Onzekerheid om gek van te worden

Hey allemaal,

Ik ben in maart gestopt met de pil en had toen besloten dat ik pas na ging denken over alles als ik na vijf maanden nog niet zwanger zou zijn. Dat is wel even anders gelopen. Iedere maand word ik gek van mezelf en mijn lichaam. Iedere maand heb ik symptomen die op een zwangerschap kunnen duiden (waaronder ook een menstruatie die drie dagen op zich laat wachten). Maar helaas nog zonder succes. Ik mag niet klagen aangezien maart nog niet zo lang geleden is, maar toch...

Ik dacht echt dat het allemaal simpel was, maar dat blijkt niet zo te zijn!
- Als je ongesteld wordt, heb je een eisprong. Ja niet dus! Sommige mensen worden ongesteld zonder eisprong. En de ovulatietest geeft ook geen duidelijkheid want je kunt ook positief testen zonder eisprong;
- Als je ongeveer een week voor je menstruatie pijn voelt in je buik, kan dat een innesteling zijn. Hoeft dus ook niet want je kan ook niks voelen;
- Als je niet ongesteld wordt, ben je zwanger. Ook al niet! Sommige mensen krijgen een pseudo-menstruatie.

Dus eigenlijk komt het er op neer dat er nergens een touw aan vast te knopen is en dat je iedere maand maar weer in spanning af moet wachten.

Ik probeer me nu erop in te stellen dat ik nergens op moet hopen tot ik bijvoorbeeld twee keer niet ongesteld ben. Maar als je iets zo graag wilt en iedereen om je heen zwanger wordt, dan is dat toch wel erg moeilijk!

Groetjes,

Amanda

Hi Amanda,
Bij sommige vrouwen gaat het snel en andere moeten helaas wat langer wachten. Bij mij werkte de ovulatie testen wel goed en heeft mij dat geholpen. Maar ik snap je frustratie zeker, het eeuwige wachten tot je een zwangerschapstest kunt doen na een cyclus en nog niet ongesteld bent geworden duurt lang en de dagen gaan dan niet snel voorbij. In andere topics heb ik gelezen dat het moment dat ze het loslieten en er niet zo erg meer mee bezig waren het wel ineens raak was, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Misschien kun je je huisarts eens om advies vragen?

Ik denk eerlijk gezegd dat je er iets teveel mee bezig bent. Ikzelf ben de eerste keer na 5 maanden zwanger op het moment dat ik alles losliet. Daarna is mij nog 2 keer hetzelfde overkomen. Ik merkte idd als ik het van me af zette en wat minder aandacht gaf aan het feit dat anderen wel zwanger waren of een kleintje hadden gekregeb het voor mezelf ook makkelijker werd.
helaas heb ik 2 miskramen gehad en ben ik nu weer 9.2 weken zwanger ? Probeer het eens los te laten, hoe lastig het ook is. Ga lekker genieten, vrij wanneer je wilt, niet wanneer je geen zij hebt, dat schijnt ook niet te werken. 

Heyyy Amanda, heel herkenbaar hoor wat je schrijft. Als je hebt besloten dat je graag een kindje wilt zou je het liefste morgen al zwanger zijn... maar helaas... bij de 1 is het in 1 keer raak, bij een ander wordt het geduld soms zwaar op de proef gesteld. Wij hebben ervaring met beide scenario's: de eerste was in 1x raak en onze jongste heeft 1.5 jaar en 2 miskramen op zich laten wachten. Ik was er achteraf gezien heel erg mee bezig maar het ging juist goed in de maand dat het 'technisch' gezien niet mogelijk was omdat ik toen (dacht ik) tijdens mijn eisprong voor mijn werk in het buitenland zat en ik dacht "whatever deze maand wordt het toch niks" en nu ligt er een pracht van een zoon in het familiewiegje te slapen.
Ik geloof dat het gemiddeld een half jaar duurt voor je zwanger bent maar ieder lichaam is weer anders. Ik weet het allemaal makkelijk gezegd maar probeer je er niet te veel op te focussen. Bij de een helpen ovulatie testen heel goed, ik werd er helemaal zenuwachtig van en nog meer gefocust op het zwanger raken. 
Probeer het gezellig te houden in de slaapkamer en blijf praten met je partner!

Heel herkenbaar. Wij zijn sinds Januari gestopt en ookal wil ik er niet heel erg mee bezig zijn, toch betrap ik mezelf erop dat ik steeds rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, begin te googlen. Toch even testen, en dan teleurgesteld zijn als het negatief blijkt te zijn..

Dan heb ik ook nog eens de pech dat ik elke maand later ongesteld lijk te worden... Ik begon netjes op 28 dagen, de laatste keer op 45 dagen, deze ronde op 43 dagen en nog wachtende op.. Frustrerend is het in elk geval zeker. Heb inmiddels wel gemerkt dat je lichaam (en hoofd) kunnen je flink voor de gek kunnen houden..

Is het voor jou ook de eerste keer?

Terug
Bovenaan