Onzekerheid prille zwangerschap

<p>Hallo dames,</p><p>Ik heb een vraagje. Vorige week maandag heb ik voor het eerst positief getest. Uit ongeloof heb ik verschillende testen gedaan gedurende de week en allen met hetzelfde resultaat. Het enige wat mij zorgen baarde was dat het geen dikke vette streep is. Het streepje is telkens duidelijk zichtbaar; maar wordt niet zo donker als de controle streep zeg maar. Zelfs de clear blue digital gaf toen aan zwanger 1-2 weken. Nu heb ik contact gehad al met de verloskundige aangezien ik de afspraak voor het preconceptioneel spreekuur af moest zeggen gezien de positieve tests. zij zegt dat een lichte of donkere streep geen verschil maakt, twee strepen is hoe dan ook positief. wat zijn jullie ervaringen hier mee?</p><p>Tevens heb ik hier en daar last van wat krampend gevoel in de onderrug en onderbuik, niet continue aanwezig en zeker niet zo hevig als tijdens mijn menstruaties. Ook wat pijnlijkere/gevoeligere tepels dan normaal sinds een paar dagen, vooral als ik geen bh aan heb en dan rond loop merk ik het echt.</p><p>Ben vooral opzoek naar ervaringen zodat ik hopelijk nog wat gerustgesteld wordt.  <br />Als aanvulling op bovenstaande, het is een beetje onduidelijk maar ik ben ong 3 dagen overtijd op dit moment. Geen enkel teken van bloedverlies vooralsnog. </p>

Denk dat je gewoon heel normaal zwanger bent. Die krampjes zijn ook heel normaal. Hoort er allemaal bij zolang je geen bloedverlies hebt is er niks aan de hand

Hey hey
Ik liep ook heel langzaam op qua testen.
Wij hebben zelfs elke week een clearbleu gedaan om te kijken of de weken opliepen ?
Ik heb daarna nooit meer getest gehad met streepjes, anders krijg je geen rust. En maak je je alleen maar zorgen!
Inmiddels 9w3d zwanger ❤
Probeer het los te laten en te genieten ook van alle "klachten" die dalijk om de hoek komen kijken ?

Ik had ook onduidelijke streepjes. Dit zorgde voor veel onrust en onduidelijkheid. In overleg met de huisarts mocht ik toen urine inleveren en deden zij een test. Dit was voor mij een extra bevestiging en het gaf rust. Huisarts gaf ook aan dat je alleen het hcg hormoon in je lichaam hebt als je zwanger bent, dus ook al heb je een licht streepje en nog weinig hormonen, je bent dan wel zwanger. Je zou altijd kunnen overleggen met de huisarts of zij nog een test willen doen ter bevestiging.

Hier ook nooit een dikke vette streep, maar wel een dochter van 2,5 jaar en 13 weken zwanger. Dikte van de streep zegt niks!
De onzekerheid is wel herkenbaar, dat hoort er denk ik voor alle vrouwen wel bij. 

Ik had precies hetzelfde, bleef ook maar twijfelen aan de test. Maar wist het toch vrij zeker ivm de aanhoudende vermoeidheid en misselijkheid. Inmiddels ben ik 27 weken zwanger. Waarschijnlijk niks aan de hand dus!

Een positieve test is altijd correct, hoe dun of vaag het streepje ook is. Wel kan het duiden op lage HCG-waarden. Dit kan twee dingen betekenen: ofwel heb je vrij vroeg getest (zwangerschapstesten detecteren vanaf 25hcg-waarden positief) ofwel zijn de HCG-waarden niet in stijgende lijn en heb je binnen enkele dag een miskraam. Ik hoop voor jou het eerste ???.

Terug
Bovenaan