Onzekerheden

Kan iemand mij vertellen hoe ik weet dat ik weeen heb. Echt de weeen voor de bevalling? Breken je vliezen dan altijd eerst? En hoe weet ik dat het geen voorweeen zijn?

Weet iemand toevallig hoe lang de gemiddelde duur is van een bevalling van de eerste?

En dan nog 1 vraagje, als je vliezen breken en je krijgt maar geen weeen, hoe lang moet je dan wachten voordat je de vk belt? Want zij heeft het liefst dat ik van tevoren niet bel, maar dat ik pas ga bellen als ik om de 5 minuten weeen heb voor een uur lang.

Alvast bedankt
 
Volgens mij weet je zelf snel genoeg of je weeen hebt of niet, en ja volgens mij kan niemand vertellen of het voorweeen zijn of niet.

De duur van een bevalling is bij echt iedereen verschillend en staat geen gemiddelde tijd voor hoor. De een doet het in een paar uur, de anders is er een hele dat mee bezig.

En je laatste vraag ja die zou ik toch echt bij de verloskundige stellen, zij is daarvoor en kan je precies vertellen over het hoe of wat.

Succes met je bevalling
 
Er staat wel een "gemiddelde"voor een bevalling, dat ligt rod de 10 uur zo'n cm ontsluiting per uur en 1 tot 1 1/2 uur persen (bij een eerste)... Maar goed je weet het dus niet...de een bevalt vlot en de ander niet, het is vnl achteraf gepraat.
Als de vliezen zijn gebroken en het vruchtwater is helder dan wil de verloskundige dat je het overdag laat weten en in bepaalde gevallen bijv als het vruchtwater groenig is bel je meteen....
Maar als het goed is heeft je verloskundige hier wel een formuliertje over en wordt het besproken rond de 36 wk zwangerschap.
Succes
 
Ik heb zelf geen idee hoe voorween voelen want die heb ik niet gehad. Maar nadat mijn water brak begonnen bij mij de ween redelijk snel, eerst rustig, het kwam op en ik moest er echt even voor stil blijven staan om te wachten tot het wegging. Naderhand word het wel heftiger.

Mijn bevalling heeft 9 uur geduurd, gerekend vanaf het moment dat de vliezen braken. Dat was om acht uur in de avond, ik had wel al de hele dag in het ziekenhuis gezeten omdat ze me hadden ingeleid en omdat het niet op gang kwam weer naar huis hadden gestuurd. Dus de tijd voor het breken van de vliezen tel ik dan niet mee. Volgens mij is het gemiddeld 12 uur voor de bevalling van een eerste kind, maar het is wat angelique zegt, de een doet het in drie uurtjes en de ander in drie dagen.

Heel veel succes met de bevalling!

groetjes, Jane (mama van Max die vandaag 9 dagen oud is)
 
Echte weeën herken je wel: als je aan niets anders kunt denken en je wordt erdoor overweldigd, dan is het echt... en bij twijfel: liever 10 keer te vroeg bellen dan 1 keer te laat!

De kans dat je vliezen als eerste breken is slechts 10 procent, de meeste bevallingen beginnen met weeën.
Mijn VK wilde dat ik direct belde als de vliezen gebroken waren, ook als dat midden in de nacht was. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw VK daarover denkt.

De gemiddelde duur van de ontsluiting bij de bevalling van je eerste kind is 1 cm per uur, bij 10 cm heb je volledige ontsluiting en kan je gaan persen, dat kan ook nog een uur duren.
Helaas zijn deze getallen een gemiddelde, en er zitten dus een heleboel uitschieters naar beneden en naar boven bij. Mijn bevalling duurde in elk geval korter, ik ging van 2 cm naar 6-7 cm in 2 uur tijd, terwijl ik in bad zat om de weeën op te vangen.

Maar maak je over de duur van de bevalling niet druk: als je ermee bezig bent raak je het besef van tijd op den duur toch kwijt (ik wel althans!): je hebt geen tijd en puf om op de klok te kijken!

Succes met je bevalling: maak je er niet te druk over dat is echt niet nodig en bovendien niet zinvol! Het is niet echt iets om iedere dag te doen, maar ik zou het echt direct weer overdoen terwijl ik toch echt geen model-bevalling heb gehad!

Groeten,

N.
 
Hang er vanaf wat voor weeën je krijgt. Ik had bv rugweeën, je hebt dan ongelooflijke pijn in je onderrug en steken in je zij. Je vliezen hoeven niet van te voren te breken.Meestal voel je het aankomen. De pijn is anders dan andere pijnen. Mijn eerste bevalling duurde in totaal 6 uren.
Als je het niet vertrouwd moet je gewoon de vk bellen, zij kunnen dan toch even kijken of je al ontsluiting heeft. om de vijf minuten is ook niet altijd zo want, bij mij was het ongeveer om de 3 miunuten.
Succes!
 
hoi,

okay ik ben 3 september bevallen, maar lees toch soms nog mee...

ik was eerst ook bang dat ik het niet zou weten; of het voorweeen waren of niet, maar zodra je een echte wee krijgt, weet je het meteen. ik vond ze ook totaal anders voelen dan voorweeen. veel echter.

bij mij duurde de bevalling wat langer, ben woensdagnacht 1 september begonnen en 3 september bevallen, ik had steeds nog maar 1 cm ontsluiting. maar een vriendin van mij beviel in 5 uurtjes. dat is echt per persoon verschillend.

succes!

liefs mariska 2
 
voorweeen, tja, dat weet je niet altijd, vraag je vk wanneer je moet bellen, bv als je regelmatig weeen/karmp hebt gedurende 'n uur of zo. vaak ook als de vliezen gebroken zijn en bij bloedverlies. slijmprop meestal overdag even doorgeven dat ie weg is.

mijn bevalling duurde niet lang, geen 3 uur. ik heb ook gebeld toen de eerste zware wee kwam, (na regelmatige buikkramp gedurende 'n uur).

wanneer ga je weer naar devk?
 
Terug
Bovenaan