Onzekerheden, ff van je afkletsen... :-))

Hoi Meiden,

Ik ben nu al weer bijna 6 weken mama van Jasper, maar kan me af en toe nog knap onzeker voelen... Het ene moment kan ik prima relativeren en geniet ik me suf van mijn kleine man en het andere moment voel ik me zooo onzeker en heb ik t gevoel dat ik het helemaal niet goed doe allemaal...

Dan denk ik dat het spugen van Jasper echt niet normaal is, of vraag ik me af of ie niet te warm of te koud is. Of ie niet teveel huilt of juist te weinig. Of ie wel genoeg flesvoeding krijgt en of een ander soort voeding niet beter is etc. etc.

Haha ik ben vast en zeker niet de enige met kleine babyonzekerheidjes, dus gooi het maar in de groep, al je vragen...

lfs

Wat fijn, zo'n topic! Hier nog eentje hoor die afentoe helemaal gek wordt van zichzelf. En het mooie is ook nog Tom mijn tweede kindje is. Ik maak me ook over alles druk en als er niks is om me druk over te maken, zoek ik iets om me druk over te maken. En dat kan van alles zijn: eet hij wel genoeg, is hij wel genoeg aangekomen, zou hij koorts hebben enz. enz. enz.....Manlief zegt dat ik meer moet genieten en me niet zo druk moet maken. Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dan ook dat mannen meer van de ratio zijn en wij vrouwen meer van de emotie.

Heel herkenbaar hoor! Ik denk zolang hij huilt is er niks aan de hand, maar als het dan ineens stopt denk ik: is ie er nog. Heb hem nu een puckababy aangedaan maar ben wel 3 keer gaan kijken of hij er niet in kon zakken!

Hoi,

Wat fijn dat ik niet de enige ben die zo onzeker is! Ik ben sinds 10 dagen mama en heb nog geen rose wolk gezien pfff. Mijn dochter kan nog geen 90cc drinken omdat ze steeds in slaap valt na 60 of 70cc. En daarna krijg ik het er niet meer in...Ze spuugt ook nog regelmatig dus dat moet ik er al helemaaaal niet bij hebben! Af en toe maakt het me helemaal gek. Ik kijk tegen iedere voeding op: zou ze t opkrijgen? zou ze t binnenhouden? En dat terwijl ze goed plast en alles verder goed doet. Maar toch hoop ik dat het allemaal geen kwaad kan, zeker omdat ze 400gram was afgevallen (wel weer de helft bijgekomen) Nou ja..morgen komen ze van het cons. bureau en dan hoop ik dat ze me geruststellen! Fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kon. Sterkte allemaal en geniet!

Groetjes

mijn zoon krijgt ook niet de hele fles leeg min.45cc tot soms 85 cc.mag 100cc.
ook was hij veel afgevalle,meen 350 gr/.En spruw gehad,nu op zijn retour !
Maar wat wordt je onzeker zeg en dan is het je 4e !!
Maandag komen ze weer  wegen.
Hoop dat het beter gaat zo.

groetjes madre4

hoi ik denk gewoon zo lang ze goed plast en poept en ik zie dat ze groeid is dr niks aan de hand. de meeste baby's vallen af na hun geoorte en dat komen ze daarna wel weer aan de mijne was na 6 dagen ook al weer dr over heen gegroeid. wie denk mijn baby krijgt te weining flesvoeding binnen omdat de fles niet leeg gedronken wordt helemaal moet maar zo denken alles wat er wel in zit zit er in. als je een lichtere baby had / hebt heeft die ook een kleiner maagje dus kan minder in. en je baby komt mischien dan weer eerder om de vlogende voeding om de 2/ 3 uur in plaats van de 4 nou en gewoomop vraag en aanbod doen zou ik zeggen. ik geef borstvoeding dan kan je ookniet zien hoeveel de baby nu echt binnen krijgt, moet je ook af gaan op de vieze luiers.    

Terug
Bovenaan