Onzekerheid tijdens zwangerschap 5 weken

<p style="text-align: center;">Heey allemaal,</p><p style="text-align: left;">Momenteel ben ik ongeveer 5 weken zwanger. Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste echo.</p><p style="text-align: left;">Ik merk dat ik nogal snel onzeker wordt op dit gebied. Sinds eergister heb ik een lichte zeurende pijn in mijn linker onderbuik. Dit trekt door naar mijn bil en bovenbeen. De pijn is niet heftig ofzo.</p><p>Herkent iemand dit?</p><p>Ik hoop op dinsdag een goede echo. De dagen gaan zó traag. </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! 
Zolang je geen (helderrood) bloedverlies hebt is er als het goed is niets aan de hand. Zeurende pijn kan heel goed betekenen dat je baarmoeder groeit! Ik ervaarde tussen de 5 en 8 weken ook pijn, een beetje menstruatie-achtig. Als advies wil ik je meegeven (en ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan); probeer er niet over te stressen. Blijf relativeren. Het gaat vaker wél goed dan niet! 
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger van ons eerste kindje (een meisje) en ik heb me ook veel zorgen gemaakt. Mijn man is vrij nuchter en kon alles goed relativeren, dat hielp erg goed. 
Ik hoop dat je de dagen een beetje goed doorkomt en ik ga er voor je van uit dat de echo goed is!

He itsanoukske, wat leuk. Ik ben ook 5 weken zwanger! Ik herken zowel je zorgen als de menstruatieachtige kramp. Maar ik sluit me aan bij het antwoord hierboven: zolang je niet bloedt oid hoort het er wsl bij. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook en dat is inmiddels een gezond meisje van 20 maanden. Ik duim mee voor een goede echo!

Deze onzekerheid blijft nog wel even hoor, maar dat gekramp blijft nog wel even door de groeiende baarmoeder. Is wel een goed teken. Ik sluit me graag aan bij de andere reacties, en probeer te ontspannen en ervan uit te gaan dat alles erbij hoort. Stress is helemaal niet goed voor je!

gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal!
Ik ben ook ca 5 weken zwanger en ook ik zit met vragen. Gelukkig  ben ik best nuchter, maar desondanks merk ik dat ik toch een paar dingetjes waar ik mee zit.
Ik heb namelijk, naast zeer gevoelige, opgezwollen borsten en hoofdpijn,  geen andere symptomen/kwaaltjes waar je veel over leest. Ik ben niet misselijk, heb geen kramen/buikpijn, ben niet (over) vermoeit oid. Zijn er meer dames in de groep die dit herkennen? 
Uiteraard ben ik natuurlijk heel blij dat ik mezelf goed voel, maar nu voelt het zo onwerkelijk en is het moeilijk te bevatten dat er mini mensje in mijn buik groeit.
Groetjes,
Angela

gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal!
Ik ben ook ca 5 weken zwanger en ook ik zit met vragen. Gelukkig  ben ik best nuchter, maar desondanks merk ik dat ik toch een paar dingetjes waar ik mee zit.
Ik heb namelijk, naast zeer gevoelige, opgezwollen borsten en hoofdpijn,  geen andere symptomen/kwaaltjes waar je veel over leest. Ik ben niet misselijk, heb geen kramen/buikpijn, ben niet (over) vermoeit oid. Zijn er meer dames in de groep die dit herkennen? 
Uiteraard ben ik natuurlijk heel blij dat ik mezelf goed voel, maar nu voelt het zo onwerkelijk en is het moeilijk te bevatten dat er mini mensje in mijn buik groeit.
Groetjes,
Angela

Hai ik ben ook tussen de 4 en 5 weken en ik voel ook niets behalve af en toe opgeblazen gevoel. 
Moeilijk te beseffen dat je zwanger bent dan maar een vriendin van mij had ook pas kwaaltjes vanaf week 8 dus denk dat we maar moeten genieten dat we ons goed voelen !!

Terug
Bovenaan