Onzekerheden in de eerste 10 a 12 weken

Hallo meiden.

Wij weten sinds donderdag dat we zwanger zijn!
eerst heel blij maar daarna ook gelijk de onzekerheden van is het allemaal wel goed, zal het goed blijven gaan, klopt het wel dat ik niet misselijk ben enz enz enz.
wij gaan 13 maart naar de vk voor een intake gesprek 2 weken later ws de eerste echo.
ik ben zo blij maar ook zo zenuwachtig ik wil gewoon zo graag dat het allemaal goed is.
maar ja hier op het forum ook genoeg verhalen van na weken toch ongesteld of miskraam
wij hebben donderdag ochtend een midstream test gedaan met dikke streep
vrijdag ochtend een digital clearblue met ZWANGER 1-2 weken.
nu net alleen me laatste midstream test gedaan wilde het gewoon zo graag nog een keer bevestigd zien en dan zijn me testen ook op haha.
nu had ik alleen verwacht dat er een GELIJK een hele dikke vette streep zou komen omdat het 72 uur geleden is met de eerste en aangezien je hcg supersnel verdubbeld.
helaas moest ik echt eff wachten op een streepje en is het streepje helemaal niet donkerder dan de eerste test ( dit had ik wel veracht )
ik heb wel 1/2 uur van te voren halve liter water op, heeft dit echt invloed op je test?
kortom meiden ik ben onzeker en bang om het kwijt te raken.
Gister hebben mijn man en ik ons eerste aankoopje gedaan een lief klein schattig mutsje! en een mooi foto boek dat heet het kleine wonder, kortom we houden echt al van dit kindje in wording daarom zo bang om het te verliezen!
hoe ervaren jullie deze eerste weken?

vee liefs Rosalien

Hoi,

gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Knap dat je het nu al kan zien met 4 weken!!
Bij mij kon je het nog niet zien met 4 weken pas met 6 a 7 weken.
Die onzekerheid jaaaaaaaa die ken ik. Ik heb het nog steeds, ben onderhande 30 weken en 6 dagen zwanger.

Wat mij ooit verteld is (weet niet of het waar is hoor) maar je krijgt alleen een miskraam als je lichaam het zelf afstoot en dan is het omdat het vanaf het begin al niet goed zit.

Wat ik gedaan heb is gewoon goed voor mezelf en voor me ongeboren kindje zorgen qua eten. En dat is natuurlijk niets rauws meer eten, alles goed doorbakken etc etc

Zit je bij een aparte verloskundige praktijk? Ik had namelijk ook eerst een gesprek bij de VK en daarna moest ik een afspraak maken bij de echoscopiste en dat was met 10 weken zwangerschap, gelukkig ze toen net wat zien. Ik moest daarna weer terug komen met 12 weken voor de zekerheid.

groetjes

Hoi Junior

J ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 a 29 dagen. was nu op dag 30 en ik dacht weet je wat ik doe een test dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben ook ivm weekend gebeuren glaasje wijn een sigaretje je kent het wel
en ik viel dan ook bijna van de w.c af toen er een tweede streepje zichtbaar werdt!
we zijn er zelf erg blij mee.
ik zit nu bij een vk pratijk die ook echo's en prenetale onderzoeken doen. ik woon in de noordoostpolder dus daar hebben ze het voor heel de polder onder 1 dak.
ik ben bij het eerste bezoek 8 weken en dan 2 a 3 weken later de echo we willen het graag voor pasen aan onze familie en vrienden vertellen en we willen graag eerst zelf iets gezien hebben vandaar.
jij bent er al bijna van af dus?
spannend hoor... voel je je goed?
en was jij gelijk in het begin misselijk of viel dat ook mee.
en knap dat je het kan zien tja weet niet of dat knap is ?

liefs

hoi,

de eerste paar weken was ik stront misselijk hahaha.
nu gaat het goed op de griep na die ik nu heb.

Spannend hoor, ik weet nog hoe was in het begin pff. Zolang je de eerste 3 maanden voorbij bent valt er wel een last van je schouders. Dat vond ik tenminste.

hallo rosalien,
Ik weet sinds dinsdagmiddag dat ik zwanger bent en kijk met veel verlangen uit naar de 27ste dan heb ik me eerste echo 1,5 week later de kennismaken bij de verloskundige. ik weet niet precies hoe lang ik al zwanger ben. maar in onzekerheid leef ik zeker. ik ben niet heel misselijk niet gespuugd. wel moeie benen opgezette buik ect. maar af en toe denk ik laat mij maar al de kwaaltjes ff hebben zodat ik zeker weet dat ik echt zwanger ben. want beseffen doe ik het nog niet. dit komt denk pas als ik de echo heb gehad.je kan hier al je vragen kijt ik post hier af en toe ook mijn twijfels.  

ik heb meteen een vraagje aan jou/ u.....heb je het al mensen verteld en zo ja hoe heb je dat gedaan en aan wie? wanneer vertel je het anderen mensen?

groetjes sweetygirly

hoi sweetygirl

dan loop je dus 1 dag op mij voor met dat je het weet.

hoever ben jij dan? weet je je laatste mestruatie data niet meer ongeveer?
wij hebben 13 maart pas onze eerste kennismaking met de verloskundige en dan denk ik 2 weken later de echo.

als ik de echo heb gezien geloof ik het pas echt denk ik!

wij hebben het nog tegen niemand verteld.
zolang ik mijn buikje nog kan vesrtoppen en we nog geen echo gezien hebben bewaren we dit als ons geheim.
ik vind het wel heel moeilijk maar ook wel heel speciaal.
ik weet nog niet hoe we het gaan vertellen maar daar heb ik ook nog even voor!
en jij?
ja jammer he als je helemaal niets merkt verder? ik heb ietsjes gevoelige borsten en volgens mijn man zijn ze ook groter verder voel ik af en toe wat pijntjes en steekjes in me baarmoeder verder merk ik nog helemaal niets!

en zeg maar gewoon jij hoor!
ik ben net 25 jaar hoe oud ben jij?
liefs Rosalien

wij vertelden het tegen onze ouders en broers en zussen eigenlijk gelijk:)
Maar op werk vertelde ik het na mijn eerste echo.

Het is maar net wat jezelf wilt.

Ik had altijd gedacht dat ik op een speciale manier wilde doen, maar wij wisten het op een donderdagavond. Het weekend erna waren wij in Drachten en zijn op de terug weg bij mijn ouders en zus in Lelystad langs geweest om het te vertellen. Ik kon niet wachten tot een keer erna.

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));hoi rosalien,

Ja ik weet eht zo'n andere halve dag langer. en bij mij was het ook wel een heel duidelijk streepje. naja STREEP!!!
Ik weet niet hoever ik ben door dat ik de laaste keer echte ongesteld was was 13 dec. tot 18 dec. in januari 1 dag een klein beetje bloedverlies maar echt maar 1 veeg en door de pil heen ( naja de pil wertke niet maar had hem wel geslikt)

Ik vanochtend samen met me vriend de verwijst brief opgehaald de 27ste een echo en 11 maart me verloskundige. de meeste hebben allemaal eerste de verloskundige maar ik heb dat andersom mss ook wel omdat ik dus niet weet hoe lang al. kan 8,5 in het max. zijn. dus dan zou ik echo hebben met 10 weken. dan ist al 3,5 cm en heeft teentje ect. maar ik ga er vanuit dat ik nog maar 6 weken dan ben. ik ben aardig vors dus een buikje zie je denk ik niet zo snel al zagen me schoonouders al dat ik een opgezette buik had 1,5 weeki terug en vroegen of ik topte met het naar het toliet kunne gaan. ik heb 1 broek die normaal lekker ruim zat die nu straks zit en niet lekker. heb jij dat ook al?
het ligt vaak op het puntje van me tong om het te vertellen maar ik doe het nog lekker niet wanneer wel weet ik niet. me vriend uit me oude woonplaats zie ik erg weinig dus dat moet ik wel plannen tegen de tijd dat ik de 12 weken echo heb.
met hoesten en niezen voel ik wel iets drukkends in me buik en verder borrelt er erg veel. gevoelige borsten heb ik ook. Soms is alles   een beetje gevoeliger. en zo nu en dan moeie benen. heb jij dat ook?

ik zal proberen je te zeggen zit er beetje erg goed in gebakken.
ik ben net 22 jaar en me nu nog 24
groetjes sweetygirly

Terug
Bovenaan