Onzekerheid

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Hebben jullie ook last van onzekerheden? Ik wil heel graag een kindje, maar er spoken ook steeds onzekerheden door mijn hoofd......Kan ik wel een kindje opvoeden? Wat als de zwangerschap tegenvalt of er rare dingen gebeuren? Zal het kindje gezond zijn? Hoe moet dat met mijn werk? Ik wil er eigenlijk gewoon voor mijn kindje zijn, maar ja, je moet ook geld hebben om van te leven...Wat als dit, wat als dat? enz. enz.

Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik niet van het negatieve uit moet gaan, maar van het positieve. En dat probeer ik dan ook. Ik heb voortdurend het gevoel dat ik tussen mijn gevoel en mijn verstand in sta zeg maar. De ene keer is het één sterker, de andere keer het ander. Maar dat gevoel van: ik wil graag een kindje...dat blijft!!!

Groetjes, Tessje.

Hai Tessje,

Misschien kan je voor jezelf berekenen hoeveel dagen je in ieder geval moet werken om rond te komen. En een kind opvoeden lijkt mij ook niet makkelijk wanneer doe je het goed? Ik denk dat je voor jezelf hele bewuste keuzes moet maken: ik wil dat mijn kind....mee krijgt in zijn haar opvoeding. Ik kijk namelijk ook heel veel om mij heen, hoe de mensen om mij heen hun kinderen opvoeden en met een aantal dingen ben ik het wel/niet mee eens. Het scheeelt natuurlijk wel voor mij want ik sta voor de klas dus heb heel veel voorbeelden van hoe ik het wel/niet zou willen. Ik weet dat het moeilijk is om beslissingen te maken, maar kijk gewoon hoe anderen het doen. Ook heb je bladen over opvoeden van een kind en op internet kan je ook veel tips vinden hoor. Ik hoop   dat je er een beetje voor jezelf uit komt.

veel succes ermee

veel liefs wies

Terug
Bovenaan