Onzekerheid over lichaam - Openheid.

Hallo, Ik ben nu 16 weken zwanger en alles gaat tot nu toe goed. Ik sporte altijd zeer actief, want ik heb aanleg wat groter te worden. Toen ik ontdekte dat ik zwanger was kwam daar de eerste paar weken veel vermoeidheid bij kijken. Sporten ging niet, zelfs 15min was niet te doen. Ik had snel last van mijn buik en was bekaf terwijl ik nog weinig tot niks gedaan had. Ik ben nog steeds redelijk snel moe maar minder als in het begin. helaas zijn mijn sportclub bezoeken niet zoals ze waren. Ik word hier erg onzeker van. onzeker ben ik al van mezelf maar, meer in eten in combinatie met weinig sporten maakt me nog onzekerder.
Ik ga nu minstens 1x in de week zwemmen (20-30 baantjes in een 25m bad) en ik fiets iedere dag 2x 20min naar mijn werk.Misschien zit het tussen mijn oren dat ik mega dik wordt en moet ik, zoals mijn vriend zegt, het maar over me heen laten komen. Het fietsen en zwemmen telt toch ook voor iets?
Een diëtiste wordt niet vergoed dus dat word ook niks. Zwanegrschaps gym is ook niet heel goedkoop maar misschien dat ik dit rond de 20week begin.
Dit berichtje is dus om te kijken wat jullie ervaringen zijn - kan ik beter mijn krachten sparen en luisteren naar mijn lichaam? Of moet ik gewoon maar keihard door banjeren ook al worden die sessies in de sportschool dan niks. Ik vind het erg lastig mijn onzekerheid om te zetten in woorden. Ik voel me ook niet meer echt aantrekkelijk ... Dus ja.
x
 
Als je zwanger bent, is het heel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Als het aangeeft dat het teveel is (pijn) dan is het noodzakelijk dat je stopt met waar je mee bezig bent. Je kindje grootbrengen is nu prioriteit van jouw lichaam. Zeer actief sporten zal dan voor jou waarschijnlijk niet meer mogelijk zijn aangezien je daar pijn ervaart.Als je dagelijks naar je werk fietst en ook 1 keer in de week zwemt, heb je al een mooi stukje beweging gehad. Waarschijnlijk loop je overdag ook wel op je werk en ben je thuis ook in de weer met je huishouden. Het is dus niet zo dat alles wat je eet, als extra`s wordt opgeslagen.
Dik worden is een feit als je zwanger bent. Als je gewoon gezond blijft eten, net als je normaal ook altijd doet, zul je inderdaad aankomen wat heel normaal is bij een zwangerschap. Op internet kun je wel lezen waar al die kilo`s oorzaak van zijn: kindje, vruchtwater, vocht en noem maar op. Deze kilo`s zul je na je zwangerschap weer kwijtraken. Als je gewoon normaal blijft eten, zul je waarschijnlijk niet veel overtollige kilo`s overhouden na je bevalling.
Probeer blij te zijn met je groeiende buik. Dat is het bewijs van een groeiend kindje. Daar mag je trots op zijn! Er gebeurt iets heel bijzonders in je lichaam. Als je je kindje straks gaat voelen, zal dat misschien makkelijker zijn doordat het dan wat concreter voor je wordt. Probeer te genieten van je zwangerschap! Want het is erg bijzonder en voor je `t weet weer voorbij.
 
Ik heb ook snel aanleg om aan te komen. Nu ik zwanger ben ben ik er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Lijnen tijdens de zwangerschap is ook niet goed voor het kind. Zwemmen is heel goed om te blijven doen. Maar als je lichaam aangeeft dat het niet meer kan moet je wel een stapje terug doen. Als het prima gaat gewoon lekker doorgaan, dan is zwemmen de beste sport die je kan doen. En als je gewoon normaal gezond blijft eten is er niks aan de hand. Je zult altijd wat kilootjes aankomen tijdens de zwangerschap. Maar als het kindje er eenmaal is kun je de draad weer oppakken. Ik zou me er niet te druk over maken. Ik ben inmiddels 13 kg aangekomen tijdens deze zwangerschap en ik zie straks wel wat ik eraan moet doen om het weer kwijt te raken. Gezondheid van het kind gaat momenteel voor. En probeer gewoon lekker te genieten van de zwangerschap!!
 
En nu ik op het laatst loop is mezelf aantrekkelijk voelen al helemaal niet meer aan de orde hahaha Voel me heel vaak net een Tokkie en waggel er op los. Niet het meest aantrekkelijke...lekker schijt aan hebben je bent een kind aan het baren!!! Mijn zwangerschapsbroeken passen allemaal niet meer, maar voor die 2 weken ga ik geen nieuwe kopen dus ik waggel rond in joggingbroeken, heel aantrekkelijk :-s haha
 
Ik ben net bevallen en de kilootjes zijn er al allemaal af!! Zelfs meer als voordat ik zwanger werd...
Groot verschil bij mijn eerste was ik echt vreselijk veel aangekomen bij deze dame maar 5,7 kg en er ze is vandaag precies 11 dagen en er is nu 10 kg af!
Zo kan het ook en wat ze hier ook zeggen schijt aan zwanger zijn is zo bijzonder je bent dan zo mooi!!
Alles komt goed lekker gezond eten en proberen te blijven bewegen meer kun je niet doen :)

En misschien word ik dan weer eindelijk een keer 'slank' Hahaha
 
Ik maak me toch wel zorgen hoor. Ik denk echt dat ik een soort tank wordt. Ik ben nu 8 weken en al bijna 3 kilo aangekomen. Ik deed aan hardlopen en vastte regelmatig als ik teveel had gegeten. Dat vasten doe ik nu natuurlijk niet meer en hardlopen lukt niet goed. Ik zie mezelf groeien! Dit komt nooit meer goed!
 
Hoi Annemarie33 Dankjewel voor je berichtje :) Je hebt ook gelijk, maar vooral omdat het de eerste zwangerschap is, is het spannend. Ik probeer wel actief te zijn waar ik kan maar dat lukt niet altijd. We zullen zien!
@temmy1980 Misschien moet je gaan wandelen? Goed dat je gestopt bent met vasten, zelfs als je niet zwanger bent is dat erg slecht. Het is het beste om gewoon 6x per dag te eten (3 gewone maaltijden, 3x tussendoor). Laat je weten hoe je proces gaat? I.p.v. hardlopen zou ik 's avonds lekker gaan wandelen, het weer is nu zo heerlijk!!
Succes en keep us posted!
xx
 
Terug
Bovenaan