Onzekerheid opvoeding dreumes

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik moet even mijn verhaal kwijt.. </p><p>Ik heb een prachtige en lieve dochter van 2.5.. Tis altijd zon makkelijk kind geweest maar sins een paar dagen is het zon draak! Gigantisch uitproberen niet doorslapen en dwars doen, heb het er echt even mee te stellen.. Omdat ze dus altijd zo makkelijk is geweest voel ik me zo k** omdat ik het echt niet leuk vind af en toe boos te moeten worden op der vind dat zo vervelend en voel me er ook totaal niet fijn bij (onzeker) ik ben zo bang dat ze mij straks niet leuk meer gaat vinden oid..</p><p> </p><p>Zijn er meer ouders die dit herkennen? Ik hoop echt dat het een fase is.. ?</p>
 
Heel herkenbaar hoor ! Mijn zoontje van 2 jaar is soms ook echt een draak. Zeuren om tv en snoep, en heel erg drammen. Ik besteed er weinig aandacht aan, ga met hem wandelen of iets anders doen zodat hij er niet meer aan denkt en ik niet meer geïrriteerd ben. Sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat gaat het echt al een stuk beter. Hij is die dagen ook heel moe en vermaakt zichzelf dan ook beter. Hopelijk is het een fase ;)
 
Ja hoor! Hier een zoontje van 2,5 jaar. Gister wilde hij geen ijsje, wat natuurlijk prima is. Maar hij bleef er maar in hangen. Ben maar boos blijven en huilen. Terwijl er echt helemaal niets aan de hand is! Pfff maar uit laten razen op de gang; als je rustig bent komt mama naar je toe. Dat heeft wel geholpen; eeerst gedrag negeren en wanneer dat niet helpt toch ‘straffen’
 
Ze zoeken op deze leeftijd juist de grenzen op en hebben ze nog harder nodig. Ja het is niet leuk om dit te doen, maar wel nodig!
 
Ga je nu niet grenzen aangeven of inconsequent handelen, gaat ze nog meer een loopje met je nemen.
Ik werk in de kinderopvang en daar zien we juist de kinderen die thuis de begrenzing missen, op klimmen wanneer ze regels en grenzen opgelegd krijgen.
Nogmaals, nee het is niet leuk, maar het is wel heel hard nodig
 
Terug
Bovenaan