Onzekerheid door infectie in het verleden

<p>Hallo dames,<br /><br />Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en eigenlijk is alles erg voorspoedig verlopen, eerste keer meteen raak!</p><p>Ik vind het allemaal wel heel erg spannend, had van tevoren echt niet kunnen bedenken hoe veel onzekerheid er komt kijken bij de eerste weken tot aan de 1e echo.  </p><p>Op dit moment ben ik 4+6 weken zwanger en staat mijn eerste echo pas op 7 oktober op de planning. Hier was ik redelijk oke mee totdat ik wat informatie tegen kwam over een bbz. Even wat context hoor: ik ben er 1,5 jaar geleden achter gekomen dat ik een chlamydia infectie had, hier liep ik waarschijnlijk al mee vanaf voor mijn huidige relatie wat op dat moment 4 jaar was. Dit was een hele shock en opeens heb je een reële aanleiding om te denken dat zwanger worden niet van zelfsprekend is. Dat is het natuurlijk nooit maar als een dokter het expliciet benoemd, dat het een risico is doet dat wel wat met je. </p><p>Toen ik meteen bij de eerste poging zwanger bleek, was dit een hele opluchting. Nu ik meer informatie heb over de risico's van een bbz voel ik deze opluchting helemaal niet meer en voel ik mij erg onzeker over deze zwangerschap. Opeens ga je dan ook super erg focussen op elk krampje wat je hebt en lijkt de kramp maar aan 1 kant te zitten. Grote kans dat ik mij dit inbeeld omdat ik er zo op let nu, maar ik ben er niet gerust op. </p><p>Hebben jullie enig idee of, als ik maandag de verloskundige bel en ik eerder op echo mag komen, een bbz met 4/5 weken al te zien is? Dus of ze kunnen uitsluiten dat het een bbz is? </p><p>Wat zouden jullie doen? Heeft iemand een soort gelijke ervaring? </p><p>Zo spannend dit allemaal, en natuurlijk bedenk ik me dit weer in het weekend haha. </p><p>Groetjes,</p><p>LyKe</p><p> </p>
 
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn zo snel!!
Ik heb hetzelfde gehad en dit was voor mijn verloskundige zeker een reden om eerder een afspraak te maken.
Zou het gewoon aangeven, komt goed.

Overigens, de klachten van een bbz zijn enorm heftig. Ik ken meerdere meiden die dit helaas hebben meegemaakt en van wat in hoor voel je dat wel goed aan. Het is enorm pijnlijk.

Succes! X
 
hehe 
ik heb in april een bbz gehad, dit was zoo pijnlijk. 
met 4+6 kreeg ik krampen alsof ik hele erger diaree had en echt drang om te poepen, eenmaal op de wc kwam er niks, ene dag ging beter als de andere maar de krampen waren hels, k lag krom van de pijn, op 5+5 mocht ik na een week klagen eindelijk voor een echo komen en toen was er een kloppend hartje buiten de baarmoeder, dit was om 2 uur, 4 uur moest ik in het ziekenhuis zijn, half 5 kreeg ik een echo, veel bloed zichtbaar en geen hartje of vruchtje te vinden, kwart over 5 kon ik niet meer inademen door bloed achter m'n longen en ben ik met spoed geopereerd, ik bleek 1.5 liter bloed in m'n buik te hebben,'n eierstok bloedde en vruchtje is nooit gevonden. 
nu opnieuw zwanger na mijn berekening 5+1 maar op de echo met 4+4 en 5+0 alleen verdikt baarmoederslijm te zien en nog geen vruchtzakje waardoor ik zwaar in paniek thuis zit. voel overal in m'n buik en rug pijn en raak echt in paniek. volgens vk en gyn ben ik korter zwanger maar ik denk dat het niet kan.
succes het komt vastgoed 
 
Jeetje wat een heftig verhaal! Ik kan mij goed voorstellen dat je er niet gerust op bent. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, ik hoop dat ook jij snel mee duidelijkheid hebt. 

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een echo, ik ben nu 5+1 volgens mijn eigen berekening. In eerste instantie leek er bij mij ook alleen een verdikking van het baarmoederslijn te zien te zijn. Uiteindelijk verscheen toch een mooi rond vruchtzakje in mijn baarmoeder, en na flink zoeken was hier ook een puntje in te zien. Hier zijn wij erg blij mee. Wel was het echt heeeeeel klein en ik denk serieus dat er een dag eerder misschien nog geen puntje te zien was. Ik hoop dat in jou geval een aantal dagen extra meer duidelijkheid geven, ik duim voor je! 
 
Terug
Bovenaan