Onzekerheden als nieuwe mama

<p>hallo nieuwe (of al meer ervaren ;-)) mama's! </p><p>Ik ben een studente vroedkunde en denk eraan om als student ondernemer al iets te beginnen om de nieuwe mama's te helpen met hun onzekerheden. <br />Ik dacht eraan om in de vorm van stevige kaartjes informatie op te maken op een duidelijke, overzichtelijke en toch "mooie" manier waarop je kan terug grijpen wanneer je je onzeker voelt. <br />Ik kan me voorstellen dat je in het ziekenhuis/ bij de vroedvrouw heel veel informatie in 1 keer krijgt en je achteraf alsnog niet goed weet waar je op moet letten/ wat je het best kan doen! :/ <br />En mij lijken die wit/ zwart brochures niet meteen het meest aanspreekbare. <br />Mijn vraag aan jullie is nu of jullie dit een goed idee vinden? en over wat je zoal vind dat je ooit eens een leuk kaartje nodig (gehad) hebt met informatie? <br /><br />Ik ben benieuwd of ik hier eventueel mee kan helpen! ;-) </p><p>veel groetjes! <br />Benthe </p><p> </p>

Ik vind je idee leuk, maar ik denk dat ik er geen gebruik van zou maken. Tegenwoordig is alle informatie zo voor handen op internet, dat ik kaartjes ouderwets en onhandig zou vinden. Bovendien zijn heel veel zaken ook niet zo zwart-wit als het op een pasgeboren baby aankomt. Dan vind ik het fijn om meerdere bronnen (online) te kunnen raadplegen, om er zo zelf een idee bij te vormen.
Ik zou een app wel gebruiken, maar die zijn er natuurlijk al genoeg.

Ik zie het hetzelfde. Er is zoveel op internet te verkrijgen en mijn verloskundige is er juist ook om over mijn onzekerheden te praten en in mijn geval een stukje nuchterheid te bieden. 

Hi Benthe, 
Heel leuk zo creatief bezig zijn. Maar nee ik zou er ook geen gebruik van maken. Eerder van apps, boeken en advies van moeder en oma. Zowel tijdens de zwangerschap als na de bevalling. Ik denk dat je veel moeite zou doen voor weinig.. 

Je idee is leuk maar ik denk dat als je je onzeker voelt het eerder op internet gaat opzoeken, op een forum zoals deze je vraag stelt of aan mensen om je heen die bijv al ervaring hebben. En iedereen is onzeker over andere dingen dus dan heb je alsnog een boekwerk aan kaartjes. 

Terug
Bovenaan