Onzekere moeder

<p style="text-align: left;">Ik ben zo onzeker..... Als ik die eet slaap ritmes lees van andere ouders. Wie wil mij helpen? Want volgens mij krijgt mijn zoontje van 8 maanden (met 36+6 geboren) te vaak fles voeding. Onderstaand het huidige schema.</p><p>8.00 fles 180cc met 6 schepjes forte 2 voeding</p><p>9.00 hazenslaapje in de box</p><p>10.00 fruithapje (meestal half potje)</p><p>12.00 halve bruine boterham</p><p>12.30 180cc flesje (forte melk)</p><p>17.00 groente potje (meestal half op)</p><p>19.30 180cc</p><p>20.00 hazenslaapje in de box </p><p>21.30 170cc pyjama papje </p><p>Nu drinkt hij vaak zijn flesjes niet leeg dus meer melk geven is volgens mij geen optie. Misschien terug overschakelen naar gewone melk (geen forte), hebben mensen hier ervaring mee? Alvast bedankt! </p>

Hoihoi
Niet onzeker zijn. Elk kindje is anders en de een eet meer als de ander . Zoals ik misschien  ook meer eet dan jij doet
Zoals ik lees zit je op 4 flessen  ?
Als ik het zo lees drinkt die niet al zn flesjes leeg  misschien kun je er 1tje laten vallen zodat je op 3 flessen zit ? Die van half 1 misschien ?
Mijn zoontje is bijna 7.5 maand en zit sinds anderhalve  week op 3 flessen. Hij dronk en at alles op maar ik vond zelf dat die teveel binnenkreeg en ik was bang dat ik anders met afbouwrn hem nog meer vast voedsel moest geven
Mijn zoontje zijn schema is dit op het moment
7:30/8:00 180+6 scheppen  fles
9:30/10:00 1 a 2 stuks fruit + water
11:30/12:00  2 sneetjes brood + water 
15:00 180+6 scheppen  fles
17:30 aardappels groente  vlees +water
19:30 210+ 7 scheppen  fles
Zoals je ziet heb ik de fles  van samen met zn brood laten vallen en hij doet het er prima  op   kun je misschien eens proberen  ? En kijken hoe die het doet

Evt in ochtend ook boterham aanbieden en maar 90 melk. En ik zou proberen hem eerder aan nacht te laten beginnen en fles van half 10 eraf te halen

Mijn dochter is een stuk jonger dus haar schema is natuurlijk anders, maar naar mijn idee is dit toch een prima schema? Wellicht kan je proberen je baby overdag te laten slapen in zijn eigen bedje? Mijn dochter doet dit al vanaf dat ze 2 weken is, en kan niet in de box slapen. Dit zijn dan ook vaak hazenslaapjes. 
In haar bedje heeft ze meer rust en slaapt ze soms 4 uur achter elkaar 

Hoi! 
Ik begrijp je helemaal want ik zit soms ook te stressen om hoe andere kinderen al brood of stukjes fruit eten. Me meisje is 10mnd en kan nog geen brood eten of van die potjes met kleine stukjes erin (die van 8mnd+). Ik geef der nog steeds van 6mnd maar blijf wel die van 8mnd proberen. 
Sinds gister eet ze zulke maischips helemaal op, merk dat ze het ook echt begint te kauwen (ze heeft nog geen tandjes). Dus wil stukjes fruit gaan proberen zoals appel. 
Bij de opvang heeft ze nog steeds moeite met de warme lunch vanwege de stukjes erin en moeten ze het echt voor haar extra pureren. 
Ze krijgt wel water bij de opvang en thuis maar ik merk dat ze echt nog dorst heeft omdat ze et vertikt om et water op te drinken (ze bijt de speen van de fles zodra ze er genoeg van heeft) dus dan krijgt ze toch nog een melk flesje.
Ik wil echt melkflesjes afbouwen maar ik wil haar ook niet laten huilen of rot voelen omdat ze nog dorst heeft.
Dit is haar schema:
6-7 uur: papflesje 180ml + 6scheppen + 3 papscheppen (biobim pap)
Na de fles naar bed.
9-10 uur: fruithapje + water (en soms nog klein melkflesje)
12 uur: melkfles 180ml + 6 scheppen.
13:00 - 14:00: snack
Dutje van een uur of 2.
17:00 : warme maaltijd (groente met vlees) + water.
19:00 : papflesje net zoals in de ochtend en ze slaapt de nacht door.
Moet ik ophouden met melkflesje na fruithapje? En echt alleen water aanbieden of is het wel goed zo?
Brood laat haar kokhalzen omdat ze nog niet snapt hoe ze het moet eten.

Ik probeer me echt niet te stressen hierover want sommige babies eten al mee met de pot terwijl mijne nog niet eens brood eet hahahah. Elke baby is anders.

Oh ben vergeten te zeggen dat me meisje heel vaak in de box sliep voordat ze 1.5 maand was. Sinds ze echt met et muziekmobieltje kan genieten, kan ze niet meer in de box in slaap vallen. Maakt niet uit hoe moe ze is, ze ziet de box nu echt als speelgebied en bedje als slaapgebied. Dus ik doe haar nu gewoon in bed zodra ik der slaap verschijnselen zie.

Owww wat snap ik die onzekerheid goed, ik word soms ook echt gek van mezelf. Ik had ook graag per week een schema gekregen waar ik me aan kon houden, van zo en zo kun je het doen en dan gaat het goed. Maar ieder kindje is anders, en je moet gewoon goed naar je eigen kindje kijken. H

Te vroeg op verzenden gedrukt... 
makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar enige tip is inderdaad dat je misschien een flesje minder kunt aanbieden, en dat je kindje dan wat meer vast zal eten. Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en ik ben sinds vorige week naar 3 flessen gegaan 210/7 - 180/6 en 210/7). Sindsdien eet ze ook veel meer fruit en groente. Toevallig afgelopen donderdag naar het CB geweest en die vond dit ook een heel mooi schema. 
Maar zoals gezegd, ieder kindje is anders en als jouw kindje het hier goed op doet, doe je het goed! 

Terug
Bovenaan