ook heb ik veel last van witte vlokken in mijn urine.en soms bruin als ik een klein bloedinkje gehad heb.zou je geen zorgen maken.....waarschijnlijk hoord t erbij allemaal
succes met je zwangerschap
groetjes monique
11 w+6 dagen

kan het niet zo zijn dat er tijdens de seks een adertje is geraakt in je vagina? Als je zwanger bent is die namelijk erger doorbloed waarop je hierop een verhoogde kans op hebt. Gaat na een paar dagen weer over.

Bij een mk verlies je veel meer bloed volgens mij en heb je ook onwijse kramp. Ik denk dat het wel goed komt.

Heb precies hetzelfde gehad (en nog steeds een beetje) vanaf een week of zes. Nu (12 weken) is het een stuk minder. Bij 11 weken was de echo helemaal goed. Er waren geen rare dingen te zien en het vermoeden is dan ook dat het uit de baarmoedermond komt. Mijn huisarts maakt zich er in ieder geval niet druk om.

Zolang het bij een beetje blijft, zou ik me echt niet al te ongerust maken. Ik heb er zelf voor gekozen om niet tussentijds naar de huisarts te gaan. En maar goed ook, want ik had anders wel kunnen blijven gaan! En heel lullig gezegd: als het nu misgaat, kan ook een vk of huisarts er helemaal niets aan doen...

Eén belangrijke tip: luister naar je eigen lichaam en probeer je een beetje af te sluiten voor rampscenario's van anderen (kan me voorstellen dat dat door je eigen mk wat lastig wordt). Het heeft voor mij echt een paar weken van mijn zwangerschap grondig verpest.

Terug
Bovenaan