onzekerheden

oh nee toch meiden,
de onzekerheden beginnen bij mij alweer! komt denk ik ook omdat ik het al zo snel tegen een aantal mensen heb verteld. Ik heb af en toe wat pijntjes in de buik en denk meteen het ergste, stom he! gisteren avond deden mijn borsten minder pijn dan de avond ervoor en ik ging meteen rare dingen denken, help!!!! Ik geniet er ook wel heel erg van hoor, maar kan niet wachten tot de eerste maanden voorbij zijn, dan voel je je toch wat zekerder, want je hoort zoveel ellende om je heen! hebben jullie dat ook?

Nou en of ik dat herken.
Ik heb in februari een miskraam gehad (met de 12-weken echo werd ontdekt dat het kindje met bijna 9 weken was overleden) en ben nu iets meer dan 5 weken zwanger.
Ik vertel het nog aan niemand omdat ik toch echt eerst een hartje wil zien. Ik durf ook nog niet echt te hopen dat alles deze keer goed gaat. Gelukkig krijg ik deze keer met 8 weken al een echo, maar ik denk dat ik pas durf te gaan genieten als de 12-weken echo ook in orde blijkt te zijn.
En ja, ik let ook op alles. Pijntjes, vermoeiheid, dikke boobies, humeur... Gisteravond uit eten geweest en daarna behoorlijke darmkrampen. Ik herken gelukkig wel het verschil tussen baarmoeder- en darmkrampen, maar toch...

Ik hoop dat we allemaal gauw echt kunnen gaan genieten!

hetzelfde hier,

Vanmorgen weer erg onzeker, stel ik me aan, ben ik wel zwanger, gaat het wel allemaal goed daar vanbinnen, ondanks de heel duidelijke kwaaltjes, twijfel ik nog steeds....
Maar na drie keer mis, heb je dat zo eens ;) ...
Vind er niets aan, kan niet wachten tot volgende donderdag, dan krijg ik ook mijn eerste echo, iets voor de 8 weken, hoop echt superhard op goed nieuws, maar hoe kom ik deze week nog door, vraag ik me af ???????????????????????????????????????????
ik bijt al mijn nagels af, heb hoofdpijn van het tobben, krijg voortdurend tranen in mijn ogen, voel me onrustig, slaap slecht, ...

Oh, meiden, wat herkenbaar allemaal en wat heb ik met ons allemaal te doen!
Je bent overduidelijk zwanger, maar genieten lukt niet; "wat voel ik nu weer  in mijn buik, mag ik dit wel eten, moet ik dat wel doen, ojee afscheiding, straks is het niet goed...."
Heel herkenbaar, want dat denk ik ook allemaal.  
Eergister de eerste cho gehad met  7 wk en 2 dg zwanger en na de eerste opluchting beginnen de zorgen al weer te komen. Gister niet misselijk geweest(ojee, het is niet goed...), vannacht erge buikpijn(zou dit een miskraam zijn....), vanochtend weer eens wat licht bloedverlies(zie je wel, een miskraam....).
En ik voel me zo'n zeikerd! Ik kan voor mezelf wel het onderscheid maken tussen darmkrampen  en andere buikpijnen, ik weet wel  dat ik me pas zorgen hoef te maken om een miskraam als ik heftiger begin te vloeien en erge pijn krijg en ik weet helemaal wel dat ik me zorgen maak om niks (waarschijnlijk, toch?). En toch blijft het malen en praat ik mezelf in de put.
Zucht.... waren die 12 weken nou maar eens voorbij......    

wat goed te horen dat jullie dat ook allemaal hebben! haha. het is niet leuk dat je er zo op die manier mee bezig bent, maar toch. Die eerste echo zal wel wat geruststelling brengen, ik moet gauw een afspraak maken! Heb ik nog niet gedaan, omdat ik   volgende week ga verhuizen en me dan wil gaan orienteren op de verloskundigen daar!

hoi

ik ben nu tussen de 7 en de 8 weken
en ben vreselijk onzeker
ben zo bang dat het mis gaat
dit is mijn eerste zwangerschap
hoop dat ik snel 12 weken ben

safri

Hey meiden,

Wat een onzekerheden.bah!! Ook ik doe met jullie mee, al voel ik me best heel goed. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen, heb opgezette borsten, baarmoederpijntjes, last van mijn darmen (mn einde dag) en al best wel moeoeoeoehhhh..............
23 maart heb ik een MK gehad, 12 weken + 2 dagen zwanger. 20 maart kregen we onze 1e echo. Helaas bleek het hartje niet te kloppen.............24 maart alsnog gecuretteerd ivm complicaties. Gelukkig heb ik en zoontje van 2. Maar een 2e beebie is zoooooo gewenst. Gelukkih in de 5e ronde weer raak. En nu afwachten................ maandag zal ik bellen voor een echoafspraak bij de gyn. Deze is me beloofd bij 7 weken zwangerschap.
Ik duim met julllie mee en hoop dat we hier nog heel lang kunnen kletsen.

Grtz Linda

Je bent altijd wel onzeker! Dit is mijn derde zwangerschap en het blijft gek!
De ene dag heb ik buikpijn en de andere dag niet, last van mijn borsten enz enz.
Iedere dag is verschillend!
Maar geniet juist van de dagen dat je nergens last van hebt!! haha!! Als het goed zit zit het goed en hoe verder je bent hoe minder de gekke kwaaltjes worden is mijn ervaring! Daarna word het lastig! haha! (in de positieve vorm dan he!) De onzekerheid gaat pas echt weg als je het kan voelen bewegen! Dat had ik tenminste!
groetjes moon

Terug
Bovenaan