Onzekerheid en geen echo

<p>Hoi lieve dames,</p><p>Even hier van mij afschrijven... Donderdag had ik voor het eerst een bloeding. Was helder rood bloed en schrok hier ook erg van. Gelijk de vk gebeld en die zei een bloeding zegt helemaal niks. Dus ik toch weer een beetje gerust gesteld. En de bloeding stopte ook. Vrijdag was het rustig en zaterdag en zondag bijna elke keer met afvegen roze/rood bloed. Maandag iets minder maar nog steeds regelmatig licht bloedverlies. Zondagavond nog een keer de vk gebeld en ze zei nog steeds het kan alle kanten op.</p><p>Dinsdag gewoon naar mijn werk gegaan en bij het naar de wc gaan heftig bloed en slijm/stolsels. Enorme schrik en verdriet. Vk gebeld en die zei ja dit klinkt als een mk helaas (6w+4). Naar huis gegaan en man ingelicht. In de middag even enorme kramp gehad maar verder goed te doen. Wel bloed verlies maar alleen bij afvegen en nog 1x met iets van stolsels/slijm. Vanaf gisteravond steek in mijn rechterzij. En een hele nacht geen bloedverlies. Vanmorgen weer vk gebeld en die zei het kan nog steeds alle kanten op met deze beschrijving. Mijn oren klapperde ervan. Gisteren was het fout en nu dit....?!?</p><p>En de eerste mogelijkheid voor een echo is pas vrijdag.</p><p>Het is zo'n warboel in mijn hoofd. Waar moet ik nu vanuit gaan ?? En wat ga ik vrijdag zien??</p><p>(Her)kent iemand dit ?</p><p> </p>

Wat een ontzettend nare ervaring!! 

Als je stolsels bent verloren, klinkt het helaas toch echt als een miskraam. Het spijt me. :(
Na de miskraam kan je makkelijk nog een tijdje doorbloeden tot dat alles schoon is, vandaar dat je nu nog steeds bloedingen hebt.Ik heb met 6 weken zelf ook een miskraam gehad, bij mij begon het vrij spontaan en snel, dus niet zoals bij jou dat ik eerst een paar dagen bloedde voor er stolsels kwamen. Bij mij begon het 's ochtends met licht bloedverlies. Na de middag had ik de huisarts gebeld en die zei ook, het kan alle kanten op gaan. Later op de middag werd het bloeden erger, nogmaals gebeld, weer het zelfde te horen gekregen maar de huisarts zou mij zelf later nog terug bellen. Maar goed daar wordt je als zwangere natuurlijk ook niks wijzer van en zeker niet door gerust gesteld!
's avonds begon het bij mij door te zetten, bloeding met stolsels en ik wist voor mezelf, dit is het, ik heb een miskraam. Toen de HAP gebeld, daar werd mij verteld dat ik het gewoon uit moest zitten, zij konden hier ook niks aan doen. Dit was vrijdag avond dus heel het weekend heb ik uit gezeten (na die grote bloeding met stolsels heb ik alleen nog maar 'normaal' bloedverlies gehad zoals een menstruatie). Maandag de huisarts wéér gebeld en verteld wat er gebeurt was, daar zeiden ze ook van ja klinkt als een miskraam, niks aan te doen. 
Paar dagen later kreeg ik wat verhoging en voelde ik mij heel slecht, bloeden was ook nog altijd niet gestopt, dus ik wéér de huisarts gebeld. Nu werd ik EINDELIJK doorverwezen naar de verloskundige en kon ik langs komen voor een echo, om te kijken of alles schoon was of niet. 
Hierna werd ik eindelijk wel goed geholpen. Het bloedde heeft bij mij twee weken aangehouden en ben tussendoor op afspraak met de vk nog twee keer op controle geweest.Al bij al gewoon een super nare ervaring en ik snap je frustratie heel goed! Je krijgt zo het gevoel in de steek gelaten te worden. Je wilt zo snel mogelijk een echo zo dat, ook al heb je een miskraam, je toch weet wat de status er van is.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat je dit snel achter de rug hebt. :( 

Hi,Na jouw verhaal ben ik eerlijk gezegd verbaasd dat de verloskundige zegt het nog alle kanten op kan. Als je al een aantal dagen bloed hebt verloren en ook stolsel(s), dan klinkt het toch als een miskraam, heel naar :( heel veel sterkte! 

Hoi Hannahlaura,Dankjewel voor je uitgebreide verhaal. Ga er zelf ook wel vanuit dat het fout is en een mk. Maar die onzekerheid vanuit de vk vindt ik heel erg lastig en geeft niet echt vertrouwen. Gisteren had ik ook een andere aan de telefoon als vandaag. En allebei een ander bericht.Vanmiddag wat meer bloedverlies. Hoop dat het dan nu doorzet. Ik heb het liever dan maar achter de rug.En Rosiee het verbaasde mij ook echt. Gisteren verdrietig en leeg. En afscheid genomen van de hoop die je hebt en dan krijg je vandaag weer dit te horen. Vind het zo verwarrend en raar. En wekt niet echt vertrouwen.

Hoi!Ik vind het heel naar om te lezen dat de verloskundige een beetje afpoeierd met ja kan beide kanten op.  Zelf ook een mk gehad met het zelfde termijn als jij. Dit begon op vrijdagavond en ik verloor in eens veel helder bloed. Maar na 2 x afvegen was het weg en bleef het hele weekend rustig. Ook vrijdag avond de verloskundige gebeld en die zei toen ook het kan 2 kanten op gaan. Hou het in de gaten word de pijn ernstig terug bellen. Wel gelijk een echo gepland voor die maandag. Ze gaf toen ook aan mogelijk zien we niks omdat nog zo vroeg is maar kijken kunnen we altijd doen.Ik was het weekend redelijk door gekomen en maandag op het werk ging het mis.  Ik ging naar de wc en weer veel bloed en stolsels. Direct naar huis gegaan en nog geen 20 min later kwam alles er uit, hele hevige krampen en veel bloed. Overstuur de verloskundige gebeld en die gaf nu we aan dat dit niet goed klonk.  Die middag hadden we ook de spoed echo en bij het controleren was het idd mis. Het vruchtzakje was leeg en ik was het kindje verloren.  Heel pijnlijk en heel verdrietig.  Wat ik wel positief vond was mijn verloskundige, de kalmte, de zorg, de extra controle en de nazorg vooral.  Als ik jou verhaal lees zou ik echt kijken voor een andere, ik snap wel dat ze eerst zeggen joh kijk het even aan maar na zoveel telefoontjes kunnen ze toch wel eerder dan vrijdag.  Ik snap goed hoe je voelt en hoop stiekem ergens nog dat het goed zit, je leest ook vaak genoeg dat er idd niet echt iets aan de hand hoeft te zijn. Maar er moet wel steun vanuit je verloskundige komen.     Sterkte en hoop op het beste! 

Ik heb gebloed met stolsels rond 8 weken en ben inmiddels 36 weken zwanger. Dus het kan écht twee kanten op. Ik duim voor je dat het de goede is!  Verder vind ik dat de vk je enorm afpoeierd. Stress is alles behalve bevordelijk... Misschien toch een andere zoeken?  Heel veel sterkte in ieder geval ? Ik ga voor je duimen

Oh, wat vreselijk dat je zolang in onzekerheid moet zitten! Ik zou zelf ook niet meer zoveel vertrouwen hebben in die verloskundige eerlijk gezegd. Zelf lichtelijk bloedverlies gehad met 5 weken en 4 dagen en met 5 weken en 6 dagen. Heb toen het geboortecentrum in het ziekenhuis gebeld en mocht beide keren die dag nog langskomen! Ik hoop voor je dat het wel goed is, ookal is die kans denk ik niet heel groot. Je leest toch ook verhalen waarbij het toch goed ging! Hopelijk mag jij daar ook bijhoren! 

Wat een nare ervaring smpje!! Niks aan hè die onzekerheid! Wel fijn dat jij wel goede (na)zorg kreeg van de verloskundige. Er is hier in de omgeving niet heel veel keus. Er is een groot centrum die zorg draagt voor een grote regio. Morgen eindelijk de echo en ga ik het ook zeker vertellen.
Dank voor je berichtje AmbervB! Wat goed en fijn om te lezen dat het bij jou goed gegaan is! Zelf denk ik niet dat er nog 2 kanten op kan maar morgen is het defenitief! Bij jou wordt het al aftellen! Suc6 met je laatste loodjes!!
Silvia-xx die onzekerheid is vreselijk. En vertrouwen in de vk is er niet. Gelukkig heb jij betere ervaringen en mocht je snel langs komen!
Nog even geduld tot morgen dan weten we het defenitief. Eindelijk duidelijkheid. 

Terug
Bovenaan