onzekerheid na miskraam/niet zwanger worden na miskraam

In februari heb ik helaas een miskraam gehad. Na 4 weken uiteindelijk doorgestuurd naar ziekenhuis en gecurreteerd. Het vruchtje bleek al zeker 6 weken niet goed te zijn geweest. Ik verwijt het de VK wel dat het zo lang heeft gduurd voordat ze me op verzoek van ons uiteindelijk heeft doorgestuurd.. Volgens gyn had ik niet nog langer moeten wachten omdat het al erg ontstoken was.

Nu ruim 5 maanden wil het nog steeds niet opnieuw lukken....Het lijkt wel of je overal om je heen geconfronteerd word met vriendinnen, collega's enz die wel "zo makkelijk" zwanger worden.
Ik word hier erg onzeker van..Is er erg veel beschadigd doordat de VK te lang gewacht heeft...Moet ik gewoon geduld hebben?
Ik heb ook erg veel moeite om gewoon door te gaan met de dagelijkse dingen. Ik moet er veel aan denken, ben er veel mee bezig. Weet ook niet hoe ik dit niet zou moeten kunnen doen?

Zal langs de huisarts gaan voor een verwijzing naar de gyn. Ik neem aan dat die het wel had aangegeven als er een risico is dat het niet goed komt, maar zij kunnen het misschien met een echo of HSG zien.

succes

heey meid

wat rot allemaal zeg
ik heb ook een miskraam gehad en een curretage en bij ons heeft het heel erg lang geduurt om weer zwanger te worden ik heb de miskraam en curretage gehad in 2003 maar had dan ook wel de pech een mola zwangerschap te hebben gehad das een zwangerschaps kanker mocht ook een jaar niet zwanger worden toen het wel weer mocht lukte het niet heb die miskraam ook nooit een plekje kunnen geven en waren te vel er mee bezig er een kindje bij te krijgen we wilden het zo graag vorig jaar dec hebben we het op geven en heb ik een tattoeage laten zetten van het kindje die we verloren waren en al met al heeft het ons rust gegeven blijkbaar want in jan bleek ik zwanger te zijn van ons derde kindje ik ben in middels 33 weken zwanger van ons derde zoontje ik kon het ook niet horen en zien dat anderen wel zwanger waren en ik niet maar meid weet wel geef je lichaam nog wel een poosje rust laat uitzoeken waarom het niet lukt en leg het naast je neer gun je zelf er rust in en dan zul je zien dat ook jij zwanger zult zijn en een kleine uk in je armen zult hebben over hoe lang het ook gaat duren maakt niet uit je zult zien het geluk is er ook voor jou maar wees er niet te veel mee bezig dat heb ik ook gedaan en dan lukt het niet doe het rustig aan en veel sterkte en succes

groetjes en liefs tamjoh

Hoi Lucy,

Heb zelf een kindje verloren met 15 weken zwangerschap(Lieke*) en 2 miskramen daarna gehad weet hoe rot je je voelt.
Ben nu moeder van Peter hij is net 1 jaar geworden.
Dus geef de moet niet op!
Ik werd elke keer zwanger als ik "rust" in mijn lijf had
klinkt raar maar dat is echt zo.
Ik was er elke dag mee bezig echt een beetje extreem omdat ik het zo graag wou!
Maar daar ging het juist niet sneller van gek he?
Hoop dat je een beetje steun hebt aan mijn verhaal weet door wat voor verdriet je gaat!

Liefs Pupke

Hey,

Ik heb in maart een miskraam gehad en was er helemaal van overstuur. Ook heel veel mee bezig geweest en daarna wilt het dan maar niet meer lukken.

Vorige maand heb ik de 'hoop' een beetje opgegeven en er voor even een punt achter gezet. Was er klaar mee en kon het ook aan de kant zetten. Ik was er dus niet meer mee bezig, en zie nu, ben 5 weken zwanger. Het is dus echt zo wat ze zeggen, als je er te veel mee bezig bent.

Het is heel moeilijk hoor, maar probeer het wat meer rust te geven.

Ik heb ook een miskraam gehad in maart 2011. Ik was toen 6 weken en 4 dagen. Het was eigenlijk een missed abortion, want het vruchtje was pas na 4 weken uit mijn lichaam. Het duurt voor mijn gevoel te lang, want ik ben nog steeds niet zwanger. Ik word er heel verdrietig door.

Terug
Bovenaan