Onzekerheid na 2 miskramen

<p>Hi allemaal! Ik heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad. Ik zou eind deze maand naar de gynaecoloog gaan om gecontroleerd te worden. (Afspraak was eerder gemaakt)</p><p>Nu ben ik er net achter gekomen dat ik weer zwanger ben! Super blij en heel erg onzeker tegelijk.</p><p>Nu is mijn vraag: heeft de afspraak ter controle naar de gynaecoloog voor mijn herhaalde miskramen nog zin? Ik ben als het goed is de dag van de afspraak bijna 6 weken. Aan de ene kant wil ik heel graag gaan zsm. Mocht er iets zijn dan kunnen ze me misschien helpen te voorkomen dat dit weer een miskraam wordt. Of kan dat sws al niet meer wat ik zeg? </p><p>Wat raden jullie mij aan?</p><p>Alvast heel erg bedankt!!!</p>

Ten eerste gefeliciteerd. Ik zou maandag zsm of gynaecoloog of verloskundige bellen. Kijken of ze een echo kunnen maken, volgens mij kunnen zij echter niet voorkomen dat het een miskraam word.. dat is nooit te voorspellen..

Heel veel geluk

Die afspraak heeft dan weinig nut aangezien ze dan kijken naar bijv vorm van je baarmoeder en dat gaat niet als je zwanger bent. Daarnaast prikken ze bloed maar ook dit is niet betrouwbaar als je zwanger bent. De kans dat ze een oorzaak vinden voor de miskramen is uberhaupt klein want maar in zo’n 5-10% van de gevallen komt er ook daadwerkelijk iets uit! En ook dan kunnen ze een miskraam niet voorkomen dat is helaas iets wat je lichaam helemaal zelf doet.. Succes met deze zwangerschap en duimen dat het nu wel goed gaat!

Gefeliciteerd!!
Ik zou maandag de gynaecoloog even bellen. Je kan aangeven dat je graag een vroege echo wil i.v.m je miskramen. Deze zullen ze dan rond 6 weken inplannen. Eerder doen ze niet i.v.m. dat het geen zin hebt. Voor 5 weken zien ze waarschijnlijk niks zitten en met ongeveer 5.5 week gaat er een hartje kloppen. Eerder heeft dus geen zin.

Ik had hetzelfde. Bij mij is de afspraak omgezet in een vroege echo met 6+4. Mooi kloppend hartje gezien en gehoord!
Ik heb dinsdag de termijnecho en ook weer zo zenuwachtig. Zo ver was ik afgelopen 2x niet gekomen. De laatste keer ging het een week ervoor fout…
Heb nu wel 3 goede echo’s gehad dus wel iets gerust maar blijft zo spannend. Straks hopelijk weer een goede echo, goede nipt en goede 13 weken echo en hopelijk dan genieten

Allereerst gefeliciteerd!
Ik denk dat de afspraak weinig zin heeft zoals hierboven ook wordt benoemd. De insteek zou zijn wat de onderzoeken kunnen worden. Dit begint idd met een echo hoe de baarmoeder eruit ziet etc. Waarna jullie een chromosoom onderzoek kunnen doen (bloedprikken).
Dan is er ook nog de optie om een stollingsonderzoek te doen. Mij is destijds gezegd dat dit pas 3 maand na de miskraam mogelijk was en mochten wij ondertussen niet verder met de behandelingen. We hebben daarom alleen de chromosoom onderzoek gedaan (bloedprikken). Hier kwam niks uit. Gelukkig 6 maand daarna is een behandeling weer geslaagd en nu ruim 21 weken zwanger. Wat heeel veel tijd (heeft ge) kost omdat hierin vertrouwen te krijgen (en nog moeite;)).
Ik zou gewoon proberen of je ipv de afspraak een vroege echo kan krijgen.

Ik hoop dat het 3 keer scheepsrecht is en je een beetje kan genieten! ?

Terug
Bovenaan