Onzekere miskraam

Zijn er hier mensen die ook veel onzekerheid hebben meegemaakt over een eventuele miskraam?
Ik ben momenteel 12 weken zwanger en zit in zo’n onzekere tijd. 5 dagen geleden kreeg ik plotseling hevige buikkrampen waarna ik veel vochtverlies had. Heel mijn broek was nat en ik had niet het gevoel geplast te hebben. Niet veel later kwam ook een bloeding. De verloskundige en wijzelf dachten dat het om een beginnede miskraam ging. Een hele shock want 3 dagen ervoor was alles nog in orde bij de termijnecho. De bloeding stopte diezelfde dag nog en de dagen erna ook geen klachten meer gehad, wat een beetje een gek beloop is voor een miskraam, dus uiteindelijk 3 dagen later een echo gehad. Hierop was geen enkele afwijking te zien! Het hartje klopte, de baby was mooi meegegroeid en er was ook voldoende vruchtwater. Dit hadden we helemaal niet meer verwacht en was zo’n enorme opluchting. Niemand die weet wat het nou precies geweest was. Er was geen hematoom of extra vruchtzakje gezien op de echo. Toch een gesprongen bloedvat? (Maar waar kwam dat vele vochtverlies dan vandaan?) De verloskundige belde ons met de mededeling dat dit er heel gunstig uit zag en dat zij dacht dat we nu geen verhoogd risico meer liepen. Helaas kreeg ik vandaag (2 dagen na de echo) toch weer opnieuw een bloeding en zijn we weer terug geslingerd in de onzekerheid. Ik hoop zo erg dat het niet toch een miskraam wordt. Die onzekerheid vind ik mentaal heel zwaar. Maar ik weet ook dat er niets anders op zit dan afwachten.

Terug
Bovenaan