Onzekerheid zwangerschap

<p>goedenavond dames,</p><p>graag wil ik wat zorgen kwijt. Ik ben er achter gekomen dat ik in verwachting ben van ons eerste kindje als het goed is zit ik nu op 5 weken en 6 dagen. Allemaal hartstikke leuk en spannend natuurlijk alleen nu merk ik de afgelopen week dat ik een raar gevoel heb aan de linkerkant van mijn onderbuik. Het doet geen pijn maar het is een gevoel wat ik niet echt kan plaatsen. Ook heb ik erg last van winderigheid en een opgeblazen gevoel maar zoals ik al aangaf is dit mijn eerste zwangerschap en ik heb geen idee wat normaal is en wat niet. Nu heb ik in het verleden wel chlamydia gehad van een ex-partner, nu lees ik online allemaal horrorverhalen over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en ben ik me ernstig zorgen aan het maken. Mijn partner probeert mij steeds gerust te stellen maar de onzekerheid vreet aan me. Ik heb 10 januari de eerste echo maar omdat ik geen pijn of bloedingen ervaar weet ik dus niet zo goed of ik de verloskundige moet bellen of niet. Ik hoop dat er vrouwen zijn die zich kunnen vinden in mijn verhaal of een soort gelijke situatie hebben meegemaakt en dat jullie mij dan misschien gerust kunnen stellen of tips mee kunnen geven.</p><p>alvast bedankt !</p>
 
Ja die winderigheid en opgeblazen gevoel hoorden er bij mij echt bij! Je darmen zijn zich opnieuw aan het settelen om ruimte te maken voor je baarmoeder. Tis een aardige volksverhuizing in je buik momenteel, daar kan je onbestemde gevoel ook vandaan komen. Hou het gewoon in de gaten, en mocht je het echt niet vertrouwen dan bel je gewoon even naar je verloskundige.
 
Hoi dat trekkerige gevoel in je onderbuik kunnen je banden zijn en winderig hoort er ook echt bij bij m'n bbz was het zo dat zo veel pijn deed dat ik op zondag huisartsenpost zat en dachten dat het nierstenen waren dus werd naar huis gestuurd 4 weken later lag ik krom van de pijn weer bij de huisartsenpost 4 spuiten morfine in m'n flikker en dat hielp niks volgende middag geopereerd omdat m'n eilijder gescheurd was en m'n buik vol bloed liep
 
Klinkt inderdaad heel herkenbaar!

Ik had ook een trekkerig gevoel in m'n buik en winderigheid hoort er zeker bij (helaas haha!)

Mocht je twijfelen, bel gewoon naar je verloskundige, daar zijn ze voor en zij kunnen je zorgen misschien ook weer wat wegnemen :)

Heel veel geluk!
 
Hey hey!

Voor mij het zelfde op de chlamydia na..
Ik heb ook zulke klachten en ben 3 dagen minder ver als jij! Mijn huisarts en de assistent verloskundige(telefoon) zeggen dat dat geen dingen zijn om je zorgen over te maken… pas als je echt hele erge buikpijnen krijgt is er iets aan de hand.. alhoewel er natuurlijk geen garanties zijn..
Ik heb hiernaast ook bruin bloedverlies dus ik dacht bij mijzelf direct aan een miskraam
 
Hee dames , Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Jullie hebben me zeker een beetje gerust gesteld. Ik denk dat ik gewoon niet zoveel moet piekeren en lekker moet genieten en rustig moet afwachten op mijn eerste afspraak 10 januari. Ik houd jullie zeker op de hoogte voor updates en Nienelientje, ik ga voor ons beide duimen dat alles goed komt ! 
 
Terug
Bovenaan