onzekerheid....wie pept me op?

Hai,

Ik was degene van dat bruine bloedverlies nu al ruim 2 wk. Heb afgelopen week een echo gehad   met 6wk+6dg en alles was goed. Toch ben ik nu al niet meer gerustgesteld en kan niet wachten tot t 24 jan. is(2e echo). Omdat ik lees dat als je met 8 wk echo krijgt en alles goed is je helemaal niet meer bang hoeft te zijn.(95%). Echt killing dat bruin bloedverlies!! ben blij als de 12 wk eindelijk voorbij zijn!
Hoe ervaren jullie dit?

gr Loona

Hoi Loona,

Kan me voorstellen dat je heel blij zult zijn als dat bloedverlies gestopt is. Maar die 12 weken zeggen nu echt niets meer hoor! Je hebt nu net zoveel kans dat het nog mis gaat als vanaf de 12 weken. Qua dat betreft kan het altijd nog misgaan, helaas. Het gaat nu eenmaal het meest mis in de eerste 6 a 7 weken, daarna wordt de kans dat het misgaat steeds lager.

Ik hoop dat je er toch snel van kunt gaan genieten meid!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Loona,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap met 6 weken ook bloedverlies bruinig afscheiding. VK zei als je geen buikkrampen hebt is het goed. Later kreeg ik ook heel erg last van mijn buik. ik mocht meteen naar vk gaan voor echo. Toen was babytje nog maar 6 weken zijn hartje klopte net.. nou bruinig afscheiding bleef doorgaan heel lang  maar moest pas weer over 2 weken. ik dacht als ik daar kom dan gaat vk een leeg vruchtzakje zien maar toen ik met 8 weken daar lag zag ik een prachtige babytje met een kloppend hartje. Uiteneindelijk is mijn zoontje ook geboren. Bloedverlies, bruinig afscheiding is echt niks om zorgen te maken komt allemaal wel goed. Heb het zelf precies dezelfde meegemaakt. Geniet ma lekker van je zwangerschap want stress is ook een van de grootste redenen van miskraam of groeiachterstand.

Gr,

GUL

Hai Loona,
Ik kan me helemaal voorstellen dat je elke dag wel een echo wilt om het leven van je kindje bevestigd te zien! Helaas kan dat niet en moet je GEDULD hebben, rotwoord. Eerst moet je geduld hebben om zwanger te raken en nu ben je zwanger, is het nog steeds alleen maar wachten, wachten, wachten.....pffff.
Ik word zelf helemaal blij van wat je schreef over een goede echo bij 8 wk. Ik heb zelf een echo gehad bij 8wk 2d. en het hartje klopt! Is het nu dus zo dat ik 95% kans heb dat het goed gaat? En waar heb je dat gelezen?
Succes deze periode!

Groetjes MG.

Terug
Bovenaan