Onzekerheid na 2 miskramen

<p style="text-align: left;">Hoi lieve dames ! <br />mij heb vorig jaar januari en oktober beide miskramen gehad , nu ben ik weer heel bang om zwanger te raken omdat ik bang ben dat het weer mis gaat , wie heeft ook twee of meerdere miskramen achter elkaar gehad en daarna wel een goede zwangerschap ? <br /><br /></p><p>onderzoeken in het ziekenhuis waren allemaal goed , hoor graag van jullie </p><p>veel liefs van  mij </p>
 
Voor mij was de 4e zwangerschap pas scheepsrecht: dat werd mijn zoontje. En nu ben ik voor de 6e keer zwanger en lijkt alles tot nu toe ook weer goed te gaan en verwachten we in juni ons tweede kindje. 

Heel begrijpelijk dat je bang bent dat het weer mis gaat, maar ook na een hoop pech kan je een keer geluk hebben. ;) Hopelijk mag je snel een gezonde zwangerschap hebben!

Oja, ik zou je onzekerheid zeker bespreken met de verloskundige/gynaecoloog zodra je je daar aanmeld. Mogelijk kan je extra controles krijgen (als je dat zelf ook wilt) en wat ik zelf ook erg prettig vind is dat de verloskundige me nu meteen de echo geeft en daarna pas het hele intake gesprek laat voeren, terwijl dat eerder andersom was. Dat voelt zo nutteloos als je eigenlijk alleen maar zit met de vraag: 'zit het (nog) wel goed met deze zwangerschap?!', terwijl het natuurlijk wel belangrijk is.
 
Ik heb tussen mijn eerste en tweede zoon, 2x een miskraam gehad (met 10 en 19 weken) en 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hierna is mijn zoon geboren en die is bijna 1 jaar. Ik ben nu ook weer zwanger, bijna 8 weken.

Ik snap de onzekerheid heel goed. Wat mij hielp was vooral positief blijven denken (hoe moeilijk dat soms ook is ❤️) en gebruik maken van meditatie oefeningen om wel het verdriet of boosheid er te laten zijn.

Wow, klinkt voor mijn doen best ‘zweverig’ zo ben ik echt totaal niet, maar het geeft mij zo geholpen
 
Hier 2 vroege miskramen gehad. Voordat ik de onderzoeken in ging was ik weer zwanger. Vond het doodeng en was er eigenlijk nog helemaal niet aantoe, had op dat moment niet het gevoel dat ik sterk genoeg zou zijn om nog een miskraam te krijgen. Gelukkig bleef deze zitten en het vertrouwen groeide met de week. Nu een prachtig zoontje van 6 maanden? hoop dat het je snel gegund is
 
Hoi!
ik heb al een zoontje maar het afgelopen jaar helaas ook twee miskramen gehad. Ik herken heel erg wat je zegt, de angst op herhaling is groot. Ik probeer toe te laten dat ik me zo voel en er met mensen over te praten die ook een miskraam hebben gehad.
Het enige moment kan ik heel hoopvol en optimistisch zijn, het andere moment meer angstig. Toch is de wens voor een kindje sterker dan de angst en heb ik 100% vertrouwen dat het vroeg of laat gaat lukken. Dat bied ook troost.
als ik zwanger zou zijn zou ik deze angst zeker aangeven bij de verloskundige. Misschien dat ze er dan rekening mee kunnen houden of extra controles doen.
Veel sterkte!
 
Ik herken je gevoel heel erg. Ik heb in 2017 twee vroege miskramen achter elkaar gehad. Ik had een miskraam en was meteen daarna weer zwanger maar die ging weer mis. Daarna had ik zo'n angst dat we het een jaar hebben uitgesteld. Toen we in 2018 weer begonnen was ik weer snel zwanger, maar deze keer ging het goed en in februari 2019 is mijn oudste dochter geboren. In 2020 probeerden we weer voor een tweede kindje. Weer was ik snel zwanger en ook deze zwangerschap ging goed en in juni 2021 is onze tweede dochter geboren.
Ik kan je geen garanties geven dat het bij jou ook goed zal gaan na twee keer, maar geef de moed niet op. Ik merkte wel duidelijk verschil trouwens. Bij beide miskramen had ik vooraf al het gevoel dat er iets niet klopte en bij beide succesvolle zwangerschappen voelde het meteen wel goed. Succes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan