Onzekerheden

Kan iemand mij vertellen hoe ik weet dat ik weeen heb. Echt de weeen voor de bevalling? Breken je vliezen dan altijd eerst? En hoe weet ik dat het geen voorweeen zijn?

Weet iemand toevallig hoe lang de gemiddelde duur is van een bevalling van de eerste?

En dan nog 1 vraagje, als je vliezen breken en je krijgt maar geen weeen, hoe lang moet je dan wachten voordat je de vk belt? Want zij heeft het liefst dat ik van tevoren niet bel, maar dat ik pas ga bellen als ik om de 5 minuten weeen heb voor een uur lang.

Alvast bedankt

Hallo,

Niet elke bevalling begint volgens mij met het breken van het vruchtwater, bij mij was het wel trouwens het geval.
Als je weeen hebt merk je dat echt wel hoor, ik had al een paar dagen rugpijn (maakt me er niet druk om) en maandagavond braken spontaan de vliezen en half uur later de weeeen en nog geen 4 uur later was ze er.
Het was ook mijn eerste en de vk verbaasde zich er over dat het zo snel ging wat hij zei dat een gemiddelde bevalling van een eerste zo'n 12 tot 24 kon duren.
Ik vind dat een rare opmerking dat je mag pas bellen naar dat je om de 5 minuten weeen hebt, gewoon bellen als je wat wilt weten of dat je het niet vertrouwd.
Dat was bij mij wel het geval, als je opeens onzeker bent of iets anders konden we hier altijd bellen.

Groetjes van Mieke

Zolang je twijfelst of het weeen zijn, zijn het geen weeen. En als je je vergist komt in het ergste geval de vk een keer voor niks. Helemaal niet erg.
10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen. Als je vliezen breken moet je altijd even goed naar de kleur kijken. Als het water groen is of een andere rare kleur: altijd meteen bellen. Als het gewoon helder is en je hebt geen weeen kun je tot de volgende morgen 8 uur wachten met bellen, maar als je even je verhaal kwijt wilt kun je het gewoon even melden. Alleen zal de vk dan vaak zeggen dat ze de volgende dag wel even komt kijken.
De meeste vk's hebben wel een een folder waar het hele verhaal nog een keer instaat. Vraag er even om, dan kan je man het ook lezen.

Geloof me, je herkent een echte wee wel als die er is! Gemiddels is er geloof ik 1 cm opntsluiting per uur en een uur persen voor nodig. Dus tien cm is tien uur plus een uur is 11. Ik deed er 5 uur over van begin tot eind bij de 1e maar dat is erg snel. Als de vliezen s nachts breken el je de VK niet, overdag wel. Kan dan nog 24 uur duren voor er iets gebeurt. Mara je moet dan wel voorzichtig zijn ivm infectiegevaar.Lees veilig bevallen van beatrijs smulders. Goe dboek en staat alles in wat je wilt weten.

Hoi,

Tegen mij was ook gezegd dat ik de echte weeen wel zou herkennen maar ik vond dit toch moeilijk hoor.
Had 's nachts al last van mijn rug maar dit was in de ochtend weer weg toen kreeg ik weer last van mijn rug(een soort ongesteld gevoel) maar deze kwamen om het uur en soms om het half uur toen heb ik om half 4 toch maar de verloskundige gebeld om te vragen of dit het nu was maar mocht idd pas weer terug bellen als ze een uur lang om de 2 minuten kwamen.Toen mijn man om kwart over 4 thuis kwam en hij ging klokken bleken ze om de 8 min te komen.Dit was het dus echt maar heb dus een hele tijd niet geweten dat de bevalling zich aan aankondigen was.
Heel veel sterkte

Terug
Bovenaan