Onzekerheid met PCOS en endometriose

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik zit echt even met mijn handen in het haar en zou zo graag even m’n verhaal willen doen bij mensen die het snappen. Ik zou de onze situatie even schetsen. Mijn lief en ik zijn 6 jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik heb PCOS en endometriose wat ontdekt is na een BBZ voor ik mijn lief leerde kennen. Vorig jaar januari onze 1e spontane zwangerschap gekregen die helaas uitliep op een vroege miskraam. Na Corona te hebben gehad en mijn vaccinatie te hebben gekregen 4,5 maand ongi geweest en ben sinds 12 januari niet meer ongi. Moet erbij zeggen dat ik altijd hele lange en onregelmatige cycli heb gehad maar nooit zoals dit. <br />Nu voel ik mij sinds een week echt zwanger. Ik probeer het te negeren en weg te redeneren maar ben er echt van overtuigd. Bevruchting zou op 14/1 of 15/1 of 19/1 geweest kunnen zijn. Heb op 26/1 een heel licht (tuur)streepje gehad op een Kruidvat 2v5 en heb sinds die dag elke dag licht roze bloedverlies gehad (wat absoluut niet overeenkomt met mijn “normale” menstruatie). Ook heb ik elke dag een uurtje ofzo heeeele lichte krampjes die niet lijken op mijn normale, hele heftige krampen tijdens menstruatie. <br />Gezien onze miskraam van vorig jaar ben ik best angstig. Houd mijn lichaam me voor de gek? Wat zouden jullie mij aanraden om te doen? Help!</p>

Jeetje, wat heb je al een boel meegemaakt op weg naar een kindje zeg! Ik zou waarschijnlijk binnenkort nog eens testen om te kijken of je toch een duidelijker resultaat gaat krijgen. Krampen en licht bloedverlies zijn op zich normaal in een prille zwangerschap, maar het is natuurlijk altijd afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. Hopelijk houdt het bloedverlies snel op (maakt in principe niet zoveel uit voor de zwangerschap als het licht blijft, maar maakt je natuurlijk wel extra onzeker) en heb je snel een duidelijkere test en dan zou ik me ook melden bij de gynaecoloog of verloskundige.
Maar gezien je cyclus de afgelopen tijd natuurlijk alles behalve normaal is geweest zou ik ook proberen er niet te veel vanuit te gaan dat het nu gelukt is, het zou natuurlijk al een hele overwinning zijn als je cyclus zich ietsje normaler gaat gedragen dan de afgelopen 5 maanden, al gun ik je van harte een goede zwangerschap.

Heb je trouwens ook je bloedwaardes laten controleren? Zulk langdurig bloedverlies kan best resulteren in bloedarmoede en dat is geen ideale start voor een zwangerschap.

Terug
Bovenaan