Onzekerheid na eerste echo, voel me niet zwanger..

<p>Hallo Dames,</p><p>Waarschijnlijk heeft niemand hier tips voor maar ik moet even van me afschrijven..</p><p>22 december had ik mijn eisprong, bevestigd door ovulatietesten. Op 6 januari, 2 dagen na NOD had ik pas een zeer licht positieve test. Volgens de berekening vanaf mijn eisprong zou ik nu 7+1 weken zwanger moeten zijn. </p><p>Afgelopen week hebben we onze eerste echo gehad, er was wel een vruchtje zichtbaar maar zeer klein en er was geen hartactie te zien. Volgens de verloskundige kon dit twee redenen hebben: 1. Het vruchtje is gestopt met groeien of 2. Ik ben korter zwanger dan gedacht wegens een late innesteling.</p><p>In eerste instantie maakte ik me niet veel zorgen, aangezien ik ook vrij laat een positieve test had vond ik een late innesteling wel logisch klinken. Ook heb ik in de afgelopen 2 weken 4x een zwangerschapstest gedaan en deze lopen duidelijk op. Ik heb begrepen dat je bij een miskraam geen oplopende testen hebt. Ik heb ook geen buikkrampen of bloedverlies dus dacht dat het allemaal wel prima was.</p><p>Maar nu las ik vanmorgen dus over een missed abortion.. En voel ik me zo onzeker. Bij me vorige zwangerschap was ik rond deze tijd wat misselijk en voelde ik me wel echt zwanger. Momenteel heb ik echt helemaal nergens last van. Ik voel me gewoon normaal. Maarja ik heb ook begrepen dat iedere zwangerschap weer anders is..</p><p>Overmorgen hebben we weer een echo om te kijken of het vruchtje is gegroeid.. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in maar ik ben ook zo bang op slecht nieuws.</p><p>Zijn er toevallig vrouwen die ooit een missed abortion of een gewone miskraam hebben gehad en hebben jullie hier iets van gemerkt?</p>

Oh wat spannend!! De eerste keer dat ik zwanger was voelde ik van alles, wel bijna hetzelfde verhaal als jou. Ik was volgens mijn berekening 7 weken, maar het vruchtje op de echo was veel te klein voor de periode. Bij mij werd die helaas met 8 weken een miskraam. Al mijn testen waren die zwangerschap alleen maar licht positief. 
Daarna weer vrij snel zwanger en voelde me helemaal niet zwanger, maar jawel echt oplopende knaltesten en nu bijna 28 weken zonder kwaaltjes ;) 
Ik zou dus gewoon even uitgaan van een late innesteling, want je oplopende testen klinkt voor mij positief! 
Laat je weten hoe de echo ging? Ik ga voor je duimen, succes!! En probeer je niet te druk te maken, heel lastig ik het weet. 

Wat een onzekere situatie! Hier geen miskraam oid.  Wel ervaring met zo'n 1e echo. De verloskundige dacht ook dat ik 6 weken zou moeten zijn, maar bij de echo ook een vruchtje zonder hartactie. De verloskundige dacht zelf aan een miskraam dus 1 week in spanning gezeten. Toen na een week weer een echo met mooi kloppend hartje. Nu 35 weken zwanger. Achteraf gezien was de 1e echo met 5 weken.. 
Succes en sterkte met wachten en je echo!

Hallo dames, even een update;
Vanmiddag hadden we de echo en het vruchtje is nu wel dubbel zo groot als vorige week dus het is gelukkig gegroeid! Ze kon het alleen wel nog steeds moeilijk zien dus vandaag weer inwendige echo gehad. We dachten ook een hartje te zien kloppen maar dat was nog een beetje vaag. Dus volgende week weer terug, hopelijk zien we dan duidelijk een hartje!
Zoals het er nu naar uit ziet groeit het vruchtje wel zoals zou moeten want volgens hun meting zou het vorige week 5w2d zijn en vandaag gaf hij aan 6w2d. Hopelijk is dus alles in orde ?

Ohh wat super fijn!!! Gefeliciteerd! 
Gewoon lekker van je zwangerschap genieten en dan heb je volgende week vast een mooi kloppend hartje!!  Wanneer mag je weer terug? 

Zo ging het bij onze eerste echo ook, eisprong wist ik precies maar wss late innesteling waardoor ik 2 wk minder ver zwanger was dan we dachten. Nu 28 wk zwanger maar baby loopt 2 wk voor op groei! ?

Terug
Bovenaan