onzekerheid bij zwangerschap na een miskraam

Hallo allemaal,

Na in 2001 een gezonde dochter te hebben gekregen, probeerden we eind vorig jaar weer zwanger te worden. Na 3 of 4 maanden was het al gelukt maar helaas bleek in januari 2006 dat ik een missed abortion had en volgde er een curretage.

Negen weken na de ingreep werd ik weer voor het eerst ongesteld en meteen na deze menstruatie bleek ik zwanger te zijn. Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger en as maandag volgt de eerste echo.

Hoewel ik me in eerste instantie er goed over voelde, de tekenen (pijnlijke borsten, krampjes, enz)  waren duidelijk aanwezig, begin ik nu sterk te twijfelen of het deze keer WEL goed zit.

Ik ben erg zenuwachtig voor de echo en trek alle "pijntjes" (of juist geen "pijntjes") e.d. in twijfel. Wie herkent dit?

Hoi Paam,

Allereerst proficiat met je zwangerschap. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je onzeker voelt, daar is helemaal niets mis mee.  Ik heb een aantal miskramen achter de rug en ik begin eigenlijk nu pas te genieten (ik ben bijna 22 weken zwanger). De mensen kunnen wel zeggen denk positief en geniet en dit en dat. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Bij moest het vertrouwen groeien en de laatste weken pas begin ik echt te genieten, terwijl ik normaal super positief ben.

Natuurlijk is het jammer als je niet kan genieten, je wilt toch niet anders maar dat komt wel.  Probeer het te accepteren dat je je zo voelt. Ik weet zeker dat er een moment komt als je  straks   verder bent je gaat genieten. Logisch je hebt  eerder een groot verlies geleden waarnaar je verlangt hebt.  Ik ben van mijzelf positief  pas nadat  de zwangerschap vorderde kreeg ik meer vertrouwen. Dat komt bij jou ook wel.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

Veel liefs van Monique.

Ook ik ben één van die mensen die zegt blijf positief en heb vertrouwen. In zak en as zitten en je onzeker voelen helpt je namelijk helemaal niet.

Natuurlijk is positief blijven niet altijd makkelijk, maar het maakt je uiteindelijk wel sterker.

Ikz ou zeggen geniet van je zwangerschap en voor je het weet heb je zo'n prachtig wondertje in je handen, want wel dat het merendeel vand e zwnagerschappen gewoon goed gaat. We zijn geneigd altijd naar het negatieve te kijken en die kansen te benadrukken, maar de kans op een positieve afloop is zoveel groter.

Sterkte

Miep

Hoi,

Ik herken je verhaal zeker!  Bij mij is vorige jaar mijn 1e zwangerschap geeindigd met 16 weken, heel verdrietig allemaal. Bij de 2e zwangerschap was ik in het begin ook onzeker maar op een gegeven moment kon ik toch de knop omzetten en gaan genieten (nu heb ik een prachtige zoon). Wat Miep zegt is waar; de meeste zwanerschappen gaan goed.
Misschien kun je om jezelf gerust te stellen vragen of je wat eerder bij de verloskundige terecht kan.
Ik hoop dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap!! Succes!

Groeten Landi

Goed nieuws!

Ik trok het van de week echt niet meer en heb gevraagd of de echo vervroegd kon worden, gister was het zover. Om 3 uur op het spreekuur geweest, maar konden ze het op die apparatuur niet goed zien.

Gelukkig kon ik diezelfde middag om 17.15 uur terecht op het echobureau naast de praktijk. Daar heb ik gelukkig het hartje zien kloppen en zelfs gehoord! He-le-maal geweldig! Ook al is het nog erg pril: ik kan weer genieten!

Liefs, Ingrid (Paam)

Terug
Bovenaan