Onzekerheid en wanneer vertellen

Ik ben op dit moment 4 weken zwanger. Ik heb heel licht wat kwaaltjes maar tot nu toe valt het allemaal mee. Ik ben zo bang dat het mis gaat dus durf er nog niet van te genieten. Ik ga pas 27 januari voor een eerste echo. Hopelijk geen gekke dingen tot die tijd. Ik ben op dat moment 8 weken. Mijn partner wil het graag over twee weken met zijn verjaardag al vertellen aan onze ouders. Ik wacht zelf liever tot na de echo. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Wachten of vertellen? En op welke manier hebben jullie het verteld aan jullie ouders? Ik wil graag wat leuks kopen ter aankondiging. Dus inspiratie is meer dan welkom.
 
Gefeliciteerd!
Ik heb het zelf al voor de echo verteld aan ouders. Na de eerste echo aan goede vrienden en na de termijnecho aan andere vrienden en kennissen. Ik kan het niet voor mij houden, haha en daarnaast ook best wat klachten waardoor het echt als 'verbergen' voelde.
Wat ik zelf ook meenam is dat als het fout zou zijn, ik het ook graag zou willen delen met de mensen met wie ik het al vroeg deelde. 
 
Wij hebben het aan al onze naasten verteld toen ik een week of 5 was, dus aan onze ouders en beste vrienden. Stel dat het dan fout zou gaan, dan hoef je het ook niet alleen te dragen en kunnen mensen er voor je zijn. Dat vond ik een heel fijne gedachte 
 
Gefeliciteerd! Wij hebben gewacht tot de eerste echo met vertellen aan onze ouders. De echo foto hebben we toen in een fotolijstje gedaan met een babysokje!
 
Mijn idee was dat we het al snel konden vertellen aan mensen waarmee we ook slecht nieuws zouden willen delen. Familie wist het dus al heel snel! Mijn ouders op de dag van mijn positieve zwangerschapstest ;)
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Wij hebben onze ouders al vroeg in de zwangerschap het grote nieuws verteld zonder eerst een echo te hebben gehad. Helaas kreeg ik een week later een vroege miskraam. Toen was één blik van hen genoeg om te weten hoe t met me ging.
Bij de 2e zwangerschap opnieuw vroeg verteld en nu een heerlijke dochter van 1,5jr.
Bij de 3e zwangerschap hebben we het even stilgehouden daar precies die periode mijn oma kwam te overlijden. Toen we een goede echo hadden gehad meteen gedeeld. We waren wel van plan om het weer meteen te zeggen, maar de omstandigheden waren er even niet naar.
 
 
Gefeliciteerd! Ik ben nu ongeveer 4 weken en 3 dagen. :) Ik heb na de positieve test (woensdag de 24e) meteen mijn moeder gebeld. Kon het echt niet voor me houden! De 20e hebben wij onze eerste echo, zó spannend...
 
Wat vind je zelf fijn? Bij nr 1 heb ik gewacht (op n vriendin na) tot ik de termijnecho had gehad. Bij nr 2 stond een weekend weg gepland op de dag dat ik ontdekte zwanger te zijn, zodat 4 vriendinnen het meteen wisten. Ik vind dat je het prima met ouders kan delen voor de eerste echo, al wilde ik wachten tot het goed zat. Ik heb ook een miskraam gehad met een week of 7, en toen heb ik mn moeder gebeld en dat verteld. Zelf was ik blij dat ik ervoor geen zwangerschap 'gevierd' had, maar dat was persoonlijk. Doe wat goed voelt voor jou!
 
Terug
Bovenaan