Onzekerheid en op vakantie gaan.

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik zal me  eerst voorstellen`voordat ik mijn verhaal doe

Mijn naam is Desiree en ik ben 23 jaar ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje.
Geweldig nieuws natuurlijk!
Nu zit ik met het volgende: Ik ben constant bezig met hoe ik me voel en elke dag voel ik me anders.
Ik ben waarschijnlijk pas 5 weken zwanger en vraag me constant af of alles wel goed is.
Denk dat iedereen die zwanger is dat wel heeft maar  ik zou er graag over willen praten.

Nog een vraagje, Ik ga binnenkort op vakantie.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ben namelijk nu al draaierig op sommige momenten en vraag me af hoe dat dadelijk met die hitte zal zijn.

Veel liefs

Hoi,

Het is allemaal wat wat er op je afkomt he !! Over de vakantie zou ik me niet zo een zorgen maken. Het kan natuurlijk best dat je je niet lekker voelt. Het is belangrijk dat je goed blijft eten en drinken. Eet alleen schone en goed doorbakken dingen. Verder is het juist fijn toch dat je vakantie hebt. Dan kun je lekker rustig aan doen en luisteren naar je eigen lichaam.
De onzekerheid die je voelt is heel normaal. Heb je al een verloskundige gebeld, dan kun je alvast een afspraak maken voor een intake en dan heb je iets om naar uit te kijken.

Ik wens je heel veel succes en geluk verder in je zwangerschap,

Birgit

Hoi Desiree,

Mijn naam is Anna en ik ben 22 jaar. Ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje en ben alweer 22 weken op weg.
In het begin was ik er ook constant mee bezig. Ik was heel erg misselijk en als ik er dan aan dacht dat er een kleintje in mijn buik zat werd het alleen maar erger (weird, I know).
Nu ben ik er nog iedere dag mee bezig uiteraard maar toch minder...het leven gaat door, ookal ben je zwanger. Ik was vooral gerust na onze 20-weken echo van vorige week. Toen kreeg ik te horen dat ik een jongetje krijg en dat het helemaal gezond is :D.

Ik zou er gewoon van genieten. Op vakantie moet je wel even oppassen met een aantal excursies zoals jeepsafari's, badhuizen enz. Dat schijnt niet te mogen als je zwanger bent. En verder goed opletten dat als je wat te drinken besteld je dit (in het buitenland althans) zonder ijsklontjes besteld. En tijdens de reis lekker wat te eten en te knabbelen meenemen, voor als je gammeltjes wordt.

Fijne vakantie en een fijne zwangerschap ;)
Liefs Anna

Hoi Desiree,

Spannend allemaal he? ik was onzeker tot de eerste echo toen weer een poosje niet en toen kwam de 20 weken echo in zicht, weer zo onzeker. Hoort er bij! Denk dat veel toekomstige mama's dit hebben!
Geniet lekker van je vakantie en zorg dat je altijd iets zoets en zouts op zak hebt voor het geval je duizelig ofzo bent! Helpt bij mij super!

liefs Daantje

Leuk om advies te krijgen van meiden die al verder zijn dan mij.
Ik heb vanmorgen mijn afspraak bij de verloskundige gemaakt en mag over 3 weken al terecht.
Allemaal zo spannend!
Bedankt voor jullie adviezen.
Ik ga inderdaad een jeepsafari doen, dus kijk wel even na hoe erg het een safari word haha anders laat ik dat lekker voorbij gaan.
Nog een vraagje, Ik heb redelijk veel overgewicht, ik was wel  meteen zwanger, maar weten jullie wat de consequenties voor de baby kunnen zijn met overgewicht, of zit daar meer het risico in wat betreft de bloeddruk en zo.

Hoi

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben zelf met 24 tot 26 weken heerlijk op vakantie geweest. En, gewoon op jeepsafari geweest (incl. offroad ed) hoor, kan geen kwaad, zolang je je zelf maar goed voeld en naar je lichaam luisterd. Let wel even op salades en rauwe groente  in kraampjes (even kijken of het er schoon uitziet) en soft en schepijs, hierin kunnen verkeerde bacterien zitten. Je kunt beter gewoon een voorverpakt ijsje nemen. En flessenwater is het beste op vakantie.
Verder heel veel plezier op vakantie en met je zwangerschap.
Geniet ervan.

Liefs Natalie
(29w6d)

@natalie Oke dank je wel,
Met de vakantie komt het zeker wel goed, en ga inderdaad wel een beetje uitkijken met eten enzo.
Want ben daar zoiezo toch wel gevoelig voor.
Voor jou schiet het ook al op zie ik.
Spannend hoor! Heb je een makkelijke zwangerschap?

Veel liefs

Ik ben op vakantie geweest in mijn 7e t/m 9e week van zwangerschap. Ik heb vanaf het begin veel last van vermoeidheid en misselijkheid. Ik was ook een beetje bang hoe het daar zou gaan (ik zag me al dag in dag uit brakend in bed liggen...), maar ik heb echt wel een leuke vakantie gehad. Ik heb heel erg goed geluisterd naar mijn lijf, vaak overdag een beetje slapen, geen inspannende dingen, niet teveel op 1 dag, goed en op tijd eten. Die 30 graden had eigenlijk best weinig invloed denk ik. Ik moet zeggen de afleiding heeft goed gewerkt! Ik heb van de 14 dagen slechts 3 dagen ziek op bed gelegen, de andere dagen voelde ik me goed genoeg om (kleine) dingen te ondernemen.

Ik neem aan dat de meeste tips tav wat je niet mag eten en drinken hier boven wel staan, verder is mijn belangrijkste tip: denk aan je rust! Prettige vakantie en hopelijk kun je genieten van je zwangerschap!

Groetjes, Karin
12+2 wkn

Terug
Bovenaan