<p>Lieve mede mama’s of mede zwangeren, </p><p>Man, wat ben ik onzeker! Ik maak even gebruik van het forum om het een en ander van mij af te schrijven. </p><p>Wat willen mijn man en ik graag papa en mama worden... Helaas gaat dit bij ons niet vanzelf. Afgelopen jaar twee keer zwanger mogen zijn, aar deze twee zwangerschappen liepen beide uit op nare ervaringen. Ervaringen waar ik zowel mentaal als lichamelijk een enorme klap van heb gekregen. </p><p>Nu zijn wij dol gelukkig en voor de derde keer zwanger. Alleen kan ik hier nog niet van genieten en ben om alles ongerust. We hebben een vroegtijdige echo gehad. Hierop was wederom een kloppend hartje te zien. Na een aantal weken met krampen toch weer een echo. Gelukkig was nog alles goed. Toen ineens een dag bloedverlies. Wederom een echo laten maken. Gelukkig! Het hartje klopt nog steeds. </p><p>Toch gaat er iedere keer weer een negatieve gedachten door je hoofd vanwege de geschiedenis die je met jezelf en met elkaar meedraagt. </p><p>Volgende week de termijnenecho. Ik voel me vanaf week 7 echt hondsberoerd. Spugen, misselijk de gehele dag, geen eetlust, zere borsten. En een enorm laag energie level. Voorheen sportte ik drie keer in de week. Ik moet er nu niet aan denken...ook al weet ik echt dat het goed voor me is. </p><p>We hebben gekozen voor de nipt test. Weer die negatieve gedachten...wat als het mis is? Gaan we er dan daadwerkelijk over nadenken om het kindje weg te laten halen? Maar we zijn zwanger en onze wens gaat ik vervulling! </p><p>Probeer dan de positieve kant te bekijken en zeg ook echt tegen mezelf dat het goed komt. Zijn er vrouwen die zich herkennen in mijn verhaal? Lijkt me fijn om er voor elkaar te zijn en die gedachten om te zetten in iets positiefs. </p><p> </p>