<p>Hallo dames,<br /><br />Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en eigenlijk is alles erg voorspoedig verlopen, eerste keer meteen raak!</p><p>Ik vind het allemaal wel heel erg spannend, had van tevoren echt niet kunnen bedenken hoe veel onzekerheid er komt kijken bij de eerste weken tot aan de 1e echo. </p><p>Op dit moment ben ik 4+6 weken zwanger en staat mijn eerste echo pas op 7 oktober op de planning. Hier was ik redelijk oke mee totdat ik wat informatie tegen kwam over een bbz. Even wat context hoor: ik ben er 1,5 jaar geleden achter gekomen dat ik een chlamydia infectie had, hier liep ik waarschijnlijk al mee vanaf voor mijn huidige relatie wat op dat moment 4 jaar was. Dit was een hele shock en opeens heb je een reële aanleiding om te denken dat zwanger worden niet van zelfsprekend is. Dat is het natuurlijk nooit maar als een dokter het expliciet benoemd, dat het een risico is doet dat wel wat met je. </p><p>Toen ik meteen bij de eerste poging zwanger bleek, was dit een hele opluchting. Nu ik meer informatie heb over de risico's van een bbz voel ik deze opluchting helemaal niet meer en voel ik mij erg onzeker over deze zwangerschap. Opeens ga je dan ook super erg focussen op elk krampje wat je hebt en lijkt de kramp maar aan 1 kant te zitten. Grote kans dat ik mij dit inbeeld omdat ik er zo op let nu, maar ik ben er niet gerust op. </p><p>Hebben jullie enig idee of, als ik maandag de verloskundige bel en ik eerder op echo mag komen, een bbz met 4/5 weken al te zien is? Dus of ze kunnen uitsluiten dat het een bbz is? </p><p>Wat zouden jullie doen? Heeft iemand een soort gelijke ervaring? </p><p>Zo spannend dit allemaal, en natuurlijk bedenk ik me dit weer in het weekend haha. </p><p>Groetjes,</p><p>LyKe</p><p> </p>